Renovering af ældre landejendom

Hej

Vi går med overvejelser at købe en ældre 3-længet gård. (årgang 1850)

Stuehuset er beboeligt.

Følgende ting vil vi have lavet:

1: Nyt tag på stuehus længen

2: Nyt gulv med gulvvarme

3: Flytte lidt vægge eller fjerne dem helt

4: Nyt badeværelse både stueetage og 1.sal

5: 2 værelser + soveværelse på 1.sal

6: I den ene stald skal der laves nyt gulv, hobbyrum og dobbelt garage

7: og sikkert mange andre ting der måtte dukke op.........

Mit egentlige spørgsmål:

Hvor starter man, flytter man ind i huset og laver tag og 1. sal først (der er kun 1 soveværelse på 1.sal i dag) ?

Eller laver man stueetagen først (og finder et sted at bo til leje) ?

Eller .................... ?

Nogen gode ideer ?

Hilsen Bjarne

Hej Vi går med overvejelser at købe en ældre 3... Vis hele indlægget
41 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra crawack


Og så er der faktisk ikke så meget tilbage der bare står.


Som kunne lejes ud til opbevaring af veteranbiler o.lgn.!!

mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

hehe smile ......
Citat fra Thomas FH

Du skal ikke købe det! Det er alt for meget arbejde.
Hvad er ejendomsmæglerns telefonnummer?


Det kan du få næste uge

Hilsen Bjarne

Vi købte vores hus den 1 december 2005, og den dag startede vi også med at brække det hele ned. Taget og ydervæggene var faktisk kun det der var tilbage. Vi har haft en elmand og en vvsmand ellers har vi haft venner (de ville gerne brække ned) og mine forældre og min kæreste forældre til at hjælpe. Alt er lavet fra bunden inkl nyt spær ja alt er lavet fra bunden. Juli måned var vi 90 procent med selve huset 137 m2. Vores udbygninger begyndte vi også med. Vi holdte ferie i uge 32.33 men blev sygemeldt i uge 35. Fik desværre at vide at jeg har fået kræft i kroppen. Så det lage en stopper på huset. Men efter jeg lå på sygehuset i 16 dage, var det eneste som jeg kunne tænke på var at komme hjem og lave videre på huset. Det gjorde jeg så men 29 november 2006 kom jeg under kniven igen. Hele december kunne jeg ikke lave noget. Deb 10 januar i år startede jeg på min kemo tur 8 behandlinger af 3 uger på en pause på 2 mellem den 5 og 6 behandling. Men imellemtiden mens man fik kemo gik jeg i gang med haven( huset var færdig) blev færdigmed haven i maj måned. Og derefter i gang med mine udbygninger blev færdig med dette for en måned siden. Og jeg er pt startede på mit arbejde for en måend siden fra 7 til 12 hverdag.

Vi købte huset til 685000 grunden er på 1296 m2 ligger 10 km vest for horsens. Vi har ca brugt 330.000 kr på ombygningen. Det skal sige jeg har nogle gode forbindelser.....
Vi fik realkredit danmark til at vurdere huset for 1 måned siden. Manden var meget imponeret over huset. Hus fik en rigtig god vudering fra 0 til 5 hvor 5 er bedst fik vi.
Området hvor vi ligger i fik vi 3
Uvendigt fik i 4
og indefor 5
Vudret hos realkredit danmark til 1,5 mil
Jo vi er rigtige glade for vores hus, men man skal ha lyst til at gå i gang med sådan et projekt. mange køre desværre fast i det. og måske bliver man sure på hinanden. og derved sælger man et halv færdig hus.

jeg er pt 30 år og arbejder på et stort køkkenvirksomhed.

Viljen og lysten er der så skal man bare komme igang med sådan en projekt...:p
Dejligt med en "dobbelt god" historie

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Citat fra Thomas FH

Du skal ikke købe det! Det er alt for meget arbejde.
Hvad er ejendomsmæglerns telefonnummer?


74 45 80 50 rolleyes

Vi er sprunget fra efter mange overvejelser og har været ude at kigge xx antal gange.

Det beløb vi kommer til at bruge ialt på huset vil på ingen måde kunne hænge sammen med hvad vi står med om f.eks. 10 år.

Om 10 år, vil nogle af de bygninger vi ikke skal bruge til noget, skulle have den store tur. Og sådan vil det fortsætte til evighed.

Med lidt medbyg kan vi hernede nok bygge et ca. 200m2 hus for under kr. 2.000.000,- incl. grund. Og som der flere gange er blevet ytret her i forummet, så er det nyt og der skal ikke laves det store de første par år.

Hilsen Bjarne

Citat fra crawack

Vi er sprunget fra efter mange overvejelser og har været ude at kigge xx antal gange.

Med lidt medbyg kan vi hernede nok bygge et ca. 200m2 hus for under kr. 2.000.000,- incl. grund. Og som der flere gange er blevet ytret her i forummet, så er det nyt og der skal ikke laves det store de første par år.


Først vil jeg sige tillykke med beslutningen! Altså at det er JERES beslutning.

At man nogen gange beslutter et med hjertet, mens fornuften vælger en anden retning..

Jeg tror i vil blive glade for JERES beslutning i det lange løb.

Når i overvejer nyt, så kig fremad og overvej om i skal tage det store skridt og bygge et "passivhus" det er den rigtige vej energimæssigt...

MVH Njord
Må sige at det her har været en af de mest aktive og hurtigt voksende tråde jeg har set. Og en spændende udvikling må jeg sige. Håber også at i har truffet den rigtige beslutning. Lidt af en skillevej i jeres liv må man sige. Det må godt nok have været svært, for den ejendom emmer da godt nok af nostalgi og alt muligt andet. Men kan uha også af mange timer.

Du må jo så skrive om jeres kommende nybyggeri ; O)

mvh Jan
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også