Varmepumpe (Bilka), igen, igen

Jeg ved, at der er flere herinde der kender noget til varmepumper (og en del der har en mening om samme emne).

Bilka har i denne uge et Scandesign Duo (2 indedele og 1 udedel) til 9999,-

Er der nogen der ved om dette er et godt anlæg (til prisen)? Vi har 1. sal på huset - derfor et duo anlæg. Umiddelbart virker det som om at begge indedele er "slim line" og de øvrige specifikationer ser rimelige ud. Dog er anlægger ikke med på teknologisk instituts positivliste over godkendte anlæg - jeg aner dog ikke om dette er vigtigt eller ej.

Erfaringer, viden m.v. efterlyses. På forhånd tak!

/hansen
Jeg ved, at der er flere herinde der kender noget... Vis hele indlægget
281 svar
 Følg tråden
Der er 220 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej! Hvis nogen af jer flinke kølemænd bor tæt på Helsinge, så send mig meget gerne en PM... ;-)

Mvh
Skrevet af pev på 26 dec 2009 12:46


Rent faktisk DangMan, så er jeg uddannet som energirådgiver, derfor er jeg som jeg er mod de fleste sælgere, denne uddannelse forpligter faktisk, at man giver kunden det absolutte bedste resultat.

Jeg har faktisk rådgivet/advaret herinde i over 10 år. og har herigennem fået rigtig mange gode forbindelser. De fleste af dem er forsvundet herfra siden, fordi der sidder nogle klogerikker og ødelægger siden for os som gerne vil give den bedste rådgivning. Vores erfaring er også, at når i finder ud af at det er vores levebrød, ja så skal vi kules ned for vi er nogle banditter.

Det jeg har markeret med fed synes at være hele essensen af den mistro der er til dig. Er ikke stødt på et indlæg fra dig til en ny der spørger angående varmepumper hvor du rent faktisk gør rede for dit professionelle forhold til Mitsubishi i modsætning til andre mærker. Synes du ikke det er problematisk?

Har selv en varmepumpe af andet mærke... Fortryder at jeg ikke valgte Mitsubishi, da den jeg har rent faktisk bruger strøm...  Man skulle nemlig tro med dine lovprisninger, at Mitsubishi laver strøm
Skrevet af Tusse67 på 26 dec 2009 13:35

Det jeg har markeret med fed synes at være hele essensen af den mistro der er til dig. Er ikke stødt på et indlæg fra dig til en ny der spørger angående varmepumper hvor du rent faktisk gør rede for dit professionelle forhold til Mitsubishi i modsætning til andre mærker. Synes du ikke det er problematisk?

Har selv en varmepumpe af andet mærke... Fortryder at jeg ikke valgte Mitsubishi, da den jeg har rent faktisk bruger strøm...  Man skulle nemlig tro med dine lovprisninger, at Mitsubishi laver strøm


Hej.

Hvad er det læreren gør hvis eleverne ikke vil høre efter. Jo så råber de vagt i gevær, jeg synes faktisk også det er sådan her, derfor giver jeg hals, det er bare for jeres egen bedste  Husk på hvad andre Mitsubishi forhandlere sælger, kan vi jo ikke leve af.

Hvis vi ville, så kunne vi forhandle "ALLE" forskellige varmepumper, så jeg synes ikke at jeres argument for at jeg KUN forhandler Mitsubishi Electric.


PE

Skrevet af pev på 26 dec 2009 13:47


Hej.

Hvad er det læreren gør hvis eleverne ikke vil høre efter. Jo så råber de vagt i gevær, jeg synes faktisk også det er sådan her, derfor giver jeg hals, det er bare for jeres egen bedste  Husk på hvad andre Mitsubishi forhandlere sælger, kan vi jo ikke leve af.

Hvis vi ville, så kunne vi forhandle "ALLE" forskellige varmepumper, så jeg synes ikke at jeres argument for at jeg KUN forhandler Mitsubishi Electric.


Og uden at få sved på panden skøjter du udenom problemet med din inhabilitet som du overfor nye først indrømmer når det påpeges af andre!  
Skrevet af airedale på 26 dec 2009 12:54
M&&: Det svarer godt til det man kan love i praksis. En COP på 5,5 er kun opnåeligt ved 7°c udetemperatur etc. Desværre er det ikke nemt at overtale vorherre til at holde den temperatur i fyringssæsonen :-)

For de der virkeligt har lyst til at sammenligne varmepumper ude i den virkelige verden er der et godt link her.
http://www.energimyndigheten.se/sv/Hushall/Tester/Testresultat/Luftluftvarmepumpar/?tab=2


tjah - jeg kan bare lægge tal sammen, dividedere og trække fra igen... Jeg har kuns 8 års olie-, service- og elregninger, samt minderne om dug på ruderne at gøre med... Og dele af hulmursisoleringen blev revet ud for 1 1/2 år siden under renovering.
Annonce
PEV: Hej. Hvad er det læreren gør hvis eleverne ikke vil høre efter. Jo så råber de vagt i gevær, jeg synes faktisk også det er sådan her, derfor giver jeg hals, det er bare for jeres egen bedste !

JAJA den er godmed dig, så vidt jeg ved er det her ikke nogen skole med mødepligt og opremsning af kongerækken, hvem har give dig øvre myndighed til noget som helst, du fører dig frem som om du ejer stedet og dem der ikke har samme mening som dig burde smides af boarded. Jeg har intet imod at andre har en anden mening end mig, men folk som dig der pådutter andre folk sine meninger som du gør giver mig kvalme ! Dine metoder hører til i de gamle komunistlande eller tyskland i 30-40erne.... og det ved vi vist alle hvor fortrinneligt det gik.

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Skrevet af DangMan på 26 dec 2009 16:24


Folk som dig er dem som kommer til at betale for gildet  Der er nemlig nogle som ikke vil høre efter os gamle røvhuller  En ting kommer ikke udenom, vi har megen erfaring, det er den vi gerne vil give til jer, enda GRATIS, det er måske ikke billig nok

PE

Skrevet af Tusse67 på 26 dec 2009 14:04

Og uden at få sved på panden skøjter du udenom problemet med din inhabilitet som du overfor nye først indrømmer når det påpeges af andre!  


Tusse.

Jeg synes faktisk at du skulle lære på lektien inden du skriver.
Hvis der er nogle her i forsamlingen som er inhabile, så er det slet ikke mig, jeg sidder kun og ryster på hovedet på hvor mange penge i sidder og smider ud til højre og venstre uden at få noget tilbage

PE

PEV, som jeg tidligere har efterspurgt fra dig, er noget saglighed, frem for blot ayt spy galde fra dig hele tiden og kalde andre for de mærkeligste ting og negøre alt og alle, lige undtagen dig selv.
Det er det jeg mener med "golde indlæg".
Det er måske mig, der er tungt opfattende, men jeg stiller mig ikke tilfreds med at få at vide, at jeg bare skal tro på dig og dit som eneste nødvendige forbugerinformation.
Selvværd er en god ting, men den kan antage dimentioner, så det bliver kvalmender for andre at være vidne til.
Kom med noget saglig information, hvor du påviser, hvorfor du har ret.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af pev på 26 dec 2009 17:11


Tusse.

Jeg synes faktisk at du skulle lære på lektien inden du skriver.
Hvis der er nogle her i forsamlingen som er inhabile, så er det slet ikke mig, jeg sidder kun og ryster på hovedet på hvor mange penge i sidder og smider ud til højre og venstre uden at få noget tilbage

Det er så her jeg vil foreslå dig at slå ordet inhabil op!
Desuden har jeg valgt en lokal leverandør af varmepumpe fremfor bla. Mitsubishi... Endda en pumpe med lidt lavere COP... Men et firma og en montør jeg kender. De væsentligste grunde var at det var et lokalt firma jeg kendte, prisen samt at de IKKE hældte sukker og fløde ud over deres pumpes formåen.
Der er yderligere 51 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis