sol/ventilation

Hej gds

overvejer så dan en her til kolonihaven:
http://www.anssolvarme.dk/filer/SV07.pdf

Nogen der har erfaringer:

nogen der kender andre tilsvarende produkter

mvh

BS
Hej gds overvejer så dan en her til kolonihaven:... Vis hele indlægget
62 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Sortmalet plade vil være det naturlige valg.
Enten en eller anden kanalplade eller som minimum en bølgeplade.
Om det skal være stål eller alu der er grundmaterialet er nok lidt efter hvad der kan findes på "hylden"cool

Men for at få den opvarmede luft "ind" i huset vil der jo nok skulle nogen effekt på ventilatoren.
Jeg ved ikke hvad en sådan blæser fra en PC'er bruger af energi.

Den har fordelen af at være men at finde, men at montere. Og afgangen der let kan tilsluttes et rør der kan bringe den varme luft ind i huset.

MVH Njord
Hvor får man fat i noget billigt plade ?

Jeg har fået fingere i nogle "køleplader til elektronik brug" som jeg ville sætte på den store plade... De skal så varme luften op, når den blæses/suges forbi.
Annonce
Jeg købte for 2 år siden et sommerhus med sådan en solfanger, og den lever absolut op til forventningerne. Den sikrer en tilpas udluftning af huset i hverdagen, og der er altid friskt og lækkert, når vi ankommer - ikke noget med lugt af 'gammelt hus'. At den så også hæver temperaturen 4-6 grader, er heller ingen skade til. Om sommeren kan vi bare slukke for blæseren, hvis det skulle være nødvendigt.
Citat fra zink_brian

Hvor får man fat i noget billigt plade ?

Jeg har fået fingere i nogle "køleplader til elektronik brug" som jeg ville sætte på den store plade... De skal så varme luften op, når den blæses/suges forbi.

Hvor store er de køle plader ? Umiddelbart lydder det som en god ide meld lige tilbage hvordan det gik !

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

hvordan endte disse projekter egentligt?
Har du overvejet en almindelig varmepumpe?

Panasonic er til at få til fornuftige priser og har en af markedes bedste COP værdier.
Citat fra znapster

hvordan endte disse projekter egentligt?


Jeg må indrømme, at jeg har lavet tegninger og planer flere gange...

Men det hele er ikke kommet videre, tænker stadig meget over det og vil også gerne igang. Jeg mangler bare det samme som mange andre.... TID. ØV.
Der er yderligere 42 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også