CNC overfræser

Her er så et par billeder af min kommende CNC maskine som primært er beregnet til at fræse i træ med.

Der mangler en masse detaljer, men det overordnede design er på plads.

Hilsen Metalsnedker

Link1
Her startede det første indlæg vedr. min CNC maskine bygget i træ:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=50248

Link2
Tråd vedr. Bosch POF 1300ACE overfræser + en del oplysninger om maskineriet, som egentlig burde have været i denne tråd:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=51630
Her er så et par billeder af min kommende CNC... Vis hele indlægget
953 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ok, jeg kikker på siden, men kan ikke rigtig navigere mig frem til nogle hjul. Har du et mere præcist link.
Ok, Hmm det ser ikke ud til de har så farligt stort udvalg. Men jeg kikker mig omkring, jeg tror Jeg prøver at finde mig en tandrems reduktion på omkring 6:1 det vil give mig en opsætning hvor en fuld runde på motoren vil bevæge slæden omkring 4 mm. Det burte være iorden. Hvis jeg ellers regner rigtig....
Ja, det er noget i den stil du skal kigge efter. Som privatperson er det desværre lidt svært at at få fat på noget ordenligt her i Danmark. Jeg er så heldig at jeg kan handle gennem mit firma hos sanistål og diverse andre firmaer, hvor de har et stort udvalg. Måske er der nogen her fra siden som kender et sted hvor de har et lidt større udvalg og hvor man kan handle som privatperson?
Ja jeg syntes virkelig Danmark stinker med hensyn til at få dele til seriøse projekter. Det syntes altis at være muligt at få dele fra udlandet til langt under evt. danske produkt udbydere kan skaffe. Jeg har kontaktet https://sdp-si.com, de har rigtig stort udvalg i alle afskyggelser, og priserne er helt i bund i forhold til andre sider.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ok, Den kikker jeg lige på. Imellemtiden kontaktede jeg sælgeren af mine spindler, og spurgte hvad stigningen var. Og jeg var meget positiv overrasket over at stigninge en 2cm.. Så det vil sige at kobler jeg motoren direkte på spindlen vil hvert step være præcist 1 hundrededel.. Smukt... men en 2:1 eller 5:1 kan måske være iorden.. Men jeg tror jeg vil lave en test før jeg begynder at nedgeare systemet.
PS. Ebay sælgeren bor i Thailand, så jeg er meget spændt på om jeg overhovedet får delene (-:
Mvh
Kim Mortensen
Undskyld, det var så 100% forkert. 20 mm på 200 steps. et step giver 0,1 mm pr step.
Du skal køre med ½ stepping for at minske resonansen i motorerne, så det vil sige at du får 0,05mm pr step. Med spindlerne får du en 4-6 gange så høj tilspænding som man normalt bruger, så jeg tvivler lidt på om motorerne i det hele taget kan trække dit setup. Det kan godt ske at det virker, men med de korte distancer du har i systemet, ville det være mere optimalt at få en højere præcision.
Motorerne kører med ca. max 1000 omdr./min, dvs. at du får en ilgang noget nær 20m/min hvilket du får svært ved at udnytte alligevel.
Ja det er lidt voldsomt. Jeg skal helt sikker reducere tilspændingen, men jeg er lidt gladere for et det er rene tal (1 step = Lige mm mål), så jeg vil måske lave en 4:1 eller 5:1 nedgearing, jeg tror en 10:1 nedgearing er for drastisk.
Der er yderligere 903 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også