Tråden er låst

Alutermo quattro

Hej alle.

Er der nogen her på siden som har erfaring med med et nyt isoleringsmateriale som er opbygget på lidt samme måde som en termokande, navnet derpå Alutermo Quattrobiggrin
Produktet er udviklet af Nasa, hvor de har brugt det som rumdragter. Hvis ikke der har været anden varmetilførsel i rumdragterne, så må produktet virke, da jeg mener der er omkring -50 gr. på månen.
Jeg har fundet en R-værdi på produktet som er 5,7
Regner man ud fra det, så har Alutermoen en isoleringsevne som udgør godt 200 mm. rockwoll med en lambdaværdi på 0,036.
Hvis der er nogle som har viden/kendskab til isoleringen, vil det være godt at få oplysninger herom.

PE

Hej alle. Er der nogen her på siden som har... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Anders.

Aluthermo er ikke godkendt til nybyggeri endnu, håber det kommer, man bruger det rigtig meget i mange lande som isolering, jeg bruger det som dampspærre indtil det bliver godkendt.

Hvis der er nogen som du mener bliver snydt ved at jeg bruger det, så må det da være mig selv, det er betydelig dyrere end almindelig 0,20 mm. dampspærre.

Hvorfor ignorerer man de få som tilbagemelder at de er positive over virkningen af Aluthermoen?

Den måde som vi beregner varmetab på, det kan man ikke på Aluthermo, da den er reflektiv, vi regner i millimeter og lambda-værdier


PE

Hejsa Jan jeg vil foreslå du kigger på den anden reklametråd pev har lavet på det her forum, den hedder noget ala "ragnarok på mineraluld". Her vil du kunne læse hvordan alle andre rakker ned på stakkels pev, hvor han gang på gang kommer med saglige argumentation ..... eller var det omvendt....

Zeve, du opfører dig som en forkælet hvalp.


Hvis du engang bliver en af mine underleverandører, så bliver du fyret lige på stedet!

 


PE

nu blir du personlig igen!!!!har du virkelig ikke bedre argumenter ????????

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Det er utroligt at i to voksne mennesker opfører jer som et par kumme hvalpe.

Jeg tuder bestemt ikke, vær i glad for i har lidt afstand.

Ved i hvorfor tråden Ragnarok af Mineraluld opstod, det ku jeg godt lide at i ku fortælle mig og de andre som opfører sig som voksne mennesker her på siden?

 


PE

Den opstod vel for at du kunne sælge mere, ligesom denne ?
Skrevet af ziwe den 09-12-2008 06:24
Den opstod vel for at du kunne sælge mere, ligesom denne ?
Andre forslag?


PE

Er det så for at du er ved at sætte rekord i prisen for dampspærre?

/BOFH

- Dyrere end glas/stenuld uden at være bedre!
- Producentens påstande kan ikke bekræftes af TI
- Produktet er IKKE godkendt isolering i BR
- Ingen tømmerhandler fører produktet, istedet bondefanger man folk i Bilka


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

De mange negative og personlige indlæg kan ikke accepteres på LDS.

De forpester en ellers god tone her på siden, så jeg lukker hermed tråden.


Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis