CNC overfræser

Her er så et par billeder af min kommende CNC maskine som primært er beregnet til at fræse i træ med.

Der mangler en masse detaljer, men det overordnede design er på plads.

Hilsen Metalsnedker

Link1
Her startede det første indlæg vedr. min CNC maskine bygget i træ:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=50248

Link2
Tråd vedr. Bosch POF 1300ACE overfræser + en del oplysninger om maskineriet, som egentlig burde have været i denne tråd:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=51630
Her er så et par billeder af min kommende CNC... Vis hele indlægget
953 svar
 Følg tråden
Der er 450 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Så ,blev der lidt tid i overskud, så jeg kunne komme lidt videre med CNC projketet.
Så her er et par opdateret billeder.
Så mangler jeg (som altid) bare det sidste. Kabel bakke til Y-aksen og bordplan, bliver næste trin og så lige at få styr på alle kablerne.
Skal også have lavet en tool-offset, regner med at lave en probe med en switch i.

Hilsen
Finn

FMW, det ser rigtig godt ud. Hvordan administrere du dine input i MACH3?

Home/X+/X- =10
Home/Y+/Y- =11
Home/Z+/Z- =12
Nødstop = 13

eller er der noget der er smartere? Har set nogen gøre

XYZ+ =10
XYZ- =11
Home XYZ = 12
Nødstop =13

Det er jo ikke så mange indgange (5 stk med LPT1) man har at gøre godt med.
Måske du ikke bruge det her ?

Hilsen Børge

Hilsen

Børge

WoodSign dot dk

Sådan har jeg også forbundet min CNC.

Og så er mit nødstop koblet i serie med limit kontakterne.

Mvh
Kim Mortesnen
Jeg monter mine home sammen med limit, der skal jo også være plads til en probe. :)
Med mach3 kan alt næsten lade sig gøre... til ingen penge :)

Mvh

Mike
Annonce

Hej.

Jens H.:

Jeg har forbundet mine input som dit første eksempel. Jeg overvejer dog at få en LPT2 så jeg har flere input at gøre med.

Der blev lidt tid i overskud i weekenden, så lige et par opdateret billeder, det jeg mangler nu er at få fat i et bord plan og så venter jeg at Kress fræseren ankommer. Mht. til Kress fræseren, så forhørte jeg mig hos importøren om prisen på en Kress 800, og han oplyste at prisen var 1065,- kr. excl moms og levering. Jeg undersøgte så hvad den kostede i tyskland, og der kunne jeg få den for 1025,- kr. incl moms og levering. Dette oplyste jeg så til importøren, og det kunne har jo ikke have, så han solgte den til mig for 1025,- kr. incl moms og levering. Så HUSK at undersøge prisen andre steder inden i køber noget.

Hvis der er nogle der sidderinde med nogle spændende gkoder programmer eller dxf filer som de gerne vil dele, vil jeg gerne høre nærmere, jeg skal jo snart igang med at frææææææse

Jeg har selv et par stykker bla. en dinosauer som skæres ud i krydsfiner og samles, som jeg gerne vil dele med.

Hilsen

Finn

Hej

Ikke meget liv på forumet i øjeblikket, er alle mon jaget ud til havearbejde.

Jeg har nu fået gang i min cnc og lavet et par prøvekørsler.
Jeg har bla andet lavet en udfræsning i et stykke alu. Jeg lavede et hul på 40 mm i diameter og 2 mm i dybde, da jeg så lavede et kontrol mål, viste det sig at hullet svinger fra 39.6 til 39.8 mm og dybden er 2.5 mm. Er det inden for tolerencen? Er der ting jeg kan justere på i Mach3? Maskinen er bygget op på 16x4 mm kuglegevindspindler og Igus føringer (plast glidelejer)

Hilsen
Finn

hej Finn

har du justeret dine steps per unit. i mach 3.? tror din Z trænger til en just.

Mvh

Mike
Hej Finn, og tillykke med kørslen.

Er hullet fræst i med eller modløb? og har du taget en sletspån til sidst? Fræseren kan godt "suge" en pæn del, og hvis dine aluminiumsprofiler så giver sig lidt mere i x en y eller omvendt.
På min step-four trækker fræseren 0.2 mm til siden ved fuld spånbrede.

Det med dybden lyder lidt mærkeligt, måske skal du kigge på steps som Mike er inde på.

Hej er lidt billeder af min fra i går.
hvad så, hvordan går det med jeres projekter. jeg har min oppe og køre, jeg har også investeret i Mach3 og Cut2d fra Vectric, med disse 2 programmer køre det perfekt, kan kun anbefale software fra Vectric.
jeg skal nok få taget nogle billeder så snart jeg har mit kamera hjemme (i aften)

Hvad bruger i andre af software?

Go påske her fra.

Mv.

Mike
Der er yderligere 493 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også