Hej! Takker for kommentarerne
Adam: Jeg har overvejet at få fræst spor til føringerne, men har ikke lige kontakt til en der kan gøre det. Havde egentlig regnet med at sætte den ene føring på efter en retskinne og så bruge søgestål hvor det er nødvendigt og derefter sætte den anden føring løst på sammen med portalen og så bruge den "afstandsmåler" og så igen søgestål, men din kommentar har fået mig til at tvivle lidt på om jeg kan gøre det præsist nok, Hvad mon det kan koste at få lavet de spor på en maskinfabrik?
Må ikke rigtigt ha' bidt mærke i dit svar vedr. anti backslash, det er altså noget der kommer med tiden, efterhånden som den slides. (når man køber en ny spindel burde man vel kunne regne med at der ikke er slør i den)
Jeg har set på Kress fræserne men de har en mindste hastighed på 10.000
Kim: Det ser ud til at det lige er en optimal motor til det brug, synes ellers jeg har ledt længe efter en motor med det hastighedsområde. Med en pris på godt 2000,- synes jeg heller ikke der skal ofres mere på den. Har ellers en Festo 1800 W der var tiltænkt til det, men den kan altså kun gå ned til 12.000, så det går kun i forbindelse med en frekvensomformer, som man nok ikke får for 2000,- har dog ikke undersøgt det nærmere endnu.
Hilsen Ib