Benzin til de hardcores kædesave?! (høj oktan)

Jeg har for nylig fået fortalt om noget benzin som de rigtigt hardcore bruger til deres kædesave. Jeg ved desværre ikke meget om det, ud over at det skulle koste en 30-40kr literen. Hvis i kender til noget af denne slags (til 2-strokes) så vil jeg meget gerne høre fra jer! Gerne hvor i landet man kan få det, og om det har en effekt eller bare er en gimmick! smile

mvh. Phillip
Jeg har for nylig fået fortalt om noget benzin som... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Alkylat har nogenlunde samme brændværdi som alm. benzin, så øget effekt får man næppe.

man kan hælde nitro i benzinen blandingsforholdet 10/1
så for man mere smæk i optrækket

på de omtaldte maskiner.!!!

jeg blander selv olie i benzin forhold 2% blanding med de grønne 2t olie

de er til motorer med høje omdreninger.!

til motorsav  men har den stået ca 2måneder så er det knallerten der tager den.!

De hardcore - hvem er det?

Er det professionelle motorsavsbrugere?
Så er svaret Aspenbenzin forhandlet gennem Husqvarna forhandlernettet eller Stihls motomix forhandlet gennem Stihl's forhandlernet. Begge benziner er Alkylatbenzin som er langt renere benzin end det som kan købes på tankstationer. Det indeholder 15-20 forskellige kemiske forbindelser hvor tankstaionsbenzin indeholder 200-300. Alle de mest skadelige kemiske forbindelser er fjernet feks. Benzen, Aromater og crakkede elementer, ligesom damptrykket er markant mindre. Det at de crakkede elementer er væk gør desuden at Alkylatbenzinen er lagerfast modsat tankstationsbenzinen der kun holder i 2 - 3 måneder. Forskellen på brugerens sundhedstilstand er enorm. Jeg bruger motorsav professionelt og jeg kunne ikke drømme om at bruge andet. Prøv eventuelt at hælde et par ml. af hver slags op i en underkop, lugt til dem hver for sig og tænd derefter ild til dem. Forskellen i røgudvikling taler sit eget sprog! Oktantallet er 95 så der er ingen forskel og der er heller ingen forskel i motorens ydelse. Det er ikke nødvendigt at skifte membraner men karburatoren skal finjusteres.

Er de hardcore derimod sportssaverne med deres specialbyggede save så er svaret derimod brændstof som du finder på en gocartbane eller på modelflyvepladsen og det er noget helt andet. Her snakker vi om effektforøgelse.

Niels Ejnar

www.saveniels.dk

 Niels Ejnar

www.saveniels.dk

 

Har man en stor modelflyver med benzinmotor benytter man oftest apsen benzin.
det brænder mere rent dvs. mindre vedligeholdelse
starter bedre / bliver ikke "gammelt"
danner ikke slam
lugter ikke
man føler man har mere effekt da man aligevel ikke får lavet den vedligeholdelse af motoren som man burde med almindeligt benzin.

Jacob
Du kan købe det i det fleste seriøse butikker der sælger skovgrej. Min sav har aldrig prøvet andet så mon ikke også det virker til dig? :-)

Det hedder aspen og kan komme både i en rød jonsered dunk eller en orange husqaurna dunk. De sælger sådan et miljø sæt til dunkene om jeg måtte have. Så kan man klipse en olie beholder fast på dunken også. Det er lidt smart :-)

hvist det skal kaldes hardcore så prøv at komme på nettet.

og skrive www.youtube.com og på dens søgefeldt og skrive. v8 chainsaw

det kaldes hardcore.!!!

eller chainsaw.

og andre tunede motorsave

eller en hård måde at åbne en øl på med motorsav.!!!

bottle opening chainsaw og her kan du se at kapslen blive "skudt" af.


Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/7003' class='af-profile-link'>Kassereren</a> på 05-10-2007 13:33
ASPEN skulle efter sigende være en miljøvenlig benzin, men nye undersøgelser sætter et lille spørgsmålstegn ved det miljøvenlige. Flere af mine bekendte beretter om mindre ubehag ved det nye vidunder, herunder hovedpine og træthedsfølelse. En effektforøgelse har man dog ikke kunnet konstatere (45cc og derover) og så en lille advarsel. Ældre redskaber skal have udskiftet karburatorens membran, og under alle omstændigheder skal karburatoren justeres.


Hvorfor og til hvad skal membranen skiftes?

/Husted

Det er 5 år siden at der sidst blev skrevet i denne tråd, så det er lidt sent at spørge

Jeg har brugt Aspen i mange år, på forskellige maskiner, og aldrig oplevet problemer, både på 2-takt og 4-takt.

Men man må vist ikke blande almindelig benzin, og Aspen, så er det man får problemer. Så kør den helt tør, inden du hælder en anden type på.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis