Bavl i andres tråde(svar til håndværkeren)

Er det kun mig ? eller er der andre der syntes det er træls at man følger med i en tråd, og flere gange får besked om at der er nye indlæg, når man så går ind og læser er det pludselig nogle der diskuterer noget for tråden uvedkommende. senest oplevede jeg det under tråden hjulbolte(bilen)
jeg skrev i tråden som en sidebemærkning at jeg var træt af det, og fik et underligt svar tilbage.Derfor skriver jeg her for ikke at forurene hjulboltetråden yderligere.
svar på din anmodning om at kontakte admin:
det vil jeg gøre med en lille anekdote: for nogle år siden da mine drenge var 6 -7 år gamle kom de hver gang de var uenige eller uvenner løbende ind og sagde han siger jeg er dum etc. Vi (mor og far) syntes det var vældig udmattende og fik dem efterhånden lært at dialog og respekt for hinanden, var meget bedre og da de fyldte 9 år sladrede de faktisk ikke om hinandens småfejl, men klarede det selv.
så Håndværker: nej jeg vil ikke!
(hvis dette indlæg hvirker forviret , så læs tråden hjulbolte(bilen)
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
[Indlæg slettet]
Hørt!!

Næstformanden.

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Enig om at det ikke er optimalt at der kommer svar der er tråden uvedkommen, og man logger forgæves ind, men som admin på andre forums så ved jeg at der altid kommer og vil komme forstyrrelser på forummet. Det værste er at diskuterer regler i trådene.. Altså det der kaldes "off topic"
Der er nogle regler, bl.a. at man ikke må reklamerer på en måde så det er kommercielt til egen vinding.
Når så der er personer der vælger at ignorere regler og trofast smider link til deres egen forretning i signaturen, kun for at få kunder og opmærksomhed på deres egen lille forretning, så forstyrre den signatur hver gang personen svarer på et indlæg.
Man kan smide sit link i sin profil men ikke i signaturen.
Så så længe admin tillader sådanne signaturer vil vi ofte se tråde løbe af sporet.

Fjernes sådanne signaturer vil der stadigvæk være tråde der skifter retning, både i personlig retning og i faglig retning. Fuldstændig som hvis 2 eller flere sidder og taler sammen.. man holder sig simpelthen ikke til samme emne hele tiden.
På samme måde vil nogle tråde afføde andre spørgsmål og sådan fortsætter diskutionen.
Det rigtige er jo at oprette en ny tråd, men det der sker er jo at man føler at alle dem der lige ved noget om ens problem læser jo lige netop i denne tråd.

En del af løsningen kan være en mere skrap admin og lidt mindre "politi" iblandt os alm. brugere af lds's forum wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg ved godt at der er regler for reklame ,men det generer ikke mig. for mig virker det helt modsat jeg kunne aldrig finde på at handle ved et af de firmaer der konstant flasher deres produkter herinde.
men alt det ævl og kævl virker meget barnligt på mig, og jeg syntes at det tager alt for meget plads på forummet.
Nemlig.. det må være admin og ikke brugerne der skal være politi...

Svendborg

Annonce
Jeg tror vi er enige grandold man ,vi ses måske på vandet. hvis det bliver ordentlig vejr
ikke for at ævle-bævle i det samme, men jeg syntes vi mangler mere synlige og diplomatiske admins.. men ja vi er ellers enige..
Ann og jeg sejler i en 22 fods gul sejlbåd... mest omkring svendborg sund.

Svendborg

Jaaa jeg ved ikke hvis bare vi er lidt large ,(og her hentyder jeg på ingen måde til dig) så tror jeg det går uden admin skal indover.jeg oplever det mere som at der er nogle brugere som er helt oppe på tæerne, for at finde fejl(ingen nævnt ingen glemt) og for lige at slå det helt fast når jeg nu har nævnt håndværkeren i min overskrift:så mener jeg at han er et aktiv i dette forum.
og jeg sejler også i svendborg sund ,desvære har du en bedre udsigt fra din ø end jeg har fra min (et gammelt ordsprog fra det sydfynske)
Jeg har det lidt sådan, at de navne man ser ofte... altså dem der holder gang i forum, enten med spørgsmål eller svar er i bund og grund eksistensgrundlaget for et forum.
Jo mere aktiv man er, jo mere hjemme føler man sig. Håndværkeren er meget aktiv og sidder helt sikkert med den følelse i maven at han kender mange her godt og derfor kan tillade sig at kasten en uden-oms-bemærkning.
Ofte sker der det på forum at folk skriver noget med et smil på læben, men det kan vi som læsere ikke se... og vi opfatter ikke denne lille smily wink som det den er.. nemlig skribentens ansigtsudtryk.. og det skal man se for sig når man læser.
Samtidig skal dem der skriver, prøve at læse deres eget indlæg i et neutralt eller lidt bøest tonefald, for så kan man forstå hvordan andre læser det.
Men uanset hvad, så ja uvedkommende kommentarer ødelægger fokus på emnet men giv plads til dem og find glæden i fællesskabet.
Og til dem der læser alt med negative briller..... læs et andet sted.. rolleyes

Svendborg

Jeg vil prøve om jeg kan lægge en dæmper på min trang til at give snyderne nogen på Møtsen ( Synnejydsk ord for Hat )

V.h. Håndværkeren
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis