Fra fladt tag til tag med rejsning

Jeg er på overvejningsstadiet med nyt tag.... jeg håber på nogle råd som måske kan sætte mig en ny retning og/eller give inspiration...

Jeg har et hus på 180m2 med fladt tag (buildt up med tagpap), og jeg vil utrolig gerne have et nyt tag på, med noget der minder om 40-45 graders rejsning.
Huset er fra 1972, i gule mursten, spær på tværs af lgd. retning og virker som en solid konstruktion.

Mine spørgsmål går på:

1. Vil I mene at mine vægge kan bære en tagkonstruktion med tagsten? Alternativt, shingles fra Icopal?

2. Vil det være muligt at sætte spær oven på de eksisterende tagspær evt. med nyt fodspær?

3. kan jeg undgå at fjerne det eksisterende tag?

Jeg håber på mange svar - evt. også fra nogen der har prøvet det samme før..

Mange hilsner
Polite
 
Jeg er på overvejningsstadiet med nyt tag.... jeg... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
[Indlæg slettet]

p /p
Hvis du skal lave den løsning med mellemtaget, var det nok værd at overveje at det blev lavet med 4 skotrender i stedet for 2 skotrender + 2 grater.
Denne løsning giver nemlig i forhold til den viste skitse forskellige taghældninger, hvilket jeg ikke umiddelbart vil tro klæ'r huset.
Citat fra Carsten Weye

...værd at overveje at det blev lavet med 4 skotrender i stedet for 2 skotrender + 2 grater...


Hej Carsten

vordan vil du lave 4 skotrender...? Der er jo kun 2 af vinklerne der vender "indad".

Mange hilsner
Polite
 
Således ville jeg lave det. Og så sådan at forbindelsen mellem de to skibe bliver hævet i forhold til det jeg har skitseret, sådan at man komme igennem.
Altså med forhøjede facader lige der hvor det er aktuelt. Se så er der fire skotrender. Jeg mener at du får en bedre udnyttelse af pladsen, fremfor med den anden løsning.

Mvh. Carsten

tagplan.JPG
Hej Carsten

Ja, du har en pointe der - det reducerer jo antal af skråvægge.
Overordnet er jeg ret sikker på, det bliver en løsning i den retning.
Det der bla. kan være afgørende, er bygningens bærende konstruktion - altså, hvor meget væggene i mellem de to skibe kan bære.

Tak for jeres tid og engagement

Mange hilsner
Polite
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis