CNC overfræser

Her er så et par billeder af min kommende CNC maskine som primært er beregnet til at fræse i træ med.

Der mangler en masse detaljer, men det overordnede design er på plads.

Hilsen Metalsnedker

Link1
Her startede det første indlæg vedr. min CNC maskine bygget i træ:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=50248

Link2
Tråd vedr. Bosch POF 1300ACE overfræser + en del oplysninger om maskineriet, som egentlig burde have været i denne tråd:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=51630
Her er så et par billeder af min kommende CNC... Vis hele indlægget
953 svar
 Følg tråden
Der er 70 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hmmm ok, Hvordan kan det lade sig gøre rent elektrisk at opdele hvert step i 16 dele..

Jeg har bestilt en størrelse der hedder 305oz-in (8646.604 gram pr 2,54 cm)
Hvis du skal andet end ridse dit navn i en Alu plade. Så tror jeg du skal finde en spindel med en MEGET mindre stigning, eller også skal du til at bygge noget gearing.

Kig evt. lidt på det her ang. microstepping eller google lidt http://en.wikipedia.org/wiki/Stepper_motor

Hilsen

Børge

WoodSign dot dk

oki, jeg kikker på det.

Takker.
Perfekt:
Det board jeg har bestilt kan:
1/1, 1/2, 1/4, 1/8, and 1/16 Microstepping.

Ingen is på koen (-:

Til at starte med laver jeg min bænk så den har 20mm fremføring. Hvis det viser sig at det holder ikke, vil jeg forsøge mig med nogle rustfri stål 10mm alm. 1 meter gevind stang. Man kan se at den ikke er billig, og har ikke grater på gevindne.... Men det er sidste udvej.. Så skal kugleleje spindlerne bare sælges. (-:
Det vidste jeg jo da du fortalte hvor du havde bestilt board, derfor lavede jeg tabellen så du kunne se alle dine muligheder smile

Hvorfor rustfri, skal den stå ude? wink (kunne ikke lade være)

Gevindstang i alm. snotjern er fin til hobby brug, og det koster næsten gratis, bare godt med fedt på wink
(men igen, hvis du skal ned på mindre end 0.00625mm nøjaktighed, så er det nok ikke vejen)

Fandt aldrig ud af hvad du ville bruge den til (hvis man må spørge?)

Hilsen

Børge

WoodSign dot dk

Annonce
Nej jeg havde nogle meter liggende i skueret, og er helt fine så de er et meget attaktivt /økonomisk alternativ.. Men jeg ved jeg ofre presition.

Jeg vil bruge den til Aluminium.

Jeg altid ønsket mig en CNC, det har ligesom været det ypperligste inden for maskineri.. Har lige skaffet mig af med min drejebænk da den fyldte for meget. Men denne CNC er mege plads effektiv.

Jeg laver Veteran motorcykler i fritiden (Ariel), og har noget udestående på en 2 meter lang fjernstyret ubåd jeg skal lave færdig (Kan dykke dynamisk med pumpe/ventil system - afprøvet i svømmehald). Ellers er jeg bare en Teknik / Elektronik nørd uden lige - Og der har man altid brug for mekaniske komponenter, eller mulighed for at fremstille samme uden problemer.
Nå Folkens, Så er det snart ved at være tid... Elektronikken er samlet og kører (tilsyneladende ude mærket...), Har alle lineære lejer, spindler, motorer, 1:4 bælte gearing - Arbejder på at finde et fræsehoved til overkommelig pris... Så meget snart skal jeg til at lave en ramme og begunde at samle...
Citat fra kimfmx

Nå Folkens, Så er det snart ved at være tid... Elektronikken er samlet og kører (tilsyneladende ude mærket...), Har alle lineære lejer, spindler, motorer, 1:4 bælte gearing - Arbejder på at finde et fræsehoved til overkommelig pris... Så meget snart skal jeg til at lave en ramme og begunde at samle...

Billeder, billeder..............wink

Med venlig hilsen

Anders

Citat fra Anders K

Billeder, billeder..............wink

Så kommer her lidt billeder af 3 axes styrings enheden.. Og Spindlerne... Jeg kan lave nogle billeder af gearingen og de lineære slæder imorgen på et tidspunkt...
Så er der bestilt 12 meter 40x5mm vinkel alu-profiler samt 6 meter præcisionsrør til projektet. Jeg tager løbende nogle billeder så I kan se fremskridtet.

Vægten på maskineriet sneg sig efterhånden opad og jeg har derfor valgt at bruge lidt større profiler, bare i aluminium, det kun vejer 1/3 af stål. Jeg ville blive lidt flov hvis en snegl satte sig for at trykke sømmet i bund og gik hen og vandt over min maskine...

Mvh Metalsnedker
Der er yderligere 873 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også