Hul i cylinder

Hey.

Jeg vil bare lige høre, om det overhovedet er muligt, at reperare et hul i cylindervæggen? Et hul der er opstået i forbindelse med konstruktive ændringer(væk med plumpen), men det er der jo ikke noget galt med, når man kører på privat ejendom (mark)

Men er det muligt, at den overhovedet kan køre, med et hul i cylindervæggen?
Hey. Jeg vil bare lige høre, om det overhovedet... Vis hele indlægget
43 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Explotions hastigheden afhænger vel også at om det er almindelig Krudt eller det en Nitroglyserin, men det må være oppe i en hastighed i nærheden af lysets hastighed.

Håndværkeren
Citat fra grandoldman

jamen hvad er så en explotionsmotor??

Jeg tror ikke at de findes,måske det hele stammer fra en dårlig engelsk oversættelse.
TNT forbrænder med en hastighed på 6900 m/s og sort pulver med 400 m/s så der er stor spredning men sammenlignet med gas der ligger på omkring 0,5 m/S er de begge meget voldsomme.
Temperaturen i en explotion er sådan Ca.2500K og opefter så en Puch overlever næppe.

René
Det kunne jo også tænkes at "Explotions motor" stammer fra de tidlige dage hvor de første Biler og Motorcykler kom på gaden, jeg har et sted læst dem omtalt som nogle meget støjende Mekaniske Indretninger der skræmte både Folk og Fæ. Disse Mekaniske Exploderende Uhyrer der vel ikke kan betragtes som andet end en komplet unødig opfindelse.
( de stakler vidste jo ikke bedre dengang )

V.h. Håndværkeren
Citat fra Håndværkeren

Det kunne jo også tænkes at "Explotions motor" stammer fra de tidlige dage hvor de første Biler og Motorcykler kom på gaden,
( de stakler vidste jo ikke bedre dengang )

V.h. Håndværkeren


Det er nu ikke min opfattelse at Andy er en stakkel,men det kan da godt være de tider at han mindesbiggrin

René
Annonce
Nu tror jeg heller ikke at Andy er gammel nok til at kunne huske disse Maskemekaniske Uhyrer, det var i vore Beste/Oldeforældres tid.
Og jo Andy er en "stakkel" han bor et stenkast fra Svendborg Sund, har et rigtigt Papskiv og tilmed en køn Kæreste. Så staklen kan ikke ønske sig mere, ud over måske et par nye sokker til Jul.

Håndværkeren
det er rigtigt - jeg mangler ikke noget wink
Jeg læste engang en artikel fra en meget gammel avis.. Den omhandlede en damp-automobil.
Den blev testet op af Valby bakke.. og den rasede afsted i sådan et tempo at betjent Madsen måtte gå foran i rask gang.
Ja det var hårde tider for politiet.
Men vi kan så konkluderer af alt dette, at hvis først man har en eksplotionsmotor så virker den ikke mere... wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Citat fra grandoldman

Men vi kan så konkluderer af alt dette, at hvis først man har en eksplotionsmotor så virker den ikke mere... wink


jeg tror også godt at du kan konkludere at man ikke er meremad

Renë
Citat fra ALB69

Det afgøres af forbrændingshastigheden,når den når en hastighed jeg ikke kender kaldes det en explomtionbiggrin men den hastighed kommer hverken benzin eller diesel i nærheden af,jeg er da også sikker på at Jam bliver tanket med brændstof og ikke med sprængstof.

René


Jeg mener det er således:

En forbrænding er en kemisk reaktion, mellem et brændstof og en ekstern oxidant, hvor energi frigives.
En eksplosion er en kemisk reaktion i et brændstof indeholdene sin egen oxidant, hvor energi frigives.

Altså kan kun, brændstof som ikke behøver ilt fra omgivelserne, for at frigive energi, eksplodere. Eksplosioner sker ved meget høje flammehastigheder, netop fordi de ikke skal trække ilt fra omgivelserne.
Derfor tror jeg tit man skelner ud fra flammehastigheden.

Høj flammehastighed betyder også hurtig energifrigivelse. Det er det vi mærker som en trykændring i atmosfæren.
Derfor kan en eksplosions ligende effekt godt komme fra en forbrænding.
Fx i et kanonslag hvor en forbrænding af krudt hastigt øger trykket, indtil hylsteret revner og frigiver energi til atmosfæren omgående.


Ovenstående er dog kun min egen version af emnet.
Ret mig endelig hvis det er noget vrøvl wink

Mvh
Kasper Egebo
Jeg vil ikke rette dig for jeg aner det ikke,men jeg betvivler din påstand.
Når en eller anden Sputnik bliver sendt afsted fra Kasakstan skulle det så ske med en kæmpe eksplosion der sender den et godt stykke ud forbi månen.
Selvom en pilot får ondt i røven af at blive skudt ud med sit raketsæde syntes jeg stadig man kan kalde processen for en forbrænding,selvom motorerne ikke tilføres extern oxidant men udelukkendene kører på deres raketbrændstof(ej raketsprængstof)prøv at sætte samme stakkel oven på 1KG.TNT
Den motor der trækker nød generatoren i en jet jager tilføres heller ikke nogen ting fra omgivelserne(der er jo næsten heller ikke noget at tilføre)men kan alligevel køre så længe der er BRÆNDSTOF i dunken.
Så jeg tror på den med hastigheden og håber på en dag at få en langtur med en professor i forbrænding der kan give mig et kursus.
Undskyld det er jo et MC/MZ forum.
René
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis