Hvis du frit kunne vælge en ny skruemaskine....

Konen siger ja og og du kan frit vælge på alle hylder !

Hvilken tager du så ?

Tror godt jeg kunne bruge en Makita [URL="http://www.bn-elektro.dk/default.asp?VareID=231&Parent=41"][/URL]BDF450RFE eller dens storebror biggrin
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Konen siger ja og og du kan frit vælge på alle... Vis hele indlægget
38 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har lige købt en milwaukee li-ion 18volt. Damn en lækker maskine, og den vil sku arbejde. Så sådan en er helt klart at anbefale. Kørte tidligere med en bosch 14,4 volt, og der er en verden til forskel. Nu skal det så lige siges, at jeg bruger mit værktøj proffesionelt.
Hold jer fra Makitas MXT serie den har et svagt 3 gear der ryger efter nogen tids hårdt arbejde, jeg har pt 2 til rep. og 2 som har været, de laver det dog uden beregning men påstår jeg skifter gear mens jeg bruger den, og det passer ikke.
Ja de kan godt få problemmer med 3 gear i den gamle MXT serie, jeg fik os skiftet min gear kasse, men vil ikke sige det er en dårlig maskine af den grund, den holdt næsten 2 år til daglig brug, og nu er den jo som ny igen
Og har været rigtig glad for den
Og for folk der ikke skal bruge den hver dag kan jeg godt anbefale den.

Men da den var til rep så købte jeg 18 V Lithium sættet, og der synes jeg gear kassen virker noget bedre end den gamle, så tror de har løst problemmet.
Citat fra Lyngbye

jeg går også at overvejer at få en afløser for min Harald Nyborg model. Denne gang skal det være en ordentlig én - og det skal være med de nye lithium batterier. Lithium batterierne holder bedre på strømmen, så når man kommer efter 3 uger og skal bruge maskinen er batterierne ikke døde. Desuden kan de nye batterier oplades på 15-25 minutter.

Jeg har forelsket mig lidt i nogen af Makita's nye maskiner. Jeg synes dog at de er temmelig dyre - i al fald her i DK. For hvis man kigger på priserne i USA så er det cirka halv pris, godt hjulpet af den lave dollarkurs. Lidt søgning gav dette tilbud http://www.toolbarn.com/product/makita/LCT300W/ - dvs en 18Volt boremaskine, en 18 volt slagskruetrækker, 2 batterier, en 15 minutter lader, en lygte og en taske for 289 dollar ~ 1500 dkr. Jeg synes det er billig!

Er der nogen der har erfaring med at importere fra USA...?

mvh Janus



Jeg har ikke erfaring med skruemaskiner fra USA, men fik for et års tid siden 2 par solbriller tilsendt (kunne kun skaffes "over there"). Du skal i grove træk regne med at 1 US$ bliver til 10 danske kroner, inden du har betalt fragt, told, moms og evt. gebyr til fragtfirma for at klare papirerne. Og så vidt jeg lige kan se, så ryger det meste af fidusen, når du så oveni skal have en omformer fra 110 V til 230 V.
Jeg har købt et worx batteri sæt fra AO med stik-, bajonet- og rundsav, lygte og bore/skruemaskine med slag og to batterier. 18v 2,0a. Sættet koster ca 3700 +moms. Fordelen med dette sæt er at nye batterier ikke koster mere end knap 300 kr +moms, med afgift..
Annonce
Citat fra Kalleman

Jeg har købt et worx batteri sæt fra AO med stik-, bajonet- og rundsav, lygte og bore/skruemaskine med slag og to batterier. 18v 2,0a. Sættet koster ca 3700 +moms. Fordelen med dette sæt er at nye batterier ikke koster mere end knap 300 kr +moms, med afgift..


Det er rigtigt at Worx er et godt mærke, så vidt jeg ved er Worx lavet på Makitas fabrikker, og er derfor i samme kvalitet som Makita, bare billigere fordi du ikke betaler for deres varemærke. Om batterierne kan bruges tom udskiftning til Makita ved jeg ikke.

Men 3700 + moms er da ikke rigtig for dette sæt, du mener ved 3700 inkl. moms ??

Venlig hilsen

Klaus
Citat fra www.spotvvs.dk

Det er rigtigt at Worx er et godt mærke, så vidt jeg ved er Worx lavet på Makitas fabrikker, og er derfor i samme kvalitet som Makita, bare billigere fordi du ikke betaler for deres varemærke. Om batterierne kan bruges tom udskiftning til Makita ved jeg ikke.

Men 3700 + moms er da ikke rigtig for dette sæt, du mener ved 3700 inkl. moms ??

Ja det er vist rigtigt nok at det er 3700 med moms.
Jeg har lige købt flere batterier til sættet, nu er det 18v 2,6 amp, hvor det før var 2,0 amp
worx serien var jeg lige nede og se på i xl og den ser faktisk ikke dum ud ifh til hvad man får for pengene fx en 50nm akku maskine med 50nm og slag pris 350,- excl batteri som koster 300 incl lader
Var der frit valg, blev det en af de nye 40 volt fra Makita 


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg ville helt klart igen vælge den samme Bosch skruemaskine jeg har. Den gør hvad den skal - skrue skruer ind og ud, år ud og år ind.

Til andre opgaver vælger jeg selvfølgelig den rette maskine til opgaven. Man vælger vel heller ikke en 10-hjulet motherfucker truck bare for at hente morgenbrød hos bageren.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis