CNC overfræser

Her er så et par billeder af min kommende CNC maskine som primært er beregnet til at fræse i træ med.

Der mangler en masse detaljer, men det overordnede design er på plads.

Hilsen Metalsnedker

Link1
Her startede det første indlæg vedr. min CNC maskine bygget i træ:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=50248

Link2
Tråd vedr. Bosch POF 1300ACE overfræser + en del oplysninger om maskineriet, som egentlig burde have været i denne tråd:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=51630
Her er så et par billeder af min kommende CNC... Vis hele indlægget
953 svar
 Følg tråden
Der er 310 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jesper.

Det lyder rigtigt billigt. Har du nogen specifikationer på laseren? evt. fabrikat og type?

Mvh.
Mogens
Interessant. I videoen bruger du krydset til at bestemme kanten, og så har du en programmeret offset fra centrum af fræser spindel til laser pointer kryds..

Ville der ikke være muligt istedet at lave et kryds der viser præcist hvor fræser stålets centrum er. Så skal man istedet have 2 lasere, som istedet bare skal lave en streg, som så skal sidde 90 grader forskudt på Z-aksens plan parallelt med fræsestålet.. så vil krydset altid være lige under fræsestålet.

Hvor har du købt disse læsere, måske man kan købe nogle med en ret linie istedet for kryds fra samme udbyder...

Mvh
Kim Mortensen
Hej Igen
Som videon oven over, er den første video hvor center ligger uden for fræserspinlen og programmet korrigere fræserenspinlen til at gå i ny 0 pungt (det behøves ikke at være kant af en plade) dette kan programmet march 3 dette

Den andet video er laser kryset hele tiden i center.det er jo smag og behag hvad man kan lide

Ang.laseren er de fra hong kong, de er i super kvalitte, og nej jeg vil ikke ud med hvor jeg har købt den sorry. da jeg jo gerne vil sægle 4 af dem

Men jeg spørg bare hvor meget for du for 100kr i dag

og til kim ang. laser linie har jeg set at conrad.de har en med fast linse, kig på det

MVH
Jesper

Jeg kan lave ALT:) indtil det modsatte er bevist:(
Det må så være disse her: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5942
Har lige maskin oversat kcam4 manualen, er der nogen der er så godt inde i cnc programering at de kan "afluse" oversættelses fejl. Har lavet en engelsk og dansk tekstfil med samme manual.
MVH. Tommy
Annonce
Hej alle,

Bare lidt interesseret i at vide hvordan det går med jeres CNC projekter. Er der nogle der er igang med at lave dele.

Mvh
Kim Mortensen - kimfmx

Jeg Kim

Jeg er fortsat igang med mit projekt. Jeg har lavet basen samt gantryen og er igang med at dreje mine kuglespindler ned.

Bordet er pt. kun et udkast.

Jeg skal snart igang med Z-aksen og har lige købt en Dewalt DW625. Den burde nok kunne trække en go' spån

Godt nytår til alle

Hvor er det rart at se at tråden ikke er helt død.
Det ville være synd, når nu én endelig har fundet nogle ligesindet cnc-fræserer på en dansk side.

Her er der intet sket, udover at der samles stumper og viden til næste maskine, men det bliver ikke før vi har fået solgt boligen og fundet et sted med noget mere plads.

Kim: hvordan går det med dit projekt?
Har du fået produceret nogle spåner eller går det også op i hushandel?

Brian: Det ser rigtigt spændende ud. Du må sørge for at tage billeder af hele din byggeproces. Vi glæder os til at se endnu flere billeder af forløbet og det endelige resultat.

Håber på et spændende 2009 med en masse hobby-cnc-arbejde

mvh Mogens
Metalsnedker, det ser sørme fint ud, og jeg glæder mig til at se det videre forløb under bygningen af din CNC.

Mogens, ja man kan egentlig sige det er gået lidt op i Bolighandel iøjeblikket.. Min CNC har jeg taget afmonteret Y aksen (ellers kunne den ikke flyttes (-: ) - Men den er jeg blevet nødt til at opmagasinere i et city-selfstorage sammen med alt andet inventar fra huset - Jeg er nemlig en af de heldig få der fik solgt... Så jeg har ikke lavet CNC siden 1. Nov 2008, og bor nu med kæresten hos min mor mens vi finder drømmehuset... Så jeg kan godt mærke at det kribler i fingrene for at få den op at køre igen.. Men fandt iøvrigt et sæt på Ebay med 3 laser brugt der kan lave streger inklusiv alu monterings beslag - prisen var formidabel, så jeg kan lave et sigte system. (inspireret af tidligere tråd)

Mvh
Kim Mortensen (kimfmx)
Hej Kim

Tillykke med handelen. Det må være rigtigt rart at få overstået. Så kan I komme videre, også rent mentalt.

De tidligere omtalte lasere fra Dealextreme har jeg selv investeret i et par stykker, både som linie og som kryds.
De ser rimelig fornuftige ud, men de kan måske blive lidt "svære" at holde i fokus, da fokus hurtigt ændrer sig, når man flytter laseren >10-15 cm, men omvendt så kan det jo nemt blive den aktuelle vandring på Z-aksen.
Men man må nok sige at de er pengene værd.

mvh Mogens
Der er yderligere 633 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også