Hul til ny dør, i murstensvæg.

Jeg går og overvejer at lave en dør fra hall til værksted. Dette indebærer et hul i en murstensvæg. :o

Kan man på en eller anden måde skære hul med en stor vinkelsliber-ting?

Vil gerne undgå skader på væggen indenfor i hall'en...
45 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra jakob zp

Jeg går og overvejer at lave en dør fra hall til værksted. Dette indebærer et hul i en murstensvæg. :o

Kan man på en eller anden måde skære hul med en stor vinkelsliber-ting?

Vil gerne undgå skader på væggen indenfor i hall'en...


Hej.

Husk nu at der måske skal en branddør mellem de to rum.

PE

Ja man skal lære hele livet ! Sådan en "fætter" har jeg da aldrig set før, hvad gør den ?
Tak for hurtige svar!!

Ja, den KANGO-tingest ser voldsom ud!! Der er lidt langt til Lemvig herfra Djursland, men tror da lige jeg tjekker udlejningsfirmaer heromkring.

Jeg regner med at "nøjes" med en bedre brugt fordør, og en slibning og maling... Der er hverken svejser eller skærebrænder involveret, så en branddør er vist "overkill".

Så det lyder altså til at være en overkommelig opgave, med det rigtige grej naturligvis.... rolleyes
Annonce
Sådan en fætter har jeg dog aldrig set før!
Jeg er også vældig nysgerrig efter at vide hvordan den gør!
Går det hurtigt og er den håndholdt?

Med venlig hilsen
ktm

 

Citat fra jakob zp

Tak for hurtige svar!!

Ja, den KANGO-tingest ser voldsom ud!! Der er lidt langt til Lemvig herfra Djursland, men tror da lige jeg tjekker udlejningsfirmaer heromkring.

Jeg regner med at "nøjes" med en bedre brugt fordør, og en slibning og maling... Der er hverken svejser eller skærebrænder involveret, så en branddør er vist "overkill".

Så det lyder altså til at være en overkommelig opgave, med det rigtige grej naturligvis.... rolleyes


Hej igen.

Jeg advarer ikke, hvis ikke du ku få problemer.
Hvad nu hvis huset brændter og der skulle være branddør imellem, mon så forsikringen vil betale..
Jeg er nu mere end sikker på at du min skal have en BD60 er ikke sikker men spørg nu hellere på tekniske forvaltning, så er du hel sikker.

PE

KTM: Det ligner umiddelbart 2 klinger der kører ved siden af (mod) hinanden?
Den har nogle ordentlige håndtag, tror den er håndholdt... Kan ikke lige forestille mig hvordan den er at stå med, og save i murstensvæg :eek:
Væg/mur-saven virker fortrinligt....

Den er nem at holde styr på da de to klinger trækker mod hinanden - og den skærer i et roligt samt stort set støvfrit tempo

Med venlig hilsen

Fladder
Der er yderligere 35 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også