Varmepumpe (Bilka), igen, igen

Jeg ved, at der er flere herinde der kender noget til varmepumper (og en del der har en mening om samme emne).

Bilka har i denne uge et Scandesign Duo (2 indedele og 1 udedel) til 9999,-

Er der nogen der ved om dette er et godt anlæg (til prisen)? Vi har 1. sal på huset - derfor et duo anlæg. Umiddelbart virker det som om at begge indedele er "slim line" og de øvrige specifikationer ser rimelige ud. Dog er anlægger ikke med på teknologisk instituts positivliste over godkendte anlæg - jeg aner dog ikke om dette er vigtigt eller ej.

Erfaringer, viden m.v. efterlyses. På forhånd tak!

/hansen
Jeg ved, at der er flere herinde der kender noget... Vis hele indlægget
281 svar
 Følg tråden
Der er 200 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Om den afrimer...???.
Tjahh... det finder den vidst selv ud af... Jeg er ikke så ops. på det.
Jeg vil holde øje med det.

I der er glade for jeres Mitsubishiére... glæd jer dog over det.
Jeg er glad for min Bilkapumpe... 3000¨,- instaleret... !.
Driftomk. ud over strøm... lidt kaffe, og et par pilsnere til kølemontøren.
Pengene til varmekabelkittet, var givet dårligt ud... 600,-, tror jeg !.

Må lige indskyde, at i de 14 huset her stod tomt, havde jeg sat den til kun 17 grader.*Brrr*

"Stand by" app. tar´lidt. Men energi´s sidste tilstandsform er varme, så de bidrager også.
Li´som glødelamper... *grrr* Får røg ud af ørene når dumme politikere vil udfase dem... Men det er jo en anden historie.

Håber tråden holder 20 år... så ka´vi snakke omkostninger igen..
Måske gennem pedellen på plejehjemmet !.

Pas godt på derude... Et nyt år "truer"... Per,


DK-Miljø
Skrevet af mdj på 25 dec 2009 22:07
Pev

Kan ikke helt følge dig, mener du Panasonic HAR mont. varmekabel?


Det har de ja, efter at de har beregnet/målt copèn på maskinen, synes det er utrolig frækt gjort, det giver jo et hel forkert billede af hvad maskinen kan.

Husk på at det er Mitsubishi som har flere patenter, det gør at de er hel i top med effektivitet og lav lydniveau. Når vi opstarter Mitsubishien, så er det først at kunden finder ud af at den er en kanon god og lydløs maskine de har købt

PE

Pev

Ja så behøver jeg ikke spekulerer på at mont. sådan en.......kan man tjekke det på en eller anden måde? se den eller?

Mener du som airedale, at det ikke hjælper noget på afrimningen?

Det med den er mont. med varmekabel efter COP måling, hvis det er sandt, så har du ret.

Men COP værdien er selvfølgelig vigtig, men lige nu ville jeg bare gerne den kunne varme, i stedet for bare at hvirvle støv rundt,
Lyngs. Jeg har iøvrigt også en kinøjser varmepumpe. Den har vel en COP på omkring 2,5 i medvind. Men den gør sit job og varmer en lille hytte op. Jeg havde problemer med overisning, men her i sommer flyttede jeg udedelen hen under et stort halvtag og gav den 100 gram kølemiddel mere. Nu kører den fint og iser ikke til mere. Om det er det ene eller andet der gjorde det skal være usagt.

Når man skal ud og købe en god varmepumpe tror jeg at man skal tage sig tid til at besøge et par stykker og tre som har et af de mærker man har kig på og høre hvad de siger.
Hej gutter Glædelig Jul
Jeg har holdt øje med dene tråd siden 2007 i håbet om at finde vejen til et effective drift sikker VP.
Uden om salgs gassens røgslør.
At følge med i folks glade og kvaler, har været og stædvæk er lærigt.
Men har resulteret i, at jeg ikke har købt et split unit endnu.
Men jeg er begyndt at tænker på C02 units også som erstatning for mit 22 år gamle Nilan VP18 når den går ned, så jeg er på forkant og ikke tvungen ud i panik køb, lige nu er udbud begrænset, men jeg tror der kommer mere til med tiden.
Hvis der er nogen derud med erfaringer fra hus C02 units det kunne være intressante at høre fra dem.
Godt Nytår
Annonce
Du skal nok vente en omgang med CO2 til erstatning for Nilanen. Det var gode maskiner de Nilan lavede dengang.
Der findes rigtigt gode R410A maskiner, så hvis Nilanen takker af kan du roligt se den vej. IVT har nogle gode maskiner.
Skrevet af airedale på 26 dec 2009 09:25
Du skal nok vente en omgang med CO2 til erstatning for Nilanen. Det var gode maskiner de Nilan lavede dengang.
Der findes rigtigt gode R410A maskiner, så hvis Nilanen takker af kan du roligt se den vej. IVT har nogle gode maskiner.


Hej.

Læg lige mærke til at IVT test er lavet ved 50% effekt, derfor en bedre cop.


PE

Ok? Så må vi have fakta på bordet. Send lige et link eller anden dokumentation. IVT mener jeg bestemt tester ved minimum EN255.
Toshiba lavede det stunt her i november og testede en luft/luft varmepumpe ved 50% dellast. Mon ikke du huske forkert?
Pev: nå det er her du slår dine folder
Et godt råd til jer alle, tag lige alt hvad pev siger med et gran salt.

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Nåhr..:-) Tak. Kunne heller ikke finde noget snavs på IVT.
Der er yderligere 71 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis