CNC overfræser

Her er så et par billeder af min kommende CNC maskine som primært er beregnet til at fræse i træ med.

Der mangler en masse detaljer, men det overordnede design er på plads.

Hilsen Metalsnedker

Link1
Her startede det første indlæg vedr. min CNC maskine bygget i træ:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=50248

Link2
Tråd vedr. Bosch POF 1300ACE overfræser + en del oplysninger om maskineriet, som egentlig burde have været i denne tråd:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=51630
Her er så et par billeder af min kommende CNC... Vis hele indlægget
953 svar
 Følg tråden
Der er 140 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer også an på hvad du helst vil have. Og hvad opsætning du går efter...
Skal maskinen være hurtig og præcis, eller er skærehastighed ikke det vigtigste...

Hvis den skal være hurtig og præcis, så skal du gå efter kuglespindler.
Men hvis du vil have en lidt langsommere maskine så du kan følge med i alt hvad der sker, så skal du gå efter trapez gevind som ikke koster ret mange kroner...

Hvis du er rigtig frisk, så smutter du ud til en maskinfabrik og forhører dig ved en værkfører om de har nogen trapez stænger til at ligge og nogen møtrikker som du kan købe til ok penge...
Ok jah jeg arbejder selv til dagligt med cnc styret vandskærer og har da en del forbindelsner men ingen ligger inde med noget trapetz gevind jeg kunne købe til en "slik" kan i sige mig hvad ca prisen for trapetz gevind ligger på vi snakker om en 15-20 mm. og skal bruge 1 stk på 1000 mm og 1 stk på 700 mm og 1 stk på 300 mm
Jeg vil skyde på ca 3-500,- for 2000mm

Hilsen

Børge

WoodSign dot dk

problemet ligger i at man ikke bare sådan lige kan finde priser på sådan noget herhjemme i danmark.
Mit bedste bud ville være at du snakker med den virksomhed du arbejder på og så får dem til at kontakte sanistål eller hvor i nu end får jeres stål fra, og forhører jer på priser den vej.
I kan nok få dem til en god pris på virksomheden.
Hej igen folkens :-)

Jeg vil anbefale at købe trapezgevindspindler her: www.Maedler.de

Jeg har valgt at bruge nogle dobbeltløbede spindler (TR16x8P4). De er mekanisk mere effektive og man kan bedre udnytte stepmotorens moment, som er bedst ved lave omdrejninger. Jeg laver mine egne møtrikker ud af Delrin, ved at lave en 300mm lang konisk gevindtap af det gevindspindel jeg får i overskud.

Jeg er nået et stykke vidre i designfasen og har valgt at lave min maskine med glidelejer som løber på hærdet rundstål. Hvis man søger længe nok, så finder man også det man søger, til en overkommelig pris :-)

Hilsen Metalsnedker
Annonce
Jammen så kan du måske fortælle mig hvor man finder hærdet rundstål Ø30 til en overkommelig pris?

Børge

Hilsen

Børge

WoodSign dot dk

Jeg har nogle stænger, det er ikke i Ø30 desværre, De er kapret fra printere.. jeg har nogle sæt af 2 stk hver.. hærdet rundstål i Ø30 (læst Ø=30mm) tror jeg bliver en bekostelig affære, og jeg tvivler der er nødvendigt til hobby brug - hvad du nu end måtte bygge (-:
Børge.

Hvorofr køber du ikke i Rustfri istedet.???
Jeg ved det koster en bondegård, men så kan du ikke få det bedre...
Ja de er desværre ikke gratis, og ihvert fald for store til en printer !! :O)
Men de passer til min maskine, dem jeg har nu er bare ikke hærdet. Sidst jeg chekede havde X-Aksen kørt over 2Km....
Så med tiden skal de nok skiftes da der er ved at være trædemærker på dem

Hilsen

Børge

WoodSign dot dk

Det skal jo være til pengene Kim ;)

Hilsen

Børge

WoodSign dot dk

Der er yderligere 803 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også