sol/ventilation

Hej gds

overvejer så dan en her til kolonihaven:
http://www.anssolvarme.dk/filer/SV07.pdf

Nogen der har erfaringer:

nogen der kender andre tilsvarende produkter

mvh

BS
Hej gds overvejer så dan en her til kolonihaven:... Vis hele indlægget
62 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jeg er også frisk på at lave min egen solarventi til at opvarme min forhåbentlig snart færdigisolerede garage wink

Er det virkelig nødvendig med termoglas i ?

Hvis det har intr. kender jeg steder hvor der kan købes billige solceller.
Vil selv have lavet en lille controller til min blæser når jeg engang når så langt (udvikler/tegner elektronik til dagligt tongue)
Jeg skal ærligt indrømme at min ikke er færdig endnu, arbejdet er en hård elskerinde når man spilder 10-11 timer der hver dag :/ Men jeg har den helt klart i baghovedet endnu ! Jeg har pt funderet lidt over airflow... jeg kan se at på de originale er hele bagpanelet perforreret så der kan komme luft ind på hele bagsiden, jeg havde planlagt at lade luften komme ind i bunden så alt luften skal forbi hele varmepanelet ! .... men jeg har jo en svag mistanke om at de ved hvad de gør dem der har opfundet den

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Jeg mener også at den perforrerede bagplade er med til at forhindre at der bliver for varmt i kassen en varm sommerdag med ventilatoren slukket..

Venlig Hilsen
David
Ja, man skal nok tænke på temperaturen inde i kassen en varm sommerdag, der er varmen jo teknisk set ikke ønsket ! For at undgå at solcellerne ikke skal tage skade sættes de i bunden af kassen hvor der er køligst, evt kan man i sommer perioden sætte et hvidt cover over kassen for at den ikke skal tage skade !

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Er også en af dem der overvejre at bygge en selv, til min garage og fald over denne...

http://www.solkraft.dk/product.asp?product=235&lang=dk

kunne den ikke bruges som ventilator ? eller er den for lille, hva syntes i.

prisen er jo til at komme over, hvis projektet fejler..

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Annonce
Om den er for lille kommer jo an på størrelsen på panelet.
Og er den for stor, kan den drosles ned med en plade på suge siden.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Den ser jo lige ud til at være hvad vi har brug for, jeg tror jeg bestiller en med det samme tongue 11,5 cm i diameter lydder til at være lige i øjet ! Og ja til den pris græder man nok ikke snot hvis det fejler smile

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Efter at have læst de fine indlæg. Lige en ting. Man foreslår termoglas. Man skal være opmærksom på at det inderste lag glas kan risikere at revne grundet temp.forskellen på de to stykker glas. Så hellere skille termoruden ad. og ligge glasset ind uafhængig af hinanden og sørg for der er mindst 4 mm luft i siderne,da materialerne vil kunne udvide sig i varmen.
mvh 666

Så har jeg haft lidt tid til at rode lidt mere med projektet !

Jeg besluttede mig for at bruge en thermo rude... hvis den flækker kan den jo bare skiftes  Jeg besluttede også at montere solcellerne uden for kassen da det øger deres effektivitet med 10-15%. Jeg ville originalt bruge et større vindue, men det kunne jeg ikke lige skaffe og jeg ville også have et i plastic, for nemhedens skyld. Men det får jeg at så hvis jeg laver en 2,0 version . vis der er nogen der ligger inde med et plastic vindue som de vil hjælpes af med skal de endelig sige til !

Jeg købte den før omtalte blæser, men syntes ikke helt den kørte nok, så jeg rippede et par solceller fra havelamper, så nu kører møllen også når der er overskyet, så laver den jo frisk luft selv når solen ikke er lige på ! Jeg valgte at bruge et stykke stål trapez fordi de har ca. 16 % større overflade end en flad plade. Trapex pladen har malet i mode rigtig sort .. lisom resten af kassen

Jeg har lige installeret den her til middag, så jeg har ikke de helt sore data på hvor godt den virker, men jeg kan sige at der har været 15 grader i skyggen udenfor idag, inde i selve kassen lå den på 42-45 grader og luften der kom ind var 30-32 grader. Så hvis den på en god dag kan hæve inblæsnings temperaturen på luften med 10-15 grader vil jeg være godt tilfreds.

Jeg vil lige se hvor godt blæseren virker, hvis jeg ikke bliver helt tilfreds vil jeg rode lidt mere med den !

Jeg skal nok fortælle mere som tiden går og om den viser sit værd eller ikke.

Lige et par billeder så i kan se hvordan jeg har gjort. Håber i andre er kommet langt og også viser billeder herinde !


Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Hej Dangman

Tillykke med din nye erhvervelse.

Den ligner jo til forveksling, den jeg har set til salg i byggemarkedet, til gud ved hvor mange penge.
Men din gør jo lige så stor gavn. Også en god ide at flytte solcellerne væk fra absorber, da skygge ingen varme giver.

Jeg tror nu ikke dit glas vil revne. Som du har lavet det, kan fangeren jo komme af med varmen. Og får der ved en høj effektivitet.
Godt gået

Med venlig hilsen
777
Der er yderligere 32 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også