Tråden er låst

Alutermo quattro

Hej alle.

Er der nogen her på siden som har erfaring med med et nyt isoleringsmateriale som er opbygget på lidt samme måde som en termokande, navnet derpå Alutermo Quattrobiggrin
Produktet er udviklet af Nasa, hvor de har brugt det som rumdragter. Hvis ikke der har været anden varmetilførsel i rumdragterne, så må produktet virke, da jeg mener der er omkring -50 gr. på månen.
Jeg har fundet en R-værdi på produktet som er 5,7
Regner man ud fra det, så har Alutermoen en isoleringsevne som udgør godt 200 mm. rockwoll med en lambdaværdi på 0,036.
Hvis der er nogle som har viden/kendskab til isoleringen, vil det være godt at få oplysninger herom.

PE

Hej alle. Er der nogen her på siden som har... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

http://www.airflexdanmark.dk/forhandlere.htm

..
9490 Pandrup
...

Forhandler af både aluthermo og airflex.

jadadadada

http://www.google.com/search?q=...sourceid=ie7&rls=com.microsoft:en-US&ie=utf8&oe=utf8

http://www.google.com/search?q=.....&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:en-US&ie=utf8&oe=utf8

...

jadadadada

....

/BOFH

20081203 - ekstra kommentar - har ikke beskyldt nogen for noget, jeg har stillet et kritisk spørgsmål - helt klart tudekiks!


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

I så fald må du meget undskylde - og jeg skal beklage overfor dig og andre brugere der måtte føle sig stødt over mine kommentarer!

Men vil du så ikke være venlig at lade være med at køre flere bullware reklame-tråde under påskud af at ville skabe informeret debat? - I det mindste herinde? -Det du gør, tilsigtet eller ej, ødelægger det som alle andre, inklusive mig selv, kommer her for!

/BOFH

- Og jeg har rettet min post, tudekiks?

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Til Bofh

Det er klart i strid med alle regler, at beskylde andre for noget ulovligt, hvis ikke det er særdeles veldokumenteret, og selv da hører det ikke hjemme her, hvor vi prøver at hjælpe hinanden.

At du mener at et firma, som så vidt jeg kan vurdere kun har det tilfælles med PEV, at de ligger i samme område, giver dig ikke ret til sådanne beskyldninger.

Det må ophøre øjeblikkeligt.


Mvh. JørgenE

Hej BOFH

Vil du være så venlig at slette indlæg, så jeg ikke står for åben skærm til hele verden.

Destruerer selv denne besked når du har slettet din.

BOFH.

Jeg har efterhånden været her på siden i ca 10 år. Forhåbentlig har jeg hjulpet rigtig mange, både store og små.
Synes det er ret usmagelig når man vil forklare om et produkt man synes godt om. Kan i denne sammenhæng sige at jeg arbejder indenfor forbedring af klimaet!


PE

Annonce
Skrevet af SlettetBruger-202005 den 01-12-2008 20:50
pev - Jeg har her i weekenden lige pillet alt isolering ud af huset og pakket det ind i staniol. For pokker du har da reflektivt total reflektiv ret.

Begge børn er smeltet og sanden i gulvet er blevet til glas så varmt blev der.

Jeg har siden hen testet det i legehuset også efter din forskrift. Først uden med 40 mennesker og en ½ cigaret og derefter med samme antal med staniol på taget. Det blev total varmt derinde.

Og staniol er endda endnu tyndere end det produkt du selv er så naiv at du tror du skaffer kunder til ved denne smagsløse kampagne på en hobby side.....

Luk disse tråde og lad manden sælge sit lort til den internationale rum station og hans fiktive ven Kenneth.s der lige kiggede forbi og måtte rose materialet med hans indlæg nr 1.

Føj for en omgang !

damn det er første gang længe jeg er i godt humør fra morgenstunden

Tillader mig lige at kommentere, at i min grunduddannelse er tabsberegning et vigtigt element. Det er mere aktuelt end nogensinde.

God weekend

Ja jeg sidder og læser denne tråd som jo så er endt i muder kastning. men nok om det.

Jeg er for nyligt stødt p åmaterialet og må sige at de umidelbart ser rigtig godt ud, men jeg er da meget skeptisk over for det, man kan så se referencer på forhandlerens web om undersøgelser og termiske billeder, og ud fra det virker det. Er det ikke bare lille DK der ikke er med på vognen til at undersøge sådan noget nyt. Vi tror jo ikke på alle udenlanske undersøgelser, men kun vores egne, det har vi jo for vane.
Vil man ikke tro på reflektiv isolering så er det jo op til en selv, men man kan så undre at de samme som ikke tror på det godt vil tro på lavenergiglas. det er jo netop samme princip, en tynd film der reflektere infrarød stråling. den er bare meget tynd da det er en fordel at kunne ligge gennem sine vinduer.
Hej Jan

Mange tak for dit positive indlæg. Dejlig ikke alle herinde er negative og sortseende

Selvfølgelig er der andre muligheder for isoleringsmateriale, jeg vil nu kalde denne form for isolering for en isolationvæg som holder varme og kulde adskilt.

Ærgeligt er det at her på siden er der nogle eksempler som gentagne gange skal nedværge/hakke på de nye tiltag/materialer som er kommer her til Danmark, selvom at materialet har eksisteret i en generation i mange andre lande.

En  ting som vi alle ved om isoleringsmateriale er at det er luften som udgør isoleringen.
Jeg forstår så ikke at der er så mange der er negative på Aluthermoen for luftmængden udgør 23% mere for hver m³ en hvad der er i mineraluld.

Jeg kan kun sige at jeg bruger materialet til nybyggeri selvom det endnu ikke er godkendt som isoleringsmateriale.

PE

Skrevet af pev den 07-12-2008 15:56
Hej Jan

Mange tak for dit positive indlæg. Dejlig ikke alle herinde er negative og sortseende

Selvfølgelig er der andre muligheder for isoleringsmateriale, jeg vil nu kalde denne form for isolering for en isolationvæg som holder varme og kulde adskilt.

Ærgeligt er det at her på siden er der nogle eksempler som gentagne gange skal nedværge/hakke på de nye tiltag/materialer som er kommer her til Danmark, selvom at materialet har eksisteret i en generation i mange andre lande.

En  ting som vi alle ved om isoleringsmateriale er at det er luften som udgør isoleringen.
Jeg forstår så ikke at der er så mange der er negative på Aluthermoen for luftmængden udgør 23% mere for hver m³ en hvad der er i mineraluld.

Jeg kan kun sige at jeg bruger materialet til nybyggeri selvom det endnu ikke er godkendt som isoleringsmateriale.

Må man spørge hvad ideen er ved at anvende det, hvis det ikke er godkendt som isolering?

Er det for at tjene flere penge og dermed snyde kunden, eller er det fordi du forventer at få det godkendt?

Jeg synes i øvrigt stadig det er småt med positive tilbagemeldinger, hvis det virkelig er så revolutionerende.............
Hvis du med en beregning kan dokumentere at det virker, er det vel bare at få sendt det til DS, så burde del vel være en formsag at få det godkendt?

Med venlig hilsen

Anders

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis