Hul i cylinder

Hey.

Jeg vil bare lige høre, om det overhovedet er muligt, at reperare et hul i cylindervæggen? Et hul der er opstået i forbindelse med konstruktive ændringer(væk med plumpen), men det er der jo ikke noget galt med, når man kører på privat ejendom (mark)

Men er det muligt, at den overhovedet kan køre, med et hul i cylindervæggen?
Hey. Jeg vil bare lige høre, om det overhovedet... Vis hele indlægget
43 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Andy. Nåeh så du har explotions motor, tjah vi andre har forbrændnings motorer, det er nemlig ikke en explotion der sker i hulrummer i toppen af cyl, men en heftig forbrændning.

Håndværkeren
Hmmm ! du kan måske ikke tåle at blive drillet lidt i dag ? Og jo jeg har ikke noget imod ordkløvere, så længe det bliver holdt på et seriøst plan hvor det ikke er til gene for modtageren.

Håndværkeren
Fagfolk kender nok forskellen - men helt tilbage i folkeskolen lærte jeg at det var en eksplotion der kom når tændrøret gnistede... og det derfor hed en eksplotionsmotor... dvs at min gamle motorlærer også havde den opfattelse..
Hvor går grænsen mellem eksplotion og forbrænding?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg vil også mene det er en eksplosion der foregår, da gnisten fra tændrører antænder benzinblandningen og der sker en eksplosion.

Anyway tak for svarene smile
Annonce
[Indlæg slettet]
Jeg lærte også i folkeskolen at det var en explotion der skete i forbrændings kammeret på en motor.
Senere blev det nærmest banket ind i knolden på mig at det var en forbrænding af en af mine Kusiners Mand, han var maskinmester på Motorfabrikken B&W.
Han forklarede mig at i teorien var det ikke benzinen der skabte trykket på stemplet, men den luft der befinder sig der inde. Som alle jo ved udvider luft sig ved varme påvirkning, når den rette mængde benzin i forhold til luft bliver antændt sker der en meget voldsom varmeudvikling som får luften til at udvide sig lige så voldsomt i et split sekundt.

V.h. Håndværkeren
For at gå op i mindre barkateller kan jeg hermed konstatere, at vi alle skriver "eksplosion" forskelligt, explotion eksplotion :p

Hvis luften bliver opvarmet og forbrændingen foregår, hvorfor bruger man så benzin, hvis det er luften?
Fordi benzinen giver en meget hurtig forbrænding med høj varme til følge. Luften skal jo varmes op i kammeret og ikke udenfor. Har du aldrig lagt mærke til at en 2 takt knallert trækker bedre i frostvejr og tåget vejr endnu bedre. Det skyldes den kolde luft er tungere altså større mængde luft i forhold til rummålet. Og når der så samtidig kommer lidt fugt (vand) med ind giver det et endnu større tryk i forbrændingskammeret vand udvider sig ca. 90 gange når det bliver til overophedet damp.

Om du siger EX eller EKS kommer da ud på et, betydningen er den samme.

V.h. Håndværkeren
Citat fra grandoldman


Hvor går grænsen mellem eksplotion og forbrænding?


Det afgøres af forbrændingshastigheden,når den når en hastighed jeg ikke kender kaldes det en explomtionbiggrin men den hastighed kommer hverken benzin eller diesel i nærheden af,jeg er da også sikker på at Jam bliver tanket med brændstof og ikke med sprængstof.

René
Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis