Varmepumpe (Bilka), igen, igen

Jeg ved, at der er flere herinde der kender noget til varmepumper (og en del der har en mening om samme emne).

Bilka har i denne uge et Scandesign Duo (2 indedele og 1 udedel) til 9999,-

Er der nogen der ved om dette er et godt anlæg (til prisen)? Vi har 1. sal på huset - derfor et duo anlæg. Umiddelbart virker det som om at begge indedele er "slim line" og de øvrige specifikationer ser rimelige ud. Dog er anlægger ikke med på teknologisk instituts positivliste over godkendte anlæg - jeg aner dog ikke om dette er vigtigt eller ej.

Erfaringer, viden m.v. efterlyses. På forhånd tak!

/hansen
Jeg ved, at der er flere herinde der kender noget... Vis hele indlægget
281 svar
 Følg tråden
Der er 210 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Man skal huske på at PEV har en økonomisk fordel i at svine visse mærker til.

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Jeg har faktisk en MSZ-FD25VABH(S). Men jeg sælger dem desværre også.. ;-). - Må jeg så godt sige at den kører rigtigt fint? Jeg holder ikke øje med afrimningen. Bare den ikke gror til is er jeg glad.

Jeg tror at bare du ofrer mellem 15 og 20.000,- på en komplet installation er du på banen. Uanset mærke. Det kan jo være at Panasonic har haft en serie med en dårlig styring eller at en eller anden importør har taget en containerfuld med varmepumper beregnet for f.eks. Italien?
Skrevet af DangMan på 26 dec 2009 11:23
Man skal huske på at PEV har en økonomisk fordel i at svine visse mærker til.


Rent faktisk DangMan, så er jeg uddannet som energirådgiver, derfor er jeg som jeg er mod de fleste sælgere, denne uddannelse forpligter faktisk, at man giver kunden det absolutte bedste resultat.

Jeg har faktisk rådgivet/advaret herinde i over 10 år. og har herigennem fået rigtig mange gode forbindelser. De fleste af dem er forsvundet herfra siden, fordi der sidder nogle klogerikker og ødelægger siden for os som gerne vil give den bedste rådgivning. Vores erfaring er også, at når i finder ud af at det er vores levebrød, ja så skal vi kules ned for vi er nogle banditter.

PE

Skrevet af mdj på 26 dec 2009 11:30

Kan vi ikke få nogle Mitsubishi MSZ-FD25VABH ejere på banen, ( ikke sælgere, nogle der rent faktisk har sådan en kørende i drift )
og hører jeres erfaringer med dem?

Afrimer de også ca. 1 gang i timen, når temp. ude når ned omkring 0 gr?

Aner det ikke - lægger ikke mærke til det....
Nu har FD25-eren kørt i 11 mdr. på nær 3 dage. Mit samlede el-forbrug (inkl dit og dat og el-vandvarmer) svarer til 6 mdrs. olieforbrug.
Annonce
Skrevet af airedale på 26 dec 2009 09:55
Ok? Så må vi have fakta på bordet. Send lige et link eller anden dokumentation. IVT mener jeg bestemt tester ved minimum EN255.
Toshiba lavede det stunt her i november og testede en luft/luft varmepumpe ved 50% dellast. Mon ikke du huske forkert?


Sorry, det var Toshiba jeg mente

PE

Skrevet af airedale på 26 dec 2009 11:09
Nåhr..:-) Tak. Kunne heller ikke finde noget snavs på IVT.

Hej airdale.

Kunne man få et fornavn på banen, vi er jo da kollegaer.
Min bange anelse er bare at du er en fra Energirådgiverne i Frh.


PE

M&&: Det svarer godt til det man kan love i praksis. En COP på 5,5 er kun opnåeligt ved 7°c udetemperatur etc. Desværre er det ikke nemt at overtale vorherre til at holde den temperatur i fyringssæsonen :-)

For de der virkeligt har lyst til at sammenligne varmepumper ude i den virkelige verden er der et godt link her.
http://www.energimyndigheten.se/sv/Hushall/Tester/Testresultat/Luftluftvarmepumpar/?tab=2

PEV jeg er ikke energirådgiver, men en ganske almindelig kølemand. Jeg hedder i øvrigt Peter.
Skrevet af airedale på 26 dec 2009 12:56
PEV jeg er ikke energirådgiver, men en ganske almindelig kølemand. Jeg hedder i øvrigt Peter.


Dejlig at høre at du ikke er en af de banditter de æder sgu selv det tilskud som selvskabet skulle give til kunden, det synes jeg bestemt ikke om.

Synes ikke rigtig at der er nogle forhandlere den vej på for Mitsubishi Elektric.

PE

Der er yderligere 61 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis