Varmepumpe (Bilka), igen, igen

Jeg ved, at der er flere herinde der kender noget til varmepumper (og en del der har en mening om samme emne).

Bilka har i denne uge et Scandesign Duo (2 indedele og 1 udedel) til 9999,-

Er der nogen der ved om dette er et godt anlæg (til prisen)? Vi har 1. sal på huset - derfor et duo anlæg. Umiddelbart virker det som om at begge indedele er "slim line" og de øvrige specifikationer ser rimelige ud. Dog er anlægger ikke med på teknologisk instituts positivliste over godkendte anlæg - jeg aner dog ikke om dette er vigtigt eller ej.

Erfaringer, viden m.v. efterlyses. På forhånd tak!

/hansen
Jeg ved, at der er flere herinde der kender noget... Vis hele indlægget
281 svar
 Følg tråden
Der er 190 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Lyngs - Spændende læsning, afrimer din slet ikke?

Chryslerdude -
Jeg giver dig helt ret, man kan bruge dem fra +15 til (i mit tilfælde) +4,5 gr. derunder er de
ikke bevendt.

Jeg har nu ofret kr. 3500,- på kølemontører, og er også kommet dertil, hvor enten skal min virke
ellers bliver den også pillet ned.

Er der nogle der rent faktisk har erfaring med at efter monterer varmekabel i deres VP?
Eller nogle der har erfaring med andre måder at løse det på?
Skrevet af mdj på 25 dec 2009 18:34

Lyngs - Spændende læsning, afrimer din slet ikke?

Chryslerdude -
Jeg giver dig helt ret, man kan bruge dem fra +15 til (i mit tilfælde) +4,5 gr. derunder er de
ikke bevendt.

Jeg har nu ofret kr. 3500,- på kølemontører, og er også kommet dertil, hvor enten skal min virke
ellers bliver den også pillet ned.

Er der nogle der rent faktisk har erfaring med at efter monterer varmekabel i deres VP?
Eller nogle der har erfaring med andre måder at løse det på?

Hej i to

Prøv lige at spørge dem som har Mitsubishi Kirigamine om de holder med jer i jeres holdninger  Nej for vores maskiner kører bare igennem til -30 grader og det er ik engang løvn  Hvis det var det, så havde vi haft rigtig mange i telefonen, sjov nok, vi har ik haft en eneste osm har klaget  Dejligt......................................ik

PE

Hej Pew

Du piller og drysser salt i et åbent sår, din asen.....

Men hvorfor er det Mitsubishi kan det og Panasonic ikke kan?
Gnider lige videre :-) Har solgt Mitsubishi Heavy Industries og Mitsubishi Elektric (Kirigamine) pumper i omkring 10 år nu. Vi har haft to fejl. En defekt printplade i udedelen af en Heavy Industries og en utæt omløber i en Electric. Herhjemme har jeg en Kirigamine. Ingen problemer overhovedet. Den laver fin varme, siger ikke et pip og er ligeglad med vind og vejr.

Jeg ved ikke hvorfor nogle mærker fungerer og andre har problemer i 0°c og rimfrost. Jeg mener at alle de dyrere modeller har en sensor på udedelen som melder om rim. Måske andre kan bidrage her?
pev og airedale

Mener i Mitsubishi VP overhoved ikke afrimer under +3-4 gr?
Annonce
Jo da. Alle varmepumper afrimer for ellers bliver de til isterninger, men der er forskel på de styringer der bestemmer afrimningens frekvens. Nogle styringer er "dumme" mens andre vurderer om der er behov for afrimning og eventuelt ekstra afrimning. Men de finere detaljer omkring andre mærker end Mitsubishi kender jeg ikke.
airedale

Nåå ok.

Har mitsubishi indbygget varmekabel?
Ja. Men det er ikke noget der hjælper hvis man har problemer med afrimning. Varmekablet er udelukkende for at undgå at is bygger op inde i udedelens kabinet.
Skrevet af mdj på 25 dec 2009 21:19
airedale

Nåå ok.

Har mitsubishi indbygget varmekabel?

Jeg synes virkelig at i skulle læse på lektien inden i begynder at våge jer ud på den tynde is.

Dejlig med en kollega på sidelinien

Hvornår tror i Panasonicfolk at de monterede varmelægemet i Panasonicen, jo efter at de havde målt copèn  jo det er som rigtig nok. Panasonic har bare fremførst sig som en vejtromle, derfor giver vi lidt retur som vi Mitsubishifolk kan grine af, det er bare synd at der altid er nogle som ikke vil have det bedste

PE

Pev

Kan ikke helt følge dig, mener du Panasonic HAR mont. varmekabel?
Der er yderligere 81 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også