Benzin til de hardcores kædesave?! (høj oktan)

Jeg har for nylig fået fortalt om noget benzin som de rigtigt hardcore bruger til deres kædesave. Jeg ved desværre ikke meget om det, ud over at det skulle koste en 30-40kr literen. Hvis i kender til noget af denne slags (til 2-strokes) så vil jeg meget gerne høre fra jer! Gerne hvor i landet man kan få det, og om det har en effekt eller bare er en gimmick! smile

mvh. Phillip
Jeg har for nylig fået fortalt om noget benzin som... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og hvorlænge tror du så selv på at den kan holde til det ?
Jeg må nok indrømme, at jeg køber denne åndssvagt dyre Aspen 2T, idet den giver mig mindre hovedpine.
Jeg bruger den til min buskrydder og motorsav, idet man er i meget nær kontakt med udstødningen på disse djævelsindretninger.
Udstødningsgenerne ved brug af Aspen er betydelig mindre end ved alm. olieblandet benzin.
Det kommer ikke mere effekt ud af dem ved brug af Aspen, de starter og lyder ikke anderledes, men lugter mindre fælt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej kmt.
Nu er jeg ligefrem vild med Totakts vitaminer, til hverdag køre jeg på sådan en af dem der siger ring ding ding !

V.h. Håndværkeren
M Spjæt?? :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

Udover mindre lugt er der en anden fordel. Hvis jeg glemmer at tømme tank og kaburator kommer der ikke "gum". Jeg bruger ikke buskryder om vinteren.
Jeg har ikke mærket mere effekt

Mvh Thomas

ASPEN skulle efter sigende være en miljøvenlig benzin, men nye undersøgelser sætter et lille spørgsmålstegn ved det miljøvenlige. Flere af mine bekendte beretter om mindre ubehag ved det nye vidunder, herunder hovedpine og træthedsfølelse. En effektforøgelse har man dog ikke kunnet konstatere (45cc og derover) og så en lille advarsel. Ældre redskaber skal have udskiftet karburatorens membran, og under alle omstændigheder skal karburatoren justeres.

Mvh. Christian

Har bruge Aspen i forbindelse med et tidligere arbejde som anlægsgartner til buskrydder, plæneklipper og motorsave.

Har også brugt til svarende maskiner privat på alm benzin og kan ikke mærke nogen effekt forøgelse. Blot at det ikke lugter så meget som alm benzin gør og er hundedyrt får en "alm mennesker" :-)
Jeg mener heller ikke at have fået noget at vide om, at det skulle være effektøgende. Det mener jeg ikke man fører i marken.
Den eneste og absolut eneste grund til at jeg bruger det, er at det ikke stinker lige så forfærdeligt, som når man kører med alm benz.
Det med miljø tror jeg såmænd ikke har nogen betydning, ud over at det skaber bedre miljø i sælgers tegnebog.
Til min græsslåmaskine bliver der ikke brugt dette dyre stads, idet man jo ikke behøver at have snotten så tæt på udstødningen og slet ikke på biler! :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

Aspens og andres benzin til kædesave er lavet af hensyn til dem der saver.
Den består af "alkylat", som er en veldefineret del af benzinen, hvis man kan sige det sådan (fast kogepunkt omkring 100°C) . Den har lavere damptryk, dvs man står ikke i en stank af benzin dagen lang, og den indeholder ikke aromater og andre cykliske forbindelser, som brænder urent og giver sod og kræftfremkaldende stoffer i udstødningen.
Derfor bruger professionelle denne dyre benzin.
Alle vi andre bruger bare alm.......
Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis