Hvis du frit kunne vælge en ny skruemaskine....

Konen siger ja og og du kan frit vælge på alle hylder !

Hvilken tager du så ?

Tror godt jeg kunne bruge en Makita [URL="http://www.bn-elektro.dk/default.asp?VareID=231&Parent=41"][/URL]BDF450RFE eller dens storebror biggrin
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Konen siger ja og og du kan frit vælge på alle... Vis hele indlægget
38 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en flok forskellige Makita maskiner.... Og vælger efter hvad de skal bruges til.
De er nok ikke de letteste, men de holder og med 5AH batterier hører de virkelig længe og har en god balance... Brushless motorer er solide og bruger mindre strøm end kulmotorer....

MVH Njord
Ja jeg har også et bredt udvalg i Makita 18 volt, dog kun med 3 ah batteriér, og et enkelt 4 ah.
Det er jeg godt tilfreds med, og ja de kulfri motore er super.
 
Men nu var spørgsmålet hvis der var frit valg på hylderne, så hvorfor vælge en trabant, hvis man kunne få en Porche  
Det må jo gerne være sjovt at hente rundstykker  

Vi prøver igen, i morgen --
tvivler på en skruen kommer bedre i væggen med en dyr maskine ifh til en billig de gør begge jobbet, den motor der sidder i makita er samme som sidder i mange andre maskiner, det er jo ikke sådan makita laver motoren den bliver købt udefra
jetdirect skrev den 14-05-2020 10:00:13

tvivler på en skruen kommer bedre i væggen med en dyr maskine ifh til en billig de gør begge jobbet, den motor der sidder i makita er samme som sidder i mange andre maskiner, det er jo ikke sådan makita laver motoren den bliver købt udefra

 Nej ikke motoren som sådan.. Men typen af motor, gearet i maskinen, vægt balancen, måden den ligger i hånden på osv osv...... Det med at man ikke må gå ned på udstyr er jo ikke helt løgn.. forstået på den måde at man med godt grej bedre får et godt resultat.. selv en skovl er der jo kæmpe forskel på hvordan den ligger i hånden, hvordan man træder den ned, er bladet stift nok osv osv.....


MVH Njord
Jeg ved ikke om Makita køber deres motorer ude i byen, men der er stor forskel på trækkraften i de forskellige modeller (ved samme o/m)
Jeg skulle for nogle år siden skrue nogle 6x150 træskruer i, det kunne min grønne bosh 18 volt li-on ikke klare. (forærede den væk, og den nye ejer synes det er en fin maskine, så det er jo godt)
Min Makita med kulmotor, havde slet ingen problemer med at skrue de 6x150 mm skruer i.

Jeg bruger også tit min maskine til at skære gevind i metal, skal man skære et M12 gevind med en snittap, kræver det jo lidt power, hvilket Min makita klare uden at kny.

Så man skal da helt sikkert vælge maskine efter ens behov..

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Der er nu en lækkerhedsfaktor ved mange af de dyrere maskiner, men jeg er nu fint tilfreds med mit sølle udvalg af Ryobi værktøj.
Skulle jeg vælge noget andet i dag, blev det Milwaukee.

Fra mit job ved jeg, at Makita, Bosch, Snap-on og sikkert også flere, får motorer samme sted fra på Taiwan.
Sha Yang Ye Industrial.
njord skrev den 14-05-2020 10:10:52

 Nej ikke motoren som sådan.. Men typen af motor, gearet i maskinen, vægt balancen, måden den ligger i hånden på osv osv...... Det med at man ikke må gå ned på udstyr er jo ikke helt løgn.. forstået på den måde at man med godt grej bedre får et godt resultat.. selv en skovl er der jo kæmpe forskel på hvordan den ligger i hånden, hvordan man træder den ned, er bladet stift nok osv osv.....

 Det er korrekt, hvis man er håndværker og bruger fx en skruemaskine hele dagen så skal den være iorden da den bliver brugt mere hårdt ifh til hvad en privat person gør derhjemme når der lige skal skrues noget sammen, jeg har lige været nede i xl og se på dette worx igen igen og faldt over deres skruemaskine, den ligger godt og balancen er fin og til 300 kr og med 3 år garanti mon det ikke så går til mit brug, den vil så gøre udfor en bosch 10v som jeg kun har haft problemer med fx batterier og gearkasse så anerkendte mærker er ikke lig med kvalitet. Den købte skruemaskine skal s¨å være mellem maskine hvor jeg senere skal have fat i en større der går fra 50nm og op dog i makita.

Har ikke nogen Worx selv, men kender producenten af plastdelene til den og det er en go leverandør :-) af de dele, bruger ham til andre dele til andre kunder....

Netop momentet er et af de steder hvor fx Makita er rigtig gode... jeg har et par stykker der er kraftigere en min gamle skruetrækker med ledning...
tror jeg her en der er op til 136 Nm og en anden lidt svagere, nok 120Nm..... Og ja det har man sjælden brug for....

Selv om jeg er amatør er jeg nu glad fo ordentligt grej der virker hver gang.... Og specielt hvis/når man laver lidt større projekter som terrasser, sætter pladevæge op osv. :-)


MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis