At bo i en båd hele året...

Hejsa.

Vi går og rumler med tanken om at realisere en drøm - sælge huset og flytte ned i havnen. Naturligvis ikke i vores Albin, men købe en af de større motorbåde i 35-45 fods størrelse, som er isolerede, med oliefyr, brus/toilet og hele pivetøjet - 'egnet til beboelse' ifølge skibsmæglerne. I prisklassen 1 - 1½ mil. A'la vedhæftede billede. (den har næsten flere kvm. end vores rækkehus)

Vi vil gerne høre erfaringer fra nogle af jer, som bor eller har boet på jeres båd. Er det besværet værd? Ved godt at holdingtanken skal tømmes jævnligt, der skal ferskvand på, vaskemaskinen står i fælleshuset, men er der andre ting, der skal tages med i overvejelserne?

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hejsa. Vi går og rumler med tanken om at... Vis hele indlægget
121 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
" skibsfører ktm ", det lyder godt ! ikke.
Hvad er et nomalt anker?, som vi ved har det normale vide grænser.
Hvis du mener ligge for svej i længere tid, har man normalt et eller andet egnet liggende fast med en kæde op til en bøje med et øje man fortøjer til, men ens tovværk bli'r en slimet sag hen ad vejen.
Ved kortere tidsrum bruges et anker af passende størrelse, et lille ved meget korte ophold " frokostanker " hvor man bli'r ombord, ellers skibets " normale " anker med en lang kæde.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ja der bliver lavet mange fix-fax-erier for at få en båd målt ned til de 19,9 brt.et af eksemplerne er at hæve dørken i lastrummet. Reglerne er ret spidsfindige, maskinrum og mandskabs lukaf regnes ikke med i Brt.
Der ligger en ældre weteran kutter i Svendborg ved navn Grønne Erna, den er omkring 60 fod lang.
Det kan man da kalde noget af et skiv, men den er nedmålt til 19,8 Brt.
Øhm, er der lavet om på reglerne for hvad der kræver duelighedsbevis/speedbådskort for nyligt?

Så vidt jeg husker var vores Albin i nærheden af det største, man måtte føre uden duelighedsbevis da vi købte hende for 2 år siden, men 20 tons?? Kan være, vi har sovet i timen...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Kan nogen så hurtigt ridse de nye regler op? Er det alt under 20 tons eller beregnes det stadig ud fra længde, motorkraft m.v.?

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

det er indviklet, men den båd du har kik på må du gerne sejle

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Lynæs: Takker mange gange - så forstår man jo også lidt bedre at ham båtnakken fra Svendborg Havn (http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article323444.ece) kan slippe uden andet end erstatningskravet fra de andre bådejere.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

idioti er jo ikke strafbart

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Nej desværre ikke - men tror nok, fruen havde gjort ham ca 30 cm lavere, hvis han havde vædret hendes 'baby' rolleyes

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Der er yderligere 71 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også