Hvad koster en murer i timen...?

Jeg skal have snakket med dend lokale muremester idag... I mit kommende byggeprojekt har jeg tænkt mig selv at være "arbejdsdreng" og holde materialer klar til muren og selv indkøbe materialerne så han i bund og grund "bare" skal mure derudaf...

Hvad skal jeg forvente at sådan en murer skal have i timen...?
Jeg skal have snakket med dend lokale muremester... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg skal gerne indrømme mine fejl hvis jeg har dummet mig, jeg har dog været ude for kunder der kom med peditesser, hvor der virkerlig ikke var fejl men kunden har altid ret. Så efter at have haft den oppe på værksteder hvor den var blevet lidt krøllet, passede den perfekt. Jeg havde overhovedet ikke lavet noget på den.
Men jeg ved da godt at der er nogle håndværkere for hvem det at indrømme en fejl, nærmest er som skulle de dø af at indrømme det.
Fred være med dem !
Citat fra znapster

Jeg skal have snakket med dend lokale muremester idag... I mit kommende byggeprojekt har jeg tænkt mig selv at være "arbejdsdreng" og holde materialer klar til muren og selv indkøbe materialerne så han i bund og grund "bare" skal mure derudaf...

Hvad skal jeg forvente at sådan en murer skal have i timen...?


Alt afhængig af hvad det er du skal have lavet så koster han fra 225,- til 325,- i timen Inkl.moms

Jeg kan foreslå at du får en stenpris til opmuringen, så ved du hvad den del af arbejdet kommer til at koste, men det er selvfølgelig billigere at få det på timeløn, især når du selv kan deltage i arbejdet.

MVH Jenssmile
www.freber.dk
Citat fra Freber

Alt afhængig af hvad det er du skal have lavet så koster han fra 225,- til 325,- i timen Inkl.moms

[URL="http://www.freber.dk"]www.freber.dk[/URL]


Der er da vist et stykke uden for hovedstaden confused

De timepriser svarer jo - på sjælland - til håndværkerens personlige timeløn før skat og ikke mesters pris

Med venlig hilsen

Fladder
Citat fra Fladder

Der er da vist et stykke uden for hovedstaden confused

De timepriser svarer jo - på sjælland - til håndværkerens personlige timeløn før skat og ikke mesters pris


Vi skal skam også et godt stykke over i det jyske så det passer mig rigtigt godt... Men det lyder godt nok temmeligt billigt...
den pris holder INGEN steder. Jeg har lige gået på en plads i århus hvor murerne selv får omkring 200 kr. i timen. Deres mester tager knap 500 (incl moms) og jeg har meget svært ved at se at han kan være markant dyrere end hans kollegaer.

Det er dyrt at få lagt sten - primært fordi der ikke er nok murerer i dk. Deres lønninger ligger noget over hvad f.eks. en tømrer tjener
Annonce
Så er det da en billig murer, han skulle så nok kunne klare sig med 100,00 Kr. i den kulørte ende af skalaen. Det vil jeg godt nok tvivle på at manden vil være tilfreds med, Muren altså !
ved nu ikke om det er specielt billigt. 200 kr. i timen er nok ikke bunden for håndværkere i østjylland - det er helt sikkert. Men heller ikke toppen. Men en god løn.

når de arbejder sort tager de samme timepris som de får hos mester - det gør de fleste håndværkere vist......omend nogen får storhedsvanvid og tager mere
Citat fra Håndværkeren

Så er det da en billig murer, han skulle så nok kunne klare sig med 100,00 Kr. i den kulørte ende af skalaen. Det vil jeg godt nok tvivle på at manden vil være tilfreds med, Muren altså !


Bare søg efter nogle polakker, men du skal kunne snakke tysk, for at kommunikere med dem, men de gør det fuld på højde med de danske, bare man holder dem i gang smile og time prisen ligger typsk under 200 inkl. moms.
En murer i Vestjylland ta'r 375 - 400 i timen inkl. moms. Det er i hvert fald det jeg har betalt for småjobs a' under en dags varighed.

Lars
Nu er der sikkert stor forskel på landsdelene hvad angår lønninger, især når det er kulørt arbejde.
I mit håndværk bruges ikke timepriser men minut pris = 3,00 Kr. pr. min. hvis kunden kan klare sig uden kvitering og 6,00 Kr. med kvitering.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis