Køb af båd

Hejsa kære erfarne brugere!

Vi er et ungt par som seriøst overvejer at investere lidt penge i en båd.

Vores forventninger til båden er følgende: Plads til 2 voksne og 1 barn, som min. Mulighed for at sejle rundt i det danske farvand på ferie/weekendture.

Hvor mange fod er min. i jeres øjne? Hvad skal vi være opmærksomme på?

Da vi er helt nye skal båden gerne være forholdsvis nem at styre. Er mest hooked på en motorsejler. Er det ikke det "nemmeste" fremfor sejlbåd? Hvad er de væsentligeste forskelle på de to, fordele og ulemper?

Planen er primært at sejle for sejl, men med mulighed for at sejle med motor hvis dette skulle ønskes, er det så ikke motorsejler vi skal kigge efter?

Priside: ca. 100.000 - 200.000 som begynderbåd.

Håber på lidt input, gerne med anbefaling af nogle både, evt. hvorfor!

På forhånd tak og fortsat god sommer

Lee30
Hejsa kære erfarne brugere! Vi er et ungt par... Vis hele indlægget
44 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
som begynder vil et rulleforsejl være at foretrække, måske også rulle på storen, så er det bare at mindske sejl når der krænges for meget.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
"lægger sig på siden" forstå mig ret - den ligger jo ikke med sejlet i vandet.. den hælder jo alligevel noget til siden, så hvis der er en i områden der kan give jer en sejltur ville de være godt... jeg bor i Svendborg så der er jo lidt langt for en sejltur - selv om jeg laver en udemærket kaffe.. wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hvis vi skal opfatte det som et tilbud om en sejltur med dig, Grandoldman, så takker vi mange gange for tilbuddet. Når vi kommer lidt længere frem i forløbet kunne vi måske godt finde på at tage dig på ordet.

Men, vi har nu snakket lidt frem og tilbage og opsumeret lidt på de forskellige råd og vejledninger der er fremkommet her. Herefter faldt vi over denne båd, tror de erfarne her på siden at det kunne være noget, eller noget lignende evt:

http://www.baadinfo.dk/baade-til-salg/vis/?nr=1000008697#
jeg kender ikke båden, men hvordan tror du selv, der er at komme rundt på? i havn og i bølger

ErikChristensen 
[Indlæg slettet]

ErikChristensen 
Annonce
Ikke sikker på at jeg forstår dit spørgsmål, Lynæs.

Er båden dårlig indrettet eller?
prøv at forestille dig hvor du skal sætte dine ben, for at komme fra cockpit til dæk, jeg mener den er uegnet til begyndere, det er svært med fodfæste. Jeg mener også den er for dyr, ret ukendt model her i landet, det er pt. svært at sælge både i den størrelse, det er for nemt at låne penge

ErikChristensen 
Du mener at det er for risikabelt når man ikke er vant til at færdes til søs at man skal, så vidt jeg kan se på billedet, træde temmelig højt op for at komme frem på båden?
Der er satme da mange ting man skal kigge efter. Syntes ellers den var så fin!:p
meget, men i starten vil motor nok føles lidt lille. så snart du får færten af sejlads er den ok. bemærk hvor meget lettere den er at komme rundt på. Kikkede lidt mere, det ser altsammer godt og velholdt ud, motoren er ikke så gammel, og sejldrevet er mindre støjende end alm. skrueaksel.
LM navnet garanterer at den kan afhændes igen , hvis du vil ha' en større. Men prut prisen ned, min. 20000, som du kan se er annoncen fra Januar og de må være lidt møre, glem evt. snak om vor meget den er værd, den er det værd den kan sælges for, og hvis du får den er det fordi du har budt mest. fovent derfor ikke at kunne tjene på den medmindre sælger går langt ned. Tjek altid annoncens oprettelsesdato.
Og så er det altid godt at tænke sig om.

ErikChristensen 
Der er yderligere 24 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også