Citat fra euroterm
Det lyder generelt her på siden, som om vi er banditter-vi er til at snakke med......
Ja ja, så lad mig lige komme følgende historie, og ja, jeg ved godt at du er murer!!!:
I går fik min hjælpeløse søn og endnu mere hjælpeløse svigerdatter på barsel med et lille barn, skiftet en radiatorventil i deres hus.
Der var ingen varme, da han kom hjem og stadig ikke efter forgæves udluftning, ringede svigerdatteren så til morgen til VVSeren. (De unge mennesker har fravalgt at få deres pejs/brændeovn til at virke, idet de jo har naturgas, og det kan jo ikke svigte!!

)
Vældig kort for hovedet fik hun at vide, at det under ingen omstændigheder kunne være deres skyld, at der nu ikke var varme, men de ville så prøve at finde en tid på et eller andet tidspunkt, og se på lortet.
Sønnen fik så et tilfælde af gode ideer, og guidede fra sit arbejde, konen rundt i hytten og fandt så ud af at der var slukket på kontakten til cirkulationspumpen.
Men det er vel usandsynligt at VVSeren skulle have slukket medens vandet var taget af systemet?????? og endnu mindre sandsynligt at han skulle have glemt at tænde igen???? Så er der vel heller ikke den fjerneste grund til bare at komme lidt i retning af at indrømme en smule medvirken??? Jeg taler slet ikke om en form for undskyldning, som man i andre kredse benytter sig af, når man sandlsynligvis har kvajet sig!!!!!!!
Man har det vist nogen grader for let i disse kredse, og jeg er nok den sidste til at begræde fremtidige problemer for sådanne typer, den dag bøtten igen vender og der igen bliver langt mellem jobbene.
Høflighed og en smule indleven i andre folks situation koster ikke noget, men giver bonus senere.
Gudskelov og tak at man selv kan og gør alt.
En meget sjælden gang får venlige, lokale håndværkere lov til at give en hånd med her, mod rundhåndet ekstra betaling for vel udført arbejde.