Et-strengs kontra to-strengsvarmeanlæg

Hej
Jeg har et hus fra 1965, med et dertilhørende et-strengsvarmeanlæg. Hvert år får jeg brev fra fjernvarmeværket, om at mit returvand er for varmt Ca. 14 grader. Jeg har skiftet alle termostatventiler, sat ny cirkulationspumbe Energi AAA. Jeg suplerer min varme med en brændeovn. Jeg har sat lavenergivinduer i huset. Intet har ændret mit varmeforbrug. Vil det kunne betale sig at skifte anlægget ud til et to-strengsanlæg? - I såfald er der et bud på hvad besparelsen kunne være? -eller på hvad jeg kan gøre ved mit returvand?...

MVH

Nio
Hej Jeg har et hus fra 1965, med et dertilhørende... Vis hele indlægget
45 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ole ben

hør nu her nu skriver du at det handler om respekt for andre mennesker men hvordan dælen kan du tilade dig det du respekter jo tydeligtvis ikke at jeg har problemer med stavning.
og du ka da ikke først nu sidde og sige at det ikke var personligt ment du skrev tydligt hvem modtageren var tar jeg fejl??

og for god ordens skyld så ska du da overhovede ikke sidde og bestemme hvordan jeg sætter mine spørgsmåls tegn eller min øvrige tegnsætning eller tar jeg fejl??


der ud over havd grundlag har du enlig for at komme med den her form for kritik du er da ik Webmaster eller på nogen måde ansvarlig for dette forum eller hva??

du må efter hånden os være klar over at det er dig der er galt på den hvis du læsser de indlæg der strømmede ind efter dit først indlæg..

ku finde på 1000 andre ting at skrive her som var meget være men da jeg anser mig selv som et voksent mennseke la jeg vær men du har jo sikkert masser af grunde til at forsætte åben lyse kritik af andre personer

steffens (Vvs-installatør)
Citat fra steffens

ole ben

hør nu her nu skriver du at det handler om respekt for andre mennesker men hvordan dælen kan du tilade dig det du respekter jo tydeligtvis ikke at jeg har problemer med stavning.
og du ka da ikke først nu sidde og sige at det ikke var personligt ment du skrev tydligt hvem modtageren var tar jeg fejl??

og for god ordens skyld så ska du da overhovede ikke sidde og bestemme hvordan jeg sætter mine spørgsmåls tegn eller min øvrige tegnsætning eller tar jeg fejl??


der ud over havd grundlag har du enlig for at komme med den her form for kritik du er da ik Webmaster eller på nogen måde ansvarlig for dette forum eller hva??

du må efter hånden os være klar over at det er dig der er galt på den hvis du læsser de indlæg der strømmede ind efter dit først indlæg..

ku finde på 1000 andre ting at skrive her som var meget være men da jeg anser mig selv som et voksent mennseke la jeg vær men du har jo sikkert masser af grunde til at forsætte åben lyse kritik af andre personer

steffens (Vvs-installatør)


Hej Steffens,

Din stavning kunne åbenlyst være bedre, men det som støder mig er at du af dovenskab og sjusk helt udelader brugen af komma og punktum, således at man bliver rundtosset af at måtte læse det flere gange frem og tilbage for at finde ud af hvordan det hænger sammen - du kan da heller ikke lave ret meget VVS-arbejde uden fittings? Selv mine sønner på 8 og 10 år kan da finde ud af at lave korte sætninger.

Mvh
nej nu må det snart være nok gider simpelhen ik gang på gang sidde og læsse sådan beskerder fra dig du er da utrolig du blir jo ved og åben lyst sidder og kritisere det jeg skriver du har da ikke en jordisk chance for at sige om jeg er for doven til at sætte tegn har du ? gider snart ik sige det mere er fu..king ik go til det er staven og tegn sætning men du blir jo ved..
sidder helt og tænker om du må ha et problem med dig selv siden du har så åben lys en trak til at nedgøre andre hvad med op du bare passede din egen lille butik og lod alle os andre være??

syndes så ikke helt du svare på hvad jeg spørg dig om men et spørgsmål tegn er måske for svært for dig at tolke du ved du er jo ik skrab til det der læsen ??

ærligt talt er du ik helt afsporet i det her tilfælde det lader jo til at du vil blive ved går da stærkt ud fra at du er her for at hjælpe andre du har jo tydligevis en kæmpe vide om alt du må jo være højt udannet ik??

men syndes enlig vi ska oprette en tråd kun til det her spørgsmål så vi os får andres mening at høre enig ?

til slut (ka nemlig godt svare på et spørgsmål) nej man kan ikke lave vvs uden fittings men ærligt talt forstår slet ikke hvor du vil hen med den du er jo ikke raske og ja gidder ik længer bekymre mig om jeg skriver pænt til dig for det er jo dig der har problemet og ikke mig så lev med at du er u normal ik ole ben ?

steffens
Citat fra steffens

nej nu må det snart være nok gider simpelhen ik gang på gang sidde og læsse sådan beskerder fra dig du er da utrolig du blir jo ved og åben lyst sidder og kritisere det jeg skriver du har da ikke en jordisk chance for at sige om jeg er for doven til at sætte tegn har du ? gider snart ik sige det mere er fu..king ik go til det er staven og tegn sætning men du blir jo ved..
sidder helt og tænker om du må ha et problem med dig selv siden du har så åben lys en trak til at nedgøre andre hvad med op du bare passede din egen lille butik og lod alle os andre være??

syndes så ikke helt du svare på hvad jeg spørg dig om men et spørgsmål tegn er måske for svært for dig at tolke du ved du er jo ik skrab til det der læsen ??

ærligt talt er du ik helt afsporet i det her tilfælde det lader jo til at du vil blive ved går da stærkt ud fra at du er her for at hjælpe andre du har jo tydligevis en kæmpe vide om alt du må jo være højt udannet ik??

men syndes enlig vi ska oprette en tråd kun til det her spørgsmål så vi os får andres mening at høre enig ?

til slut (ka nemlig godt svare på et spørgsmål) nej man kan ikke lave vvs uden fittings men ærligt talt forstår slet ikke hvor du vil hen med den du er jo ikke raske og ja gidder ik længer bekymre mig om jeg skriver pænt til dig for det er jo dig der har problemet og ikke mig så lev med at du er u normal ik ole ben ?

steffens


Hej Steffens,

U normal? er du så a normal?

Mvh ole ben
Citat fra Ole ben

Hej Steffens,

U normal? er du så a normal?

Mvh ole ben


Sig mig. Er du en smask forkælet knægt som vil have det sidste ord.
Jeg synes virkelig du er mega barnlig.

PE

Annonce
Citat fra pev

Sig mig. Er du en smask forkælet knægt som vil have det sidste ord.
Jeg synes virkelig du er mega barnlig.


Hvis det at tage lidt hensyn til almindelig dansk retskrivning og tegnsætning er mega barnligt - så er jeg mega barnlig, sikkert også unormal, afsporet og forkælet - ligesom det meste af den danske befolkning i dine øjne også må være.

Prøv at læse dine egne indlæg højt, som om det ikke var dig selv, der havde skrevet dem - så vil du forhåbentlig opdage, at det kunne jo også være omvendt og at du fremover ikke skulle være så følsom og selvhævdende overfor konstruktiv kritik.

PS. Jeg kan se at du allerede er begyndt af og til at bruge punktum smile

Mvh ole ben
Citat fra Ole ben

Hvis det at tage lidt hensyn til almindelig dansk retskrivning og tegnsætning er mega barnligt - så er jeg mega barnlig, sikkert også unormal, afsporet og forkælet - ligesom det meste af den danske befolkning i dine øjne også må være.

Prøv at læse dine egne indlæg højt, som om det ikke var dig selv, der havde skrevet dem - så vil du forhåbentlig opdage, at det kunne jo også være omvendt og at du fremover ikke skulle være så følsom og selvhævdende overfor konstruktiv kritik.

PS. Jeg kan se at du allerede er begyndt af og til at bruge punktum smile

Mvh ole ben


Du er sgu heldig du ikke står over for mig, så havde jeg sgu pandet dig en.

Fy for fanden for et dumt røvhuld.

Håber at du bliver holdt ude i kulden af alle de andre her på siden, jeg skal nok være den første i rækken.

Klovn.

PE

Citat fra pev

Du er sgu heldig du ikke står over for mig, så havde jeg sgu pandet dig en.

Fy for fanden for et dumt røvhuld.

Håber at du bliver holdt ude i kulden af alle de andre her på siden, jeg skal nok være den første i rækken.

Klovn.


Hej Pev,

Jeg forstår dig ikke!

Jeg må ikke venligt bede dig og steffens om at læse og evt. redigere jeres indlæg lidt, således at de bliver mere læsevenlige og forståelige, inden I sender dem afsted.

Du må godt selv fremkomme med mishagsytringer af den værste slag og trusler om voldsanvendelse her i den søde juletid - er du ikke dobbeltmoralsk?

PS. jeg har bedt administrator om at undersøge, om det er i orden at anvende et ellers seriøst forum til dette - håber du må blive sortlistet

Mvh ole ben
Nu har jeg fulgt lidt med på sidelinien. Det her er pinligt for dig Ole......
Hvis du i fremtiden vil besvare, kommentere eller oprette indlæg, må du forvente dig en del negativ respons. Ingen gider den der tone i et ellers seriøst forum.
Du bringer standarden ned........
De fleste af forumets læsere kan sagtens forstå hvad Steffens indlæg handler om, det kan du jo også.
Citat fra andersj

Nu har jeg fulgt lidt med på sidelinien. Det her er pinligt for dig Ole......
Hvis du i fremtiden vil besvare, kommentere eller oprette indlæg, må du forvente dig en del negativ respons. Ingen gider den der tone i et ellers seriøst forum.
Du bringer standarden ned........
De fleste af forumets læsere kan sagtens forstå hvad Steffens indlæg handler om, det kan du jo også.


Hej Anders,

Jeg har ikke givet udtryk for, at det var forkert det steffens skrev om 1/2strengsanlæg - blot at det var til at blive rundtosset af at læse.
Jeg synes at når man sender et indlæg - så kan man godt gøre sig den umage selv at læse det igennem først og rette evt. fejl. Skulle man efterfølgende opdage en fejl (sproglig, fakta eller forståelsesmæssig) har jeg gjort opmærksom på at så kan man trykke på rediger og gå ind og rette det. Men det må man åbenbart ikke ifølge antitegnsætnings/ordblindelobbyen.

At komme med mishagsytringer, ukvemsord, trusler om vold derimod - er det OK? er det ikke grænseoverskridende? Og bør det ikke få konsekvenser? Jeg synes ihvertfald ikke sådanne personer hører til i dette forum.

Mvh ole ben
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis