Hvorfor købe de dyre mærkevare

Hej til alle...
ved hurtig gennemgang af den ugentlige tilbudsavis fra Aldi så jeg at de havde et sæt med 18 volt 2 amp akku skrue maskine og akku rundsav med 2 batterier til den nette sum af 699 kr.
hmm... tænker man så gu ve om man ikke lige skulle kigge lidt nærmere på det og som sagt så gjort og det endte med at jeg gik hjem med et sæt.
her kommer lige en lille for historie...
min kære fader er en ihærdig gør det selv mand og lidt af en snob så hans hobby værktøj skal jo være det bedste det vil sige Dewalt og Festo og alt ære og respekt for ham så er det noget lækkert værktøj at arbejde med men det er bare så forbandet pisse dyrt og hvis man ikke er prof så er det meget svært at forsvare over for hustruen hvorfor man er nødt til at have en akku skrue maskine til 3500kr. for at hænge en krog op til viskestykkerne
nå men for at vende tilbage til historien så kom jeg hjem med mit nye indkøbte sæt som ved nærmere gennemsyn mindede det ufattelig meget om et ligende sæt fra Dewalt og efter at jeg havde ladet batterierne op og skrumaskinen skulle stå sin test tabte jeg både næse og mund for den kørte lige så godt som min faders til 3500kr.
helt chokeret over min ny indkøbte maskine ringede jeg til impotøren som er H.P værktøj i Børkop for at høre om man evt kunne købe en lyn oplader for den lader der kom med sættet tager 1½ time om at oplade og det er jo lidt langt tid hvis man ikke lige har husket at oplade batteriet inden man skal bruge maskinen.
men hos H.P værktøj kunne man desvære ikke hjælpe med en hurtigere oplader men så var det jeg tænkte at når jeg nu havde dem i røret så ville jeg høre om de ikke havde en kap/gering sav med teleskop idet at jeg skal sætte høje fodpaneler op i min lejlighed og dem man kan købe i silvan ikke har en bred nok sav dybde 20 cm og hvis man skal ud og købe en med teleskop så er det de dyre mærker som koster mellem 3500-5000kr
og gu hjælpene om de ikke havde sådan en og han fortalte mig hvor jeg kunne købe den i mit lokal område samt et tlf. nr til bygge centret og et navn på hvem jeg skulle snakke med og en pris som var mellem 1500-1600 kr.
men jeg var så heldig at de havde tilbud på den til 1198kr.
så jeg er nu den lykkelig ejer af sådan en sav til en 6 del af prisen som min fader har givet for sin hvor der står Dewalt på siden.
så hvis i mangler el værktøj så prøv at ringe til H.P værktøj i Børkop og hør om de impotere det for det er sgu gode sager de har til billig priser
VH

------------------
Bjørnen

Smil og vær glad.... husk det nu.....

Bjørnen

Smil og vær glad.... husk det nu.....
Hej til alle... ved hurtig gennemgang af den... Vis hele indlægget
88 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
He-he, jeg tror måske egentlig nok at emnet er blevet vendt på kryds og tværs, men jeg vil da lige spæde til med min egen erfaring - om ikke andet så for hyggens skyld.

Jeg er (som de fleste andre her på siden) igang med renovering af et hus, og skulle forleden sætte min nye Powercraft bajonetsav på prøve (399,- i Stark). Opgaven lød på at lave et rent snit langs med en gl. skorsten - et snit på ca 2,5 m. fra loft til gulv. Røde sten vel og mærke. Da jeg nåede bunden var gearkassen smeltet. Det dur bare ikke.

Omvendt var jeg idag ved at sætte spær på arbejde, da lejrerne i gearkassen på Makita håndrundsaven pludselig gav op.

Så ingen regel uden undtagelser biggrin
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Har denne streng ikke udviklet sig til at blive en demonstratiom af hvor mange penge man kan kaste efter værktøj som ikke skal bruges?
Jeg tror da på at flot, dyrt og ubrugt værktøj har en imponatoreffekt, og det kan da styrke ejeren, når han fremfører de mange fornuftige begrundelser for alt dette overflødigt dyre værktøj. Jeg taler her ikke om proff. håndværkere, men alene hobbyfolk.
Sært nok er der altid en hærskare af håndværkerbiler uden for HN forretningerne?????
Der er ingen, der får mig til at smide mine 6-8 vinkelslibere fra HN og andre steder ud, til fordel for blot en eneste Festo, som så betyder at opgaverne kommer til at tage urimelig meget længere tid, p.g.a. de evindelig skift af værktøj, skæreskil, skrubskive, børste hård og blødere, lamelskive osv.
Jeg havde også en billig overfræser fra HN, indtil den røg 2 meter ned og bukkede for meget i sålen, til den er værd at bruge længere. Mon ikke også en dyr ville have fået samme knubs.
Tidligere har jeg kørt i meget dyre biler, Rolls Royce, Bentley, Jaguar af alle typer, store og små, Mercedes osv osv. Det gider jeg ikke længere slås med, og har fundet glæden i gamle Landrovere og Mustang, til rimelige penge. De glæder mig meget mere, ikke mindst som følge af at de er til at reparere for mig selv. Der er ikke den samme imponatoreffekt i disse gamle kasser, hvis det er det man er ude efter, men jeg er da også skide ligeglad i begge ender, og hygger mig med det jeg kan lide og pengene for tidligere tiders dyre biler, kan man jo lege med på aktiemarkedet!! :-), når man nu synes det er sjovt.

Kan vi ikke bare blive enige om at enhver har sin lyst og glæde for sine penge? og så lade pisserierne være.

Med venlig hilsen
ktm

 

Citat fra ktm

Der er ingen, der får mig til at smide mine 6-8 vinkelslibere fra HN og andre steder ud, til fordel for blot en eneste Festo, som så betyder at opgaverne kommer til at tage urimelig meget længere tid, p.g.a. de evindelig skift af værktøj, skæreskil, skrubskive, børste hård og blødere, lamelskive osv.


Nu laver Festool (eller Festo for den sags skyld) ikke vinkelslibere, så vi er ude over den problematik..................wink

- Ellers vil jeg give dig ret i dine betragtninger

Med venlig hilsen

Anders

Jeg arbejder med fliser og belægningssten til daglig -og det STØVER meget -selv om man skal bruge vand til skæring af betonsten -så kommer det klister sgu ind allevegne!

Så for mig holder en 230 mm vinkelsliber ca. til 2-3 timers brug - så er den stort set færdig -uanset om den hedder Bosch eller noget andet !

Jeg har købt nogle billige kinesermaskiner -skilt dem ad og spændt dem sammen alle steder - de er nemlig noget sjusket samlet - mærkeligt nok !

De holder ca det samme som de dyre maskiner -og koster væsentligt mindre !

Til gengæld går jeg ikke på konpromis med klingerne -og der er den store forskel i min brance -mange køber dyre maskiner -og billige klinger ! Og de bruger MANGE maskiner på den konto !:p

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Hej.

Jeg købte på et tidspunkt en borehammer af de billige. Jeg stressede den RET meget med den væg der skulle brydes ned, og ganske rigtigt brød den sammen da jeg var ved at være færdig.

MEN heldigvis så er der jo som bekendt garanti på skidtet, så jeg gik ned og afleverede den og fik en ny.

Jeg bruger den sjældent nu, men synes selv at jeg har gjort et kup for 199 kr, til det behov jeg havde, og jeg har tilmed en næsten ny liggende i kælderen :-)

ENIG mht. billigt akkuværktøj - Gør det ikke !!! men rundsav, vinkelsliber osv. kan kun betale sig at købe billigt til det behov som de fleste GDS'ere har.

Mvh.
Mugge
Annonce
Hej.
Købte i tidernes morgen en borehammer i HN. til 250,- den blev træt, fandt en i Brugsen til 450,- , den ligner til forveksling, den min elektriker har, og den kører bare, kan blande mørtel osv. den har squ bare ikke noget navn. Købte en bore/skruemaskine i Bauhaus´s rodekasse, også uden navn og kasse, 680 Watt, den trak 60x100 skruer bedre en DeWalt. Men det er da lækkert med rigtig proof værktøj. Men i mine øjne, bør man se på, hvad er mit forbrug, og så gå i byggemarked, og kikke og overveje hvad har jeg brug for.
Jeg forstår godt fristelsen til at købe billigt - ingen gider betale mere end nødvendigt.

Hvad jeg ikke forstår er at man ikke køber kvalitet ifm byggeprojekter. Efter så mange skuffelser med lorteværktøj, har jeg forlængst besluttet kun at købe kvalitet - det koster intet i sammenligning med hvad en håndværkertime eller et byggeprojekt koster. Når man så er færdig med projektet kan jo bare sælge sit kvalitetskram til en fornuftig pris. Jeg er faktisk rystet over HVOR elendigt det billige bras er. Det går hurtigt i stykker, det arbejder ikke præcist, det har dårlig funktionalitet og er i visse tilfælde ikke sikkert nok. Blot en lille ting som skruebits illustrerer det meget godt. Jeg har brugt flere penge på lortebits end på to WERA bits i bedste kvalitet til 30 kr. stk. Skal man skrue to skruer i kan man lige så godt bruge en skruetrækker. Er det 2000 skruer vi taler om kan kvaliteten ikke blive høj nok.

Jeg gad vide om det ikke i alle tilfælde er billigst at BRUGE kvalitetsværktøj, hvis man tager gensalgsværdien i betragtning.

Til belægningsmesteren: jeg kender altså proffer der har skåret tusindvis af sten eller klinker med samme kvalitetsværktøj. De bedste har indvendig støvkappe til beskyttelse af motoren.
hej jeg er ny i forummet.

jeg har en sjov lille historie fra abejdet.

det var i beskyttetværksted. hvor jeg abejder i.

da vi skulle lave grillkasse sammen med andre til fest.!
da jeg skulle slibe svejsesømmene ned.
var vinkelsliber til låns hås en kolegga.
en af værkføre smuttet til harral dyt for at hente en vilkelsliber.
power craft 115 mm 650w 11000 rpm
til 149 kr og jeg brugte den til opgaven.
da jeg started den kørte den fint.
og gik i gang med slibe på kassen i løbet af 10 minuter.
så var 115 mm skrupskiven ædt op og jeg hevet skærmen af den.
og smide 125 mm skrupskiven på den.
selv om jeg var opmærksom på motoren at den ikke bliver for andstrengt
så holt den til standtid kun på 1/2 times tid og da jeg stoppet den så væltede der
røg ud af den.
og den fløj hen over skulleren. og bunk og endte den i trillebøren som
vi bruger som skrallevogen.
og jeg to hjem og hented min vinkelsliber en makita 125 mm 900w 10000rpm.
og den gjorde opgaven færdig uden at den brokker sig på de næste
to timer den vare ligeglad med den. den kørte bare
da jeg stoppet den så væltede der
røg ud af den.
og den fløj hen over skulleren. og bunk og endte den i trillebøren som
vi bruger som skrallevogen.


> retur med skidtet og få pengene tilbage ,det er det man har garantien for
det har været par år siden det skete.!

men efter at den har ligget og køllede af i 1/2 times tid
så jeg fiskede op af trillebøren
og prøvede at starte den og den kørte som indtet vare hænt.!
den lå henkastet i skabet.!
i lang tid lå den og kede sig.!
en dag så skete der någet.
at den kom på arbejdet med at få slagtet en gammel cykel.
og så stod den af.
låsepals knappen gik af for et godt ord.!
da vi vendte den om og ramte kranktandhjulet.
fortsatte med abejdet så stod motoren af.
og lugted af brandt plastik.!

fortsættelse af den ovenstånde
af den power craft vinkelsliber
Der er yderligere 38 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også