Renovering af ældre landejendom

Hej

Vi går med overvejelser at købe en ældre 3-længet gård. (årgang 1850)

Stuehuset er beboeligt.

Følgende ting vil vi have lavet:

1: Nyt tag på stuehus længen

2: Nyt gulv med gulvvarme

3: Flytte lidt vægge eller fjerne dem helt

4: Nyt badeværelse både stueetage og 1.sal

5: 2 værelser + soveværelse på 1.sal

6: I den ene stald skal der laves nyt gulv, hobbyrum og dobbelt garage

7: og sikkert mange andre ting der måtte dukke op.........

Mit egentlige spørgsmål:

Hvor starter man, flytter man ind i huset og laver tag og 1. sal først (der er kun 1 soveværelse på 1.sal i dag) ?

Eller laver man stueetagen først (og finder et sted at bo til leje) ?

Eller .................... ?

Nogen gode ideer ?

Hilsen Bjarne

Hej Vi går med overvejelser at købe en ældre 3... Vis hele indlægget
41 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan da sige, at ting er blevet vendt og drejet for og imod, i denne sag.

Som jeg skrev i et af mine første indlæg, så skal man være overbevist om sin egen stædighed, viljestyrke og indsigt, når man kaster sig ud i projektet. Ellers ender det op i noget sørgeligt.

Skulle jeg have lyttet til alle de udtalte og ikkeudtalte advarsler, var vi aldrig gået i gang med vores projekt.

Det er fuldstændig det samme med de fleste af de folk, der går i gang med at restaurere en gammel speicialbil. Et er at ordne bremser på sin Mondeo, men det kvalificerer ikke til at foretage en totalrestaurering på en Jaguar E-type f.eks. :-) (Jeg har lige tilbragt en time i telefonen med en stakkel, der var gået død i sådan en ka'l.)

Det man som regel kan konkludere er, at man som altovervejende hovedregel betaler alt for meget for noget halvdårligt/halvgodt, både når det drejer sig om gammelt hus eller gammel bil.
Jeg gav f.eks. kr. 135.000 kr. for vores ejd. i 1995. Det svarede til værdien af grunden.

Hvis man ikke kan få regnestykket til at balancere med udgifter contra mulig salgspris, bør man hellere købe det allerede istandsatte.

Det er så det du her har gjort.
Opgivne projekter bliver afsindigt dyre.! :-(
Derfor må jeg alligevel gratulere med beslutningen, selv om det strider mod mine egne gode oplevelser. Og du har ret i at det får aldrig nogen ende.
Vi er igang med at skifte beklædningen på laden/værkstedet, idet den ikke levede op til mine forventninger.
Inde har vi lige måttet male og ordne i vores opholdsstue og skal igang med at ordne vægge i køkkenet, efter 10-12 år, men det er vel også ok?

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også