Hvis mig din garage.

Da tiden nu snart er inde til at bygge ny garage, kunne jeg godt tænke mig at se jeres garage og hvor i evt. har lavet det og evt indrettet jeres garage evt. med værksted eller
plads til plæneklipper-havetraktor-cykler m.m.
smile

Med venlig hilsen

Søren
Da tiden nu snart er inde til at bygge ny garage... Vis hele indlægget
44 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja en port i siden kunne nok være en god ide, det må undersøges.

Hvad angår vinduer vil jeg helst ikke have for mange da jeg så vil gå glip af det bedste i hele verden - vægplads...det er noget af det man altid har for lidt af. Men der skal to store vinduer i hver side af garagen, for at lede en lille smule af den dejlige, men tit fraværende sol ind.

Garagen er hovedsageligt til rep af bil, da jeg agter at genoptage motorsporten igen, så snart jeg har ordentlige faciliteter. Men derudover skal garagen også anvendes til opbevaring af en mindre speedbåd og havetraktor.

He walked silent and peacefully around the corner

Oversat

Han vandred sidelæns og pis-fuld rund i kornet
nu har jeg snakket så meget om mit lille skur, så det er vel på tide at sende et billede op.
Den er 64m2 i grundplan, alt er gds, på nær spær de er leveret. valgte saxespær for at få lidt mere højde.
lavet i leca, og med eternit tag. den er godt nok ikke helt færdig, men er lukket nok til at kunne gå indenfor. skal støbe klaplag i weekenden og så skal dør og port i. og så lige tilhørende brændeskur
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
fint værksted/garage...gid det var mig der var så langt

He walked silent and peacefully around the corner

Oversat

Han vandred sidelæns og pis-fuld rund i kornet
ja det er næsten færdigt, men har også haft mine tider hvor det hele går i hat og briller. har kun arbejdet i weekender, og det har indtil videre taget 4mdr
Citat fra Knægten

Ja en port i siden kunne nok være en god ide, det må undersøges.



Garagen er hovedsageligt til rep af bil, da jeg agter at genoptage motorsporten igen, så snart jeg har ordentlige faciliteter. Men derudover skal garagen også anvendes til opbevaring af en mindre speedbåd og havetraktor.



Jeg kan fuldstændig støtte Njords forslag om flere porte og vil på kraftigste opfordre dig til, ja nærmest insistere på minimum 2 porte.
Med kun 1 port vil du blive forrykt at at skulle flytte biler hele tiden.

Allerhelst skulle du vende langsiden til indkørslen og så sætte 3 porte i.

Liften skal i alle tilfælde ikke stå bagerst i værkstedet, idet du så får alt for megen spildplads mellem port og lift. Hvad vil du bruge den plads til?

Hvis du skal dyrke bilsport, skal du have bilen op og ned utalrige gange til justeringer o.lgn., ud og prøve og ind igen til yderligere just osv osv i en lang uendelighed. (Gør selv en del i underlige biler!! :-) )

Ind bag ved med skramlet. Du kan jo altid køre liften op og køre yderligere biler ind under den, der hænger på liften, forudsat at du får fuld løftehøjde på liften. Hvis du ikke planlægger og sørger for fuld løftehøjde, skal du købe dig en lille hammer, hvormed du skal slå dig i hovedet, indtil du kommer på bedre tanker.

Med venlig hilsen
ktm

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Citat fra ktm

Hvis du ikke planlægger og sørger for fuld løftehøjde, skal du købe dig en lille hammer, hvormed du skal slå dig i hovedet, indtil du kommer på bedre tanker.


Eller måske hellere en sav rolleyes

Husk også to porte til gavlen......

MVH Njord
Hej
Der må da være flere der har nogle billeder af deres garage.

Jeg påtænker at den skal bygges i sten og at der skal være 2-3 buer (Portene) og evt. en dør.

Jeg er meget taknemlig for dem der er kommet, men mangler stadig noget inspiration og ideer, som kan kombineres.

Søren

Med venlig hilsen

Søren
Citat fra sluppermand

nu har jeg snakket så meget om mit lille skur, så det er vel på tide at sende et billede op.
Den er 64m2 i grundplan, alt er gds, på nær spær de er leveret. valgte saxespær for at få lidt mere højde.
lavet i leca, og med eternit tag. den er godt nok ikke helt færdig, men er lukket nok til at kunne gå indenfor. skal støbe klaplag i weekenden og så skal dør og port i. og så lige tilhørende brændeskur


Det er godt nok en fin bygning du har lavet der, må man spørge hvor meget det ca render op i for materialerne ? jeg ville vildt gerne lave en garage ligesom det du har lavet, men er ikke sikker på evnerne rækker.. Har aldrig bygget større ting på den måde. Har du også selv lavet tegninger og sendt til kommunen?
nu ved jeg ikke om det er min eller njords du mener.

men det er faktisk ikke særlig svært,

start med at lave en grov skitse over hvad du egentligt vil lave, og hvilke matrialer du vil bruge, ud fra denne regner du en ca pris, min står indtil videre i 140000+ lidt løst, men det er med alle døre vinduer og porte.

så laver du den færdige tegning, evt ring til teknisk forvirring og få detaljer om lokalplan afstand til skel osv.

De stiller ikke krav om en arkitekt tegning eller lign, men bare en der viser hvad det er du vil bygge og aftand til skel og højde. bare husk tydelige mål, og matriale beskrivelse. så stryger byggetilladelsen igennem uden problemer.
Når dette er lavet er du et godt stykke af vejen.

Så¨finder du det sted du vil handle dine matrialer og tar derned og holder et lille møde hvor du fortæller hvad du skal bruge og evt hvornår de forskellige ting skal leveres, dette er meget vigtigt da det er her du sparer mange penge, og du er ikke interesseret i at ha alt liggende på en gang og flyde.
Jeg brugte køge lavpristræ, og de leverer til GODE priser og god service, spær får de lavet i byen og leverer til dig.

SÅ kommer det sjove.

Nu skal du bygge og slevom du er en gds der mener dine evner ikke er store så skal det nok gå, for du kan gå herind og finde rigtig meget hjælp, har selv brugt dette forum en del.( vil faktisk gerne sige tak for alle de gode indlæg, specielt Njord, han har mange gode ideer og løsninger.)
men du kommer da til at begå fejl, det gør vi alle, og det lærer du af.
Når det så endag er færdigt, vil du kigge på det og sige HOLD KÆFT HAR JEG LAVET DET.

Men alt i alt 140.000 fattigere og 30 arbdage over 5mdr er det blevet et godt projekt.

PS. skulle jeg gøre det om, ville jeg lave den MEGET større et værksted kan aldrig blive for stort, det er bare et spørgsmål om et køleskab i hver ende
Citat: Når det så endag er færdigt, vil du kigge på det og sige HOLD KÆFT HAR JEG LAVET DET.

Og det er næsten det hele værd! :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 24 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også