Hvad koster en murer i timen...?

Jeg skal have snakket med dend lokale muremester idag... I mit kommende byggeprojekt har jeg tænkt mig selv at være "arbejdsdreng" og holde materialer klar til muren og selv indkøbe materialerne så han i bund og grund "bare" skal mure derudaf...

Hvad skal jeg forvente at sådan en murer skal have i timen...?
Jeg skal have snakket med dend lokale muremester... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
En ting du også lige skal have med i dine betragtninger er at antallet og længden af pauserne måske ikke helt når den udstrækning som det måske ellers ville, samt afbrydelser for at hente alle mulige ting utallige gange i løbet af dagen, kunne nok også begrænses. Du kunne jo køre af sted efter hans cigaretter, hans halspastiller, hans frokost, som murere mange andre håndværkere aldrig har med hjemmefra. Alene at hente forkostpakken kan nemt tage en halv til hel time foruden selve frokostpausen.

Hvem tror du, der skal betale for alle disse ikke forventede afbrydelser?

I dette tilfælde vil det så kun være en, du skal betale for at fise den af.
Du kan jo også aftale med mureren at han kradser fuger ud og syrer af m.m. Det kan jo være en aftale på forhånd. Det er dog dig der betaler hans timeløn.

En murersvends fysik er jo ikke meget anderledes end andre kødelige og det er ikke den visse død for ham, at arbejde med andet og mere end lige mursten :-) Hvad tror du lige han gør når han er ude på måneskinsarbejde?
Mon ikke han ligefrem selv kan blande sin mørtel og stille sit stillads op osv osv.
Bare lav en aftale på forhånd.

Der findes dog også murere og andre håndværkere som måske ikke er helt så strenge som det beskrevne! :-)
Men du skal selvfølgelig have fysik til arbejdet, hele dagen igennem, og glem alt om stribevis af grønne piller! :-)

Jeg er altid selv til stede ved den slags lejligheder. Min tegnebogs indhold rækker ikke til et "tag selv" arrangement.
Jeg har så heller ikke haft problemer med selv at være arbejdsdreng og har fundet fint ud af det med de forskellige der en meget sjælden gang har været her.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej igen.


Du skal ikke være bange for opgaven... så svært er det ikke at være oppasser.. men du skal være klar over hvad en murer måske forventer af at have en oppasser...
De to murerer der murede mit hus havde ingen oppasser. men tilgengæld havde de det godt sammen og suplerede hinanden rigtig godt. De fik sikkert lagt færre sten, men skulle jo heller ikke dele akkorden med en oppasser.

Min pointe er at du skal aftale klart med mureren hvad det nøjagtigt er han forventer du skal lave.
Og hvad der er incl i time prisen. er det incl andet end mand og mureske?

På med vanten og snak med mureren... Det er ikke sikkert han overhovedet vil arbejde uden hele sjakket. Andre arbejder gerne alene. Det er som regel dem der laver spjældarbejde og mindre ombygninger.

MVH Njord
Kan kun sige at lad de stenstablerer klare sig selv, det kommer du længst med rent økonomisk. Samt at du slipper for knokleriet med mørtel og stilladsarbejde osv osv.

Tagdækkerclaus
--------------------------------------------------------------------------
Jysk Tømrer & Tagentreprise
7100 Vejle

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Citat fra tagdækkerclaus

Kan kun sige at lad de stenstablerer klare sig selv, det kommer du længst med rent økonomisk. Samt at du slipper for knokleriet med mørtel og stilladsarbejde osv osv.

Tagdækkerclaus
--------------------------------------------------------------------------
Jysk Tømrer & Tagentreprise
7100 Vejle


Ja og muligvis dyre besøg hos Kiopraktoren kan du også komme ud for at måtte regne med i omkostningerne.
Jeg laver f. eks. murerarbejde og tager kr. 375,- + moms pr. time.
Det er kun VVS og elektrikere som tager penge for bil og/eller værktøj ifølge overenskomst.
Det lyder generelt her på siden, som om vi er banditter-vi er til at snakke med......

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
Annonce
Hej Tommy.
Noget må der være smuttet for dig !
Hvorfor gå over for grønt, når du kan blive kørt over for rødt.
Og ikke omvendt
Citat fra euroterm

Det lyder generelt her på siden, som om vi er banditter-vi er til at snakke med......


Ja ja, så lad mig lige komme følgende historie, og ja, jeg ved godt at du er murer!!!:

I går fik min hjælpeløse søn og endnu mere hjælpeløse svigerdatter på barsel med et lille barn, skiftet en radiatorventil i deres hus.
Der var ingen varme, da han kom hjem og stadig ikke efter forgæves udluftning, ringede svigerdatteren så til morgen til VVSeren. (De unge mennesker har fravalgt at få deres pejs/brændeovn til at virke, idet de jo har naturgas, og det kan jo ikke svigte!!confused )
Vældig kort for hovedet fik hun at vide, at det under ingen omstændigheder kunne være deres skyld, at der nu ikke var varme, men de ville så prøve at finde en tid på et eller andet tidspunkt, og se på lortet.
Sønnen fik så et tilfælde af gode ideer, og guidede fra sit arbejde, konen rundt i hytten og fandt så ud af at der var slukket på kontakten til cirkulationspumpen.

Men det er vel usandsynligt at VVSeren skulle have slukket medens vandet var taget af systemet?????? og endnu mindre sandsynligt at han skulle have glemt at tænde igen???? Så er der vel heller ikke den fjerneste grund til bare at komme lidt i retning af at indrømme en smule medvirken??? Jeg taler slet ikke om en form for undskyldning, som man i andre kredse benytter sig af, når man sandlsynligvis har kvajet sig!!!!!!! confused confused

Man har det vist nogen grader for let i disse kredse, og jeg er nok den sidste til at begræde fremtidige problemer for sådanne typer, den dag bøtten igen vender og der igen bliver langt mellem jobbene.
Høflighed og en smule indleven i andre folks situation koster ikke noget, men giver bonus senere.
Gudskelov og tak at man selv kan og gør alt.
En meget sjælden gang får venlige, lokale håndværkere lov til at give en hånd med her, mod rundhåndet ekstra betaling for vel udført arbejde.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja, vi kan finde mange dårlige eksempler, men husk at der hver dag udføres seriøst arbejde af samvittighedsfulde og omhyggelige håndværkere. Jeg laver da også fejl. Men ikke pga. sløseri.

Til HÅNDVÆRKEREN: Til sidst er mit slogan en test.

Kender du ordene: "Penge er roden til alt ondt" ?

Det er fordrejet af nogle fattigrøve fra at hedde: "Mangel på penge er roden til alt ondt"

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
Nu er det jo desværre sådan at i Danmark har vi en forhadt Jantelov, og da jeg selv er håndværker kender jeg udmærket til ordenen !
Det er altid de negative oplevelser der bliver hentet op af posen, jeg har ofte måttet høre for at jeg er rimeligt Krakilsk med det arbejde der kom fra mit værksted, der må bare ikke kunne sættes en finger på det færdige produkt for jeg ved alt om diverse smæde kampanger der totalt kan ødelægge enhver virksomhed.
Men det er jo ikke bare vi håndværkere der må holde for, hele vores samfunds struktur er baseret på negativitet, bare tænd for dit TV eller din radio. Hvad kommer der ud af apparatet, 90% negative oplysninger. Når man så som nogle af os spørger: hvorfor høre vi ikke noget mere positivt, så er svaret: det sælger ikke !
Så er det da godt at vi har LDS. for her er 95% da positive oplevelser.

V.h. Håndværkeren
Mit ærinde med mine udgydelser er jo ikke at kritisere arbejdet som første prioritet, ej heller prisen, som jeg overhovedet ikke kender i ovennævnte tilfælde, ej heller at harcelere over fjolleriet med den slukkede kontakt, Essensen er at fortælle, hvordan en uheldig hændelse, kan blive omdannet til et større problem og afsked med en potentiel rigtig god kunde, på grund af den unødvendigt stupide opførsel. Vi dummer os alle, men det bliver da først helt tosset når vi så ikke vil se fejlen i øjnene og optræder frækt og flabet.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis