min accelerations setting i EMC hedder 150 mm/sec, men den virker også fint ved 250mm/sec, men vil mene at det begunder at belaste unødvendigt, så den står til 150mm/sec, det giver en rimelig hurtig accelatation. Den video du ser på youtube er fra absolut første gang jeg fik det hele til at køre, så der var intet sat op korrekt.. (der jeg fandt ud af at den godt kunne køre over 5000 i rapids!), men jeg må sige at jeg har faktisk ikke prøvet at torturere maskinen så den ikke kunne følge med... den har fulgt med så langt jeg har turde gå, så jeg vil helst ikke ødelægge den (-: men EMC har et program hvor man kan teste akser, og den kan ruske Y aksen rimelig maskuling fra side til side, lige så mit køkkenbord begynder at knage, og computerskærmen er ved at hoppe ned på gulvet... X aksen vejer naturligvis ikke meget nu, men Y-aksen flytter på over 14 kg, og Z aksen selvfølgelig lidt mindre. Jeg kan ikke stoppe Y aksen når den bevæger sig, enten skubber den mig af stolen, eller selve CNC maskinen bliver skubbet... og den er ikke let...!!
måske jeg kan lave nogle små videoer når jeg får tid hvor man kan se hvordan den kan bevæge sig (-: