Hvorfor købe de dyre mærkevare

Hej til alle...
ved hurtig gennemgang af den ugentlige tilbudsavis fra Aldi så jeg at de havde et sæt med 18 volt 2 amp akku skrue maskine og akku rundsav med 2 batterier til den nette sum af 699 kr.
hmm... tænker man så gu ve om man ikke lige skulle kigge lidt nærmere på det og som sagt så gjort og det endte med at jeg gik hjem med et sæt.
her kommer lige en lille for historie...
min kære fader er en ihærdig gør det selv mand og lidt af en snob så hans hobby værktøj skal jo være det bedste det vil sige Dewalt og Festo og alt ære og respekt for ham så er det noget lækkert værktøj at arbejde med men det er bare så forbandet pisse dyrt og hvis man ikke er prof så er det meget svært at forsvare over for hustruen hvorfor man er nødt til at have en akku skrue maskine til 3500kr. for at hænge en krog op til viskestykkerne
nå men for at vende tilbage til historien så kom jeg hjem med mit nye indkøbte sæt som ved nærmere gennemsyn mindede det ufattelig meget om et ligende sæt fra Dewalt og efter at jeg havde ladet batterierne op og skrumaskinen skulle stå sin test tabte jeg både næse og mund for den kørte lige så godt som min faders til 3500kr.
helt chokeret over min ny indkøbte maskine ringede jeg til impotøren som er H.P værktøj i Børkop for at høre om man evt kunne købe en lyn oplader for den lader der kom med sættet tager 1½ time om at oplade og det er jo lidt langt tid hvis man ikke lige har husket at oplade batteriet inden man skal bruge maskinen.
men hos H.P værktøj kunne man desvære ikke hjælpe med en hurtigere oplader men så var det jeg tænkte at når jeg nu havde dem i røret så ville jeg høre om de ikke havde en kap/gering sav med teleskop idet at jeg skal sætte høje fodpaneler op i min lejlighed og dem man kan købe i silvan ikke har en bred nok sav dybde 20 cm og hvis man skal ud og købe en med teleskop så er det de dyre mærker som koster mellem 3500-5000kr
og gu hjælpene om de ikke havde sådan en og han fortalte mig hvor jeg kunne købe den i mit lokal område samt et tlf. nr til bygge centret og et navn på hvem jeg skulle snakke med og en pris som var mellem 1500-1600 kr.
men jeg var så heldig at de havde tilbud på den til 1198kr.
så jeg er nu den lykkelig ejer af sådan en sav til en 6 del af prisen som min fader har givet for sin hvor der står Dewalt på siden.
så hvis i mangler el værktøj så prøv at ringe til H.P værktøj i Børkop og hør om de impotere det for det er sgu gode sager de har til billig priser
VH

------------------
Bjørnen

Smil og vær glad.... husk det nu.....

Bjørnen

Smil og vær glad.... husk det nu.....
Hej til alle... ved hurtig gennemgang af den... Vis hele indlægget
88 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
og så er der bosch vinkelsliberen der kørte hverdag på smedeværkstedet og efter 8 år døde den, lærlingen fik den med hjem og skiftede kul og så kørte den igen, det tror jeg næppe de billige kan klare.
Jeg tror bare man skal se på hvad man vil bruge værktøjet til, hvis du bruger en vinkelsliber 2 gange om året er de billige ok, men skal du virkelig bruge værktøjet til store og hårde opgaver vil det aldrig kunne betale sig at købe det billige, jeg ville da blive vanvittig hvis jeg gang på gang skulle ned og bytte mit værktøj fordi det ikke kunne holde.
sluppermand.

det har du ret i.!
jeg ville nok tyde på at motoren ville stå af.
inden kullene er ædt op på de billige vinkelsliber.?

min makita har køret 4 kopstålbørster op.
de rækker til 4 til 5 cykelstel.
under renovering af cykler
når de skal males om
og stellene skal skrubbes ind til baret metal
overfladen kalles polert sandblæsning.!
vinkelsliber med kopstålbørste det er 2 bedste efter sandblæsning.?
Jeg er tilhænger af Makita, Dewalt og lignende. Har det bedst med at købe de lidt dyrere kvalitetsmærker. Men det er jo i bund og grund et spørgsmål om, hvad værktøjet skal bruges til. Skal man bore et par huller i væggen for at hænge et par billeder op i ny og næ, ja så er værktøj fra Jem & Fix, Bauhaus og lignende jo udemærket. Men hvis man, som vi gør, står overfor og skal totalrenovere et hus, ja så synes jeg man skal købe noget ordentligt værktøj. Det er ikke meget ved at stå lørdag eftermiddag med en boremaskine, stiksav eller lignende, som er brændt af.

Hilsen Henriette

juncher jeg siger det samme som du siger.!

jeg ville heller købe værktøj der holder i længden.
det er nætop det jeg gøre. af de proffesionelle af slagsen.!
udandset hvad mærker det er.
det er stædet for de billige. bruge og smide væk. værktøj.?
spøg. ellers kan man lige så godt at bruge en lego boremaskine.!
som jeg har bygget.
jeg tror konklusionen må være>> godt værktøj=det halve arbejde,,

Min samling indeholder bla. Bosch ds10 kap
Annonce
blå bosch GSR 10.8V-LI og 14.4V-LI dewalt bore og bits sæt
og fluke 177 og makita vilkelsliber 900W 125mm 10000rpm
og grøn bosch slagboremaskine 650w 13mm
og diverse gode værktøj af bahco standwile og andrer gode sager.
og ikke mindst legetøjet. power craft Akku boremaskine 18V til 129 kr.
jem og fix jeg købte den for at undersøge hvor lortet den er
men den er rigtig god som hagestøtte når man ligger fladt i stolen
forand tv.!

apropos jeg er på vej til at skaffe vilkelslibersæt fra blå bosch.
125mm og 230mm.
fra stark 1600 kr hvist andet ikke kommer i vejen.!
sluppermand.

hvor er du henne.!

jeg ville bare høre om min værktøjs beholdnig.??
det lyder som en god investering du har fået lavet der.
det er jo rart at vide man ikke er den eneste her der godt kan li kvalitet
Nu vil jeg ikke påstå at ha' læst alle indlæg, men kan da huske at ha' set at en billig excentersliber bare er sagen, men lortet kan jo ikke slibe til nogen redelighed , og en billig overfræser laver ikke et super job, det må man så leve med eller efterbearbejde. Jeg har selv over årene skiftet til Festo, og det er noger der virker, jeg gider ikke at stå med en sliber, som hovedsagelig får hænderne til at snurre, og laver lidt ridser i malingen. Jeg har været heldig at købe det meste som såkaldt slagtilbud, men prisen opvejes af glæden ved at bruge det. Jeg skal da gerne indrømme, at Makita og andre kan bruges, men det helt billige !!!!!!!!!!!!!
Jeg købte engang en Hercules bordrundsav ca. 900 kr, den så i og for sig fornuftig ud, såånn på øjemål, det så ud som om klingen sad direkte på motoren, men efter ikke så meget brug, var den ikke til at save lige med,og det skramlede en del. Da jeg kun brugte den lejlighedsvis var garantien udløbet. Jeg skilte skidtet af, og opdagede at klingeakslen kun var ca 50mm lang med et kugleleje i den ene ende og et fast leje ca 12mm i den anden, og selv meget lidt slitage får klingen til at slingre og snittet ligner noget der er løgn. Ud med lortet, det var temmelig dyrt pr. snit. Bare mine erfaringer

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
helt billige.!!!!!!!!!!!!
det er presisionen der koster.

hvist du tager en Akku Boremaskinen i hånden.
og vugger den med underarmen i store bevælser.
mod loftet.
menst den køre så kan du høre tandhjullene i gearkassen.!
der er masser af slup i lejer.! efter har køret.
fire. opladninger op.! boremaskinen. er power craft 12V 1.3Ah.
den kan dårligt nok bore et hul i tomaten uden at flosser i hulkanten.?.

(rigtige værktøj. gøre halve arbejde.)
Der er yderligere 28 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også