CNC overfræser

Her er så et par billeder af min kommende CNC maskine som primært er beregnet til at fræse i træ med.

Der mangler en masse detaljer, men det overordnede design er på plads.

Hilsen Metalsnedker

Link1
Her startede det første indlæg vedr. min CNC maskine bygget i træ:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=50248

Link2
Tråd vedr. Bosch POF 1300ACE overfræser + en del oplysninger om maskineriet, som egentlig burde have været i denne tråd:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=51630
Her er så et par billeder af min kommende CNC... Vis hele indlægget
953 svar
 Følg tråden
Der er 290 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hmm nej, der var et firma der også leverede alu profiler, som sagde at de kunne levere alu profiler til meget gode priser... men det kan stadig være dyrt... men interssant nok var ALLE CNC maskinerne på standene bygget op omkring disse meget stærke ALU profiler.. tror min version 2 kunne være lavet af alu profiler... Selv om der ikke er meget masse.. kan man meget nemt overdimentionere til bedre styrke end det jeg har nu...
www.linearmodul.dk
Jeg kender godt lidt til linearmodul.dk og det er da ikke gratis.
Men de har et meget spændende program. Der er mange muligheder, men man skal stadig have penge med hjemmefra.
Du har nok ret i at du kan opnå samme styrke og med mindre vægt, ved opbygning i de rette profiler.
men desværre som vi har talt om før, har vægten noget at sige... vægten gør maskinen stærkere også.. og snittene bliver pæne..

Overvejede faktisk at lave en lille fræser af rigtig billige dele.. nu da jeg har lavet motorerne så de kan tages af hurtigt.. at tegne en CNC til træ ud af tyk MDF.. tror ikke det kan være så svært... og så bruge kuglelejer og alu vinkler, gevindstang, osv... lige som man ser det andre steder på www.... men jeg ved bare ikke hvor den så skal stå /-:
Du kan med sikkerhed lave nogle samlesæt som du kan afsætte.
Jeg har set i andre tråde her på LDS at der er efterspørgsel på sådanne sæt.
Måske jeg selv kunne være interesset i at få fabrikeret nogle dele ;-)
Annonce
Når nu I får solgt, så må I vælge en bolig med MASSER af værkstedsplads, så der er plads til diverse hobbies.
Det er det samme vi er på vej til. Skal bare lige have fundet den der køber til vores lejlighed.
Nemlig... det er den absolut eneste grund til vi flytter.. vi skal have mere plads... og huse med muret stor garage får extra + i min bog...

Hvordan er disse samlesæt... er det inklusiv træet skåret ud, eller er det kun for tegninger... eller hvad følger med...
Jeg tror at et komplet samlesæt med alt træ (MDF) skåret og lige til at samle vil være en rigtig hitter.
Du kender sikkert www.cnczone.com, og der er der også nogen som laver dels sæt som tegninger og dels sæt som samlet byggesæt.
Det eneste jeg ikke er sikker på følger med i disse sæt, er al mekaniken - dvs. de liniæer lejer, gevindstænger osv. men jeg er ikke helt sikker.
Stepmotorer, styringer og spindel følger dog ikke med.
hvilke andre tråde her på LDS har du set denne efterspørgsel, kunne være interessant at måske samle disse tråde...
ok, så det er alt træet... det burde være til at finde ud af på en eftermiddag over et 3D program (-: nå men jeg vil gå til køjs nu... (-:
Der er yderligere 653 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også