CNC overfræser

Her er så et par billeder af min kommende CNC maskine som primært er beregnet til at fræse i træ med.

Der mangler en masse detaljer, men det overordnede design er på plads.

Hilsen Metalsnedker

Link1
Her startede det første indlæg vedr. min CNC maskine bygget i træ:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=50248

Link2
Tråd vedr. Bosch POF 1300ACE overfræser + en del oplysninger om maskineriet, som egentlig burde have været i denne tråd:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=51630
Her er så et par billeder af min kommende CNC... Vis hele indlægget
953 svar
 Følg tråden
Der er 150 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Rundstålet SKAL være overfladehærdet Kim, ellers vil de med tiden blive slidt ned til grunden, som Børge siger. Her kan du købe noget Ø30 til en overkommelig pris på kun 180 kr. pr. meter Børge:

http://www.romani-gmbh.de/html/shop.html

Hilsen Brian
Metalsnedker,

Har du en bedre link, tror du har være logget ind da du kopierede linket (ssl).

(Iøvrigt er det rimelig iriterende der en anden der hedder Kim Mortensen (-: Tror hele tidet det er til mig (-: .... men det er min fejl..)

Hvis man kan få hærdet stål stænger til 180,- pr. meter kan det næsten slå de lineære lejer man kan få på ebay med mange længder...

Er iøvrigt snart færdig med min CNC.. mangler svejse Y aksen på X aksen.. Z aksen er færdig, og så lidet efterstramning af skruer og led lednings førring... for dælen jeg ser frem til den bevæger sig....
Ok, jeg har altid troet at det var dig der var Kim M.

Så er det rettet, bare gå ind i Produktübersicht. Siden kan godt være lidt tid om at loade, men tålmodighed betaler sig jo...

Jeg har søgt temmeligt længe efter noget hærdet stål og deres pris er der ikke mange som kan slå :-)

Hvis I skal bruge nogle liniærlejer med hus, så sig lige til. Jeg kan købe dem til en "overkommelig pris"...

Hilsen Brian
Jo mit navn er Kim Mortensen, men mit login navn er kimfmx (-: Tror bare jeg for eftertiden skal underskrive mig kimfmx istedet for kim Mortensen.

Hvad ville en overkommelig pris være for 2 HSR20A equivalenter på 640mm bane længde med 4 vogne. (bare så jeg har en størrelsesorden.)

Mvh
Kim Mortensen
Nu da vi er ved emnet "billige ting".... Er der nogle der ved hvor man finder en materialer til en A-akse (4´th axis). Det jeg skalæ bruge er et roterende bord eller lige som en mini drejebænk jeg kan dreje via stepper motor. så jeg f.eks kan gravere runde emner.

/kimfmx (-:
Annonce
Mit bedste bud ville være at søge på ebay, men prøv f.eks også at søge på qxl eller i dba. Den behøver nødvendigvis ikke at være helt ny, så man kan sikkert få en billigt. Jeg Jeg har tidligere søgt efter en treklo her i DK og fandt en side hvor de solgte brugte dele fra drejebænke, men pt. kan jeg ikke huske hvor.

Jeg skriver når jeg har en pris på de ting du spurgte om.

Brian
Brian,

Den SKAL være brugt (-: Jeg vil ikke købe disse dele nye, da de koster en forme... Ja har tænkt mig at få fat på en lille hobby drejebænk.. Så jeg måske kan lave CNC dejebænk kombination... ganske interessant...
Ja, alt hvad der har med CNC at gøre er jo interessant. Det burde være klart for enhver...! :-)
kimfmx

Du kan se her, det er dem der er på ebay.de du kan jo altid lave en manuel om til en med stepper på..

http://business.shop.ebay.de/items/?_nkw=rundtisch&_sacat=11804&_fromfsb=0&_trksid=m270
Jeg har kikket, og de ser interessante ud, men meget store (-: Jeg tror i første omgang jeg vil se om jeg kan finde en der drejer om ern horisontal akse.. Jeg kikker igen... takker.

/kimfmx
Der er yderligere 793 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også