Hul til ny dør, i murstensvæg.

Jeg går og overvejer at lave en dør fra hall til værksted. Dette indebærer et hul i en murstensvæg. :o

Kan man på en eller anden måde skære hul med en stor vinkelsliber-ting?

Vil gerne undgå skader på væggen indenfor i hall'en...
Jeg går og overvejer at lave en dør fra hall til... Vis hele indlægget
45 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fladder: Mange tak, havde søgt lidt rundt, men fandt ikke denne. Det er jo lige det jeg ville vide, super!!
En Bajonetsav?, Det er sku ikke lige sagen i dette tilfælde, specielt ikke en fra harald nyborg, den brænder sku sammen inden den er halvvejs
Så er det fordi du knokler den !
Og den gode Onkel Harald har da også kvalitets maskiner, eks. AEG bajonetsav.
Jeg har da en af de billige bajonetsave fra HN, som er blevet jaget igennem mange onde ting, uden at brænde sammen :-)
Må dog medgive at jeg lige har kasseret en overfræser fra HN. Lortet kunne ikke tåle at falde 2 meter ned på et betongulv fra en hylde. Sålen blev så skæv, at den ikke var til at rette. :-( Måske fordi den kom fra HN??????

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Til gengæld var den så billig at du nu bare kan købe en mere til de 150,00 Kr. du gav for den ! ?
Lige præcis. Min HN bajonetsav har savet adskillige murhuller og den har savet et helt jordvarme anlæg ned uden at brænde sammen. De 150,- har tjent sig hjem et par gange :-) Dog vil jeg medgive at det på ingen måde kan sammen lignes med rigtig håndværker kram.

 Bungalow... Nu med helt ny 1.sal. - www.plusa.dk/hus

Det er så heller ikke hensigten, grunden må være at det er menesker der blot skal bruge en maskine til et par småopgaver, hvorefter sådan en maskine bliver gemt og glemt.
Citat fra jakob zp

...Jeg regner med at "nøjes" med en bedre brugt fordør, og en slibning og maling... Der er hverken svejser eller skærebrænder involveret, så en branddør er vist "overkill"....

For lige at vende tilbage til ovenstående:

Jeg er i færd med et tilsvarende projekt. Jeg henvendte mig på BYG & MILJØ (tidligere teknisk forvaltning) i min kommune, for at sikre mig mod at "begå dumheder".
Her fik jeg foreskrevet at der skulle isættes en BD30 dør.. smile

Som før nævnt vil det give voldsomme problemer ved en bygningsskade, uagtet at det er brand eller andet.. Forsikringsselskaber skal bare se skyggen af en konstruktionsbummert, før de benytter det til at forkaste erstatningspligten..
Citat fra tomojo

For lige at vende tilbage til ovenstående:

Jeg er i færd med et tilsvarende projekt. Jeg henvendte mig på BYG & MILJØ (tidligere teknisk forvaltning) i min kommune, for at sikre mig mod at "begå dumheder".
Her fik jeg foreskrevet at der skulle isættes en BD30 dør.. smile

Som før nævnt vil det give voldsomme problemer ved en bygningsskade, uagtet at det er brand eller andet.. Forsikringsselskaber skal bare se skyggen af en konstruktionsbummert, før de benytter det til at forkaste erstatningspligten..


Hej.

Dejligt at der endelig er en med fornuft. smile

God vind med projektet.

PE

Der er yderligere 25 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også