Hul i cylinder

Hey.

Jeg vil bare lige høre, om det overhovedet er muligt, at reperare et hul i cylindervæggen? Et hul der er opstået i forbindelse med konstruktive ændringer(væk med plumpen), men det er der jo ikke noget galt med, når man kører på privat ejendom (mark)

Men er det muligt, at den overhovedet kan køre, med et hul i cylindervæggen?
Hey. Jeg vil bare lige høre, om det overhovedet... Vis hele indlægget
43 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender ikke meget til raket brændstof, men de typer jeg kender til fungere alle ved en extern oxidant.
Går ud fra du med Sputnik mener rumraket.

Fx.

Saturn V (Apollo 11) Flydene Brint + Flydene Ilt
Godtnok et lukket system men stadig skal ilten tilføres.

Ved raketsædet, har du ret det er en forbrænding. Det mener jeg også mit første svar giver medhold i.

Det sidste ved jeg ikke hvad er, men kunne forestille mig det var noget termisk batteri af en art.

Mvh
Kasper Egebo
Hydrasin
René
Citat fra ALB69

Hydrasin

Skal også bruge ilt andet sted fra.
Citat fra Egebo

Skal også bruge ilt andet sted fra.

Men sådan bare lige uden en stor kompressor der kører,hvor skaffer man så ilten fra når man næsten er i kredsløb omkring jorden?
René
Citat fra ALB69

Men sådan bare lige uden en stor kompressor der kører,hvor skaffer man så ilten fra når man næsten er i kredsløb omkring jorden?
René

Jeg vil tro de gør det fra tanke med flydene ilt.

Formlen for hydrazin er:
H2N-NH2

Som det ses indeholder det ikke ilt og kan derfor ikke oxidere (brænde/eksplodere) af sig selv.

Måske kan det tænkes det kan oxideres kemisk, og derved bindes med ilt, og fungere selvstændigt.

Men jeg kan se min version for et problem ved fx kernevåben.
Deres energifrigivelse kommer jo ikke af oxidation, og er derfor fundstændig uafhængig af ilt.
Men eksplodere, det tror jeg nok det gør hehe.

Men jeg vil lade den ligge her.
Har ikke svaret, kun et gæt.

Mvh
Kasper Egebo
Annonce
Citat fra Egebo

Jeg vil tro de gør det fra tanke med flydene ilt.

Fedt nok og det var da en mulighed men det LOX der er med ombord er forbeholdt besætningens lunger.
René
og det samme med cykel. cykkel.! i trådindlæg. 11 maj 2007. 20.24.

og tråden skal lige støves af.
Wurth skruer leverer en to-komponent flydende masse, der kan reparere udgnistninger i fesk topstykker. Prøv at lave et "anlæg" til massen udvendigt, ved at fræse en kegle ned mod hullets bund. Afrens ad h.... Til, bland massen og fyld ud, lad hærde og slib indvendigt med vandslib.

psst......

uldal:

Kig på datoen for spørgsmålet.
vile.

har du fundet støvkosten frem.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind