Tråden er låst

Alutermo quattro

Hej alle.

Er der nogen her på siden som har erfaring med med et nyt isoleringsmateriale som er opbygget på lidt samme måde som en termokande, navnet derpå Alutermo Quattrobiggrin
Produktet er udviklet af Nasa, hvor de har brugt det som rumdragter. Hvis ikke der har været anden varmetilførsel i rumdragterne, så må produktet virke, da jeg mener der er omkring -50 gr. på månen.
Jeg har fundet en R-værdi på produktet som er 5,7
Regner man ud fra det, så har Alutermoen en isoleringsevne som udgør godt 200 mm. rockwoll med en lambdaværdi på 0,036.
Hvis der er nogle som har viden/kendskab til isoleringen, vil det være godt at få oplysninger herom.

PE

Hej alle. Er der nogen her på siden som har... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

dem er der s.. ikke mange af !!!!!!


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

pev - Jeg har her i weekenden lige pillet alt isolering ud af huset og pakket det ind i staniol. For pokker du har da reflektivt total reflektiv ret.

Begge børn er smeltet og sanden i gulvet er blevet til glas så varmt blev der.

Jeg har siden hen testet det i legehuset også efter din forskrift. Først uden med 40 mennesker og en ½ cigaret og derefter med samme antal med staniol på taget. Det blev total varmt derinde.

Og staniol er endda endnu tyndere end det produkt du selv er så naiv at du tror du skaffer kunder til ved denne smagsløse kampagne på en hobby side.....

Luk disse tråde og lad manden sælge sit lort til den internationale rum station og hans fiktive ven Kenneth.s der lige kiggede forbi og måtte rose materialet med hans indlæg nr 1.

Føj for en omgang !
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg er så et levende bevis på at det lort ikke virker. Monteret det i min garage og det har absolute ikke mere virkning end max max max 45mm rockwool . Skal pilles ned igen i januar og så skal der 200mm rockwool --
Så vidt jeg kan se er det ikke mere end 5 dage siden at PEV skrev at reflektiv isolering virker perfekt, og nu søger han efter nogen der kender produktet, jeg vil anbefale moderator at PEV sortlistes indtil videre, han er en TROLL

Helt ærligt. Det er rigtig usaglig reklame dette her. Såfremt vi havde med et seriøst produkt at gøre, er det ærgeligt at det bliver ødelagt på denne måde.

Jeg ville adrig turde købe produktet til mit hus på baggrund af den usaglige reklame, og at det så derudover sælges i Bilka, er da urovækkende.

Hvis det var så godt som det beskrives, er det underligt at det ikke er blevet accepteret af bygherrer og ingeniører endnu. Indtil det sker vil jeg bibeholde mit kløende rockwool.

 

Hej Bankmand

Hvad har en bankmand forstand på tabsberegning.

Det er absolut ikkereklame, det er kun erfaring/viden som jeg gerne vil give videre til andre.


PE

Sjovt nok tror jeg at en bankmand generelt har mere forstand på beregninger end mange af os andre.

Modtog selv 2 paller Rockwool igår og ja, det bliver et hestearbejde at få isoleret loftet i weekenden, men hellere det end noget der ikke er veldokumenteret.

Har forsøgt at finde noget dokumentation på dit produkt, men ender ud med......
Ingenting!!! www.bygogbolig.dk kunne jeg heller ikke lige finde det på, men skulle det være godt, så smid nogle reklamepenge efter det og betal som andre virksomheder gør, for så vil jeg da gerne vide hvad det kan og ikke kan, men din troværdighed med sådanne indlæg er lavere end renten på mit realkreditlån nogensinde bliver.

Et fesent indslag hvis du spørger mig.....

God jul til alle med samvittigheden i orden


Planlægning er den halve løsning :-))

Skrevet af pev den 02-12-2008 12:18

Hej Bankmand

Hvad har en bankmand forstand på tabsberegning.

Det er absolut ikkereklame, det er kun erfaring/viden som jeg gerne vil give videre til andre.


Nu er jeg så bygningsingeniør, og vil mene at jeg har en vis forstand på tabsberegning.

Jeg har også en kende svært ved at beregne mig frem til at alufolien skulle kunne erstatte traditionel isolering.

Nå men fred med det, der er jo heldigvis ingen der tvinger os til at købe det...................

Med venlig hilsen

Anders

Det er såmænd ikke fordi jeg ikke tror på produktet, men der mangler altså dokumentation. Fair nok at ISO standarderne måler på en måde som ikke tager hensyn til reflektionen, men så må man altså finde en uafhængig test som gør det.

Jeg skal selv igang med tagetage indenfor få år og ville da juble hvis jeg kunne komme langt med refleksiv isolering, men det KRÆVER altså dokumentation. Man kan ikke forvente at folk vil smide deres realkreditlån efter noget som ikke er ordentligt dokumenteret.

Dette siger jeg så - vel vidende at vi lever i Rockwool land og at lobbyisme ikke kun er en amerikansk ting. Jeg er feks selv imponeret over forskellen på om det er den blanke eller den matte side man vender indad på folien på stegen imens den hviler. Det har faktisk stor betydning og det er jo med at underbygge argumentet for refleksiv isolering.

Et andet eksempel som jeg kender til fra min militære karriere er de sølvblanke folietæpper som ligger i enhver førstehjælpstaske. Det er faktsik imponerende at pakke sig ind i sådan en tynd fætter for det varmer VIRKELIG på trods af at det kun er een mm tyk.

Men som sagt - skaf nu den dokumentation - Så vil du/i stå meget stærkere.
Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis