CNC overfræser

Her er så et par billeder af min kommende CNC maskine som primært er beregnet til at fræse i træ med.

Der mangler en masse detaljer, men det overordnede design er på plads.

Hilsen Metalsnedker

Link1
Her startede det første indlæg vedr. min CNC maskine bygget i træ:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=50248

Link2
Tråd vedr. Bosch POF 1300ACE overfræser + en del oplysninger om maskineriet, som egentlig burde have været i denne tråd:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=51630
Her er så et par billeder af min kommende CNC... Vis hele indlægget
953 svar
 Følg tråden
Der er 280 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
En sandwich kan jeg ikke anbefale. Har du hørt om bimetal? Pladen vil muligvis kaste sig (and you don't want that) ved temperaturændringer pga. deres forskellige udvidelseskoefficenter.

Laver lidt videoer når jeg får tid (-: men da jeg er ved at sælge hus skal den sættes lidt på pause ind imellem, hvor der er fremvisninger.. Jeg kan nemlig ikke selv flytte den mere, så den står flot og permanent på køkkenbordet. så den bliver dækket til med lagen når der kommer nogle og kikker (-:
Jeg tror bare at planet er så lille i forhold til godstykkelsen, at det ikke er nødvendigt med en torsionbox konstruktion.
Metal,

Det er rigtig nok... og da planet skal være 60cm langt, kan det måske godt betyde noget..

Jeg kender en der har en 20mm jernplade i 100x100 cm, men jeg vil ikke vide hvordan jeg skal skære den.. det begynder at kræve stort værktøj snart...
Du må da ikke dække den til! Sådan et fint stykke maskineri skal da fremvises ved enhver given lejlighed :-)
Annonce
En skærebrænder og en skinne skulle gerne kunne løse problemet.
Det ender jo med at de vil købe maskinen og ikke huset, men omvendt så må man jo bare slå til og sige at huset følger med :-)
Her er byggeriet af ny maskine også sat lidt i bero af samme grund.
Men info og erfaringer kan man jo altid samle sammen på.

Mogens
Det er ikke alle der syntes det er smukt i et køkken (-:

Hvis planet skal være plant, er det vel en god ide ikke at begynde at varme det extremt i kanterne... så warper det... måske lidt... jeg ved det ikke, det har jeg ikke undersøgt enenu (-:
Mogens, ja hvis det er CNC maskinen de vil have får den den med (-: Så laver jeg bare en version 2, med alt hvad jeg har lært fra version 1 (-:

Var iøvrigt til messe for automation i Valby idag.. ganske imponerende.. masser af lineære lejer, robotter og CNC... lækkerbisken...
Havde du hagesmæk med?
Ja jeg kunne forestille mig at der er mange lækkerier at kigge på, men der var vel ikke nogen nye leverandører til private hobby operatører og med nogle fornuftige priser ;-) ?
Der er yderligere 663 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også