CNC overfræser

Her er så et par billeder af min kommende CNC maskine som primært er beregnet til at fræse i træ med.

Der mangler en masse detaljer, men det overordnede design er på plads.

Hilsen Metalsnedker

Link1
Her startede det første indlæg vedr. min CNC maskine bygget i træ:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=50248

Link2
Tråd vedr. Bosch POF 1300ACE overfræser + en del oplysninger om maskineriet, som egentlig burde have været i denne tråd:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=51630
Her er så et par billeder af min kommende CNC... Vis hele indlægget
953 svar
 Følg tråden
Der er 910 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser lækkert ud, og glad for endnu en der med success har brugt HobbyCNC løsningen, og er tilfreds med den.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad dit forhold er fra en omdrejning af X,Y,Z stepper, til den tilsvarende bevægelse i X,Y,Z aksen. Det er vigtig information for en selvbygger når han ser din video..

Har opgivet at flytte min indenfor, jeg må tilstå at det nok kommer til at svine lidt.. Så den er parkeret solidt i garagen...

iøvrigt kan jeg se at jeg ikke er den eneste der skal experimentere med vind energi (-: Er ved at lave en generator med permanent magneter..- Selvfølgelig ved hjælp af CNC (-:

Mvh
Kim Mortensen

Det er bare guf, det her:-)
Bruger du kuglegevindstænger med 5-6mm stigning? Har du 1 eller 2 motorer på det lange led?

Jeg står lige nu med en 23-305-DS8A i hånden og overvejer hvad den kan bruges til, men det er så ikke så svært efter jeg har set din video:-).

Mvh Adam
Det ser rigtig godt ud metalsnedker. Imponerende hastighed.
Det ser super godt ud Er tegningerne offentligt tilgængelige ?
Jeg skal bygge mig en ny gantry, den forrige er bare ikke stærke nok så lidt inspiration kunne være godt, og den du har lavet ser sollid ud

Mvh Frank

Mvh Frank

Vil lige vise mit kostesugehoved jeg vil lavet i weekenden. Den virker godt nok. Håber at der går længere mellem jeg skal rense spindler javascript:amaf_insertHTML('');amaf_toggleInline(8358,17821,0);
Annonce
Det er lidt irriterende at man ikke kan se hvad man laver :-)

Er det ikke besværligt at skifte værktøj og nulstille det?

Mvh Adam

Hvis du ikke kan se noget Adam så må du jo lave det i klar plastic og evt. sætte noget lys inde bagved...

Hilsen

Børge

WoodSign dot dk

Hm... Billederne kom ikke med
Det må være varmen?

Hilsen

Børge

WoodSign dot dk

X = 1020mm Y = 800 Z = 190mm er max arbejdsområde. Maskinen har kuglespindler på alle akserne. X og Y har 10mm stigning og Z har 5mm stigning. Der sidder to steppere på X-aksen (det lange led), én på hver side, så der er ingen slør. Jeg bruger ikke elektronikken fra HobbyCNC, men derimod nogle seperate drivere så stepperne kan køre i bipolar parallel. Med den opsætning er de opgivet til at yde 425oz/in, mod 305oz/in hvis man bruger HobbyCNC kortet. 

Jeg har ikke lavet nogle arbejdstegninger da jeg har haft målene i hovedet af de 3D emner jeg har lavet på computeren. Gantryen består af en planfræst 1000x200x15mm aluplade med 1000x60x15mm forstækninger, så den får en u-profil. [
Hvis nogen gerne vil ha' arbejdstegninger af et emne de vil fremstille i løbet af en dag, så kan jeg godt lave en enkelt ad gangen... 

Y-spindlen er monteret oven på gantryen og jeg bukkede en profil af 0,6mm aluplade for at beskytte den mod støv. Jeg skal også finde på noget til X-akserne, men det kommer senere.

Kablerne fra overfræseren og Z løber ned langs indersiderne af Z-aksen og nedenom gantryen, hvor de kører i en energikæde.

Skrevet af DLG på 28 jul 2010 12:57
Det er lidt irriterende at man ikke kan se hvad man laver :-)

Er det ikke besværligt at skifte værktøj og nulstille det?

Mvh Adam

Jo, udsynet er ikke så godt. Men der sidder en fingerskrue lige ved slangen. Når den løsnes, så kan forreste kost fjernes, og der er fuld adgang til skift og nulstilling. Jeg kigger ikke så meget mere på fræseren når den bare står og kører. Men nu må vi se.
Der er yderligere 33 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også