Aptering - hvilke træsorter

Hej !

Man ser oftest at der tales om Teak til aptering af båd. Herunder også til dæk m.m. Hvilke alternativer er der, og hvilke parametre skal man vurdere. Jeg ved godt at der er smag og behag, men jeg går udelukkende efter de funktionelle parametre. Er teak bare bedst ? Jeg forestiller mig at både med teak er lettere at sælge, da det er det mest eftertraktede. Kom med nogle bud på gode alternativer. Endelig - køber man det i almindelig trælaster der sælger "skibsplank" ?
Hej ! Man ser oftest at der tales om Teak til... Vis hele indlægget
46 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ved godt at denne tråd er ved at være gammel. Men har arbejdet en del med aptering på både og kan kraftigt anbefale at købe en vandfast krydsfiner og derefter få den fineret med den ønskede træsort. Typisk, teaktræ, mahogni eller andre kisel/olieholdige træsorter. Jeg har selv brugt Brabrand fineringscentral til at finere mine plader. De kan endda lave finer så det ligner dæksplanker. Her er et link: www.brabrand-finer.dk
Håber det kan være til hjælp.

Møbelsnedkeren

Det er tankevækkende at vedkommende der startede tråden blev kyst væk fra sin egen tråd,
Folk kan byde ind med råd men hvergang går det op i diskution om hvem der er klogeste.
Eller er det bare mig der er gal på den.

Pinballs

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er jo din egen virksomhed du linker.. Køb dog din reklame i stedet.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af grandoldman på 12 jul 2010 18:15
Det er jo din egen virksomhed du linker.. Køb dog din reklame i stedet.


GOM hvem henviser du til?

Ja pinballsdet kan godt gå heftigt for sig, når der er nogle der er uenige.
Det er helt galt når der er nogle der ikke kan accepterer at der godt kan være flere måder og løse en opgave på og samtidig stadig få lige gode resultater

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg henviser til E. Andersen som har lavet 2 indlæg her.. dette her er det ene og det er i en over et år gammel tråd.
Ejeren af den virksomhed der linkes til hedder Espen Andersen og det er jo et sjovt sammenfald.

Havde manden så været ærlig og smidt sin viden vedr. aptering og træ og fortalt han selv lavede det så var det okay..

Vi kan jo også godt lide når udlærte mekanikere fortæller hvad de ved..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Han lagde det her i maj 2009, så der var nok ikke meget held ved det

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også