DW625, ok. Jeg havde udset mig en DW615, som jeg så til 1495.- (hvilket er ret billigt fra ny), men spurgte Dewalt Danmark, om den kunne trække nok til at fræse 19mm dybe sinker i egetræ, og fik direkte svaret, at det kunne den ikke.
Jeg skulle netop op i en DW625, og så stiger prisen lige pludseligt betragteligt.
Derfor valgte jeg, den "grønne" Bosch 1400 ACE, som kører forbavsende godt. Soft start, elektronisk hastighedskontrol og 1150W power output. Den trækker bare igennem. Noget af det vigtigste er dog, at den har fin-instilling af dybden, og at den faktisk _holder_ indstillingen mellem fræsninger (selv efter lang tids brug). Det gør absolut ikke alle. Har stået i snedkerlære og ved hvad jeg taler om, og hvor irriterende det er, hvis dybdeindstillingen ændrer sig en lille smule, hvis man lægger maskinen fra sig i middagspausen. Det kan direkte ødelægge det emne man er igang med.
Jeg er naturligvis klar over, at den så ikke holder så længe som en Dewalt, Makita, Festool ell.lign, men i første omgang udmærket til mig. Er dog ikke i tvivl om, at jeg må ud og ha' mig en lækker lille Festool-sag på et tidspunkt ;-)
Men: Efter hvad jeg kan forstå på jer, er det mest af alt holdbarheden I tvivler på... generelt for(almindelige) overfræsere?... og evnen til at køre lang tid ad gangen?
Selvfølgelig er der nogle praktiske problemer, fordi de er lidt større end hvad jeg ellers har set, men...?
/Tim