Damp Buler

Hej,

Vi har netop overtaget et hus, hvor der er en garage med tagpap. I tilstandsrapporten er der nævnt, at der er damp buler i taget. Mit forsikringsselskab vil naturligvis ikke dække taget før dette problem er afhjulpet. Hvad skal jeg gøre for at komme sådan nogle dampbuler i tagpappen til livs? Hvad kommer disse damp buler af? Taget er ellers i pæn stand, og med et fint fald! Jeg har hørt noget familie, som mener at man bare skal prikke hul på bulerne, og herefter give taget noget frisk asfaldt, er det korrekt???
Håber at der nogle venlige mennesker der kan hjælpe!!

Med venlig hilsen

MDD

MD
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Netto i dag er super vejr til at observerer dampbuler, de står som paddehatte i varmen smile. De kommer af som navnet siger damp d.v.s. fugt under tagpapen, måske fordi den er lidt mør på det sted. De "skæres" af i et kryds, som lægges ned og ny pap brændes på. Så er der tæt igen. Jeg havde det flottes eksemplar for 2 år siden 50 cm høj, jeg kunne næsten ikke nænne at ødelægge den biggrin
Undskyld jeg glemte at sige det selvfølgelig ikke er pap på hele taget, bare en lap. Om det er nok kun at smører asfald på ved jeg ikke, mon andre har erfaring med det ?? Det kunne jeg også lide at vide, for det ville da være nemmere.
Hej smile

Det er nok vigtigt at lade bulerne tørre i et par dage, når hullet er skåret.

Mvh
ThomasB

Tak ThomasB smile , det glemte jeg at sige, jeg ventede også til de ikke var SÅ store (køligere i vejret) , så var de lidt nemmere at få til at lægge pænt i krydset. (og så var det ikke så s... varmt at lave dem). Der er også bedre ting at give sig til i denne varme cool
Hej
Hvis du går ind på Icopal's hjemmeside (www.icopal.dk) under brochurebestilling. Så kan du downloade en brochure der hedder "Nyt Icopal tag" (en PDF fil)- på side 12 er der en udemærket gennemgang af hvordan man reparerer dampbuler.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis