Der er mange steder man kan spare på en CNC maskine, alt afh. hvad man vil bruge den til. Men uanset hvordan man vender og drejer det så koster den altså lidt at lave. Og $64 = 377Dkr plus moms (måske) det er altså billigt sluppet for det board (efter min mening) Man skal heller ikke ALTID kun kigge på prisen men også den support der følger med, eller i de fleste tilfælde IKKE følger med. Får man så problemer (det gør man tit,,,) så står man der med et billigt, men Ubrugligt board, og så skal man på markedet igen og købe ind. Det er som mange allerede ved "dyrt at være fattig" ... HobbyCNC har en KANON support og et kæmpe netværk af folk som er i samme båd som en selv, og de er MEGET villige til at dele ud af deres viden. Og en anden ting er reservedele, brænder du noget af så kan du få rep.sæt derfra iløbet af en uges tid
Er man ligeglad med support, og ellers har mod på det så er der mange steder på nettet man kan finde tegninger over styrringer som man selv kan flække sammen for en meget billig penge.
Er man måske knap så "modig" og uerfaren og gerne ville kunne gøre brug af andres erfaringer, så er det til tider en god idé at bruge nogle af de samme stumper som dem man gerne vil have hjælp af bruger...
Mit råd vil derfor være, igen afh. hvor "modig du er "Find et andet sted at spare"
Det er så igen baseret på at det for mig lyder til at de fleste i dette forum incl. mig selv anvender hobbyCNC boards..
Hilsen Børge
Og skal vi så se at få nogle spåner i posen