At bo i en båd hele året...

Hejsa.

Vi går og rumler med tanken om at realisere en drøm - sælge huset og flytte ned i havnen. Naturligvis ikke i vores Albin, men købe en af de større motorbåde i 35-45 fods størrelse, som er isolerede, med oliefyr, brus/toilet og hele pivetøjet - 'egnet til beboelse' ifølge skibsmæglerne. I prisklassen 1 - 1½ mil. A'la vedhæftede billede. (den har næsten flere kvm. end vores rækkehus)

Vi vil gerne høre erfaringer fra nogle af jer, som bor eller har boet på jeres båd. Er det besværet værd? Ved godt at holdingtanken skal tømmes jævnligt, der skal ferskvand på, vaskemaskinen står i fælleshuset, men er der andre ting, der skal tages med i overvejelserne?

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hejsa. Vi går og rumler med tanken om at... Vis hele indlægget
121 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra ALB69

Måske det ville hjælpe med nogle mål og billeder.
René


Hun er ca. 175 cm høj og 80 kg. Blond og meget køn rolleyes

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Sådan helt generelt:

Med hensyn til at sætte sit personlige præg på en båd, så er den nu én gang indrettet som den er. Det fritager jo én fra beslutningen om, hvor tingene skal være. Sofagruppen kan kun stå, hvor den står, man kan ikke lige flytte køjerne, kabyssen ser ud, som den gør.

Det kan gøre nogle desperate, men jeg tror, det vil give mig den ro, jeg (Lars)behøver for at fungere fremover.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Ja der findes ikke noget der er mere erieterende som at komme hjem og husets frue har flytte ens yndligs stol fra sin vante plads, det vil aldrig blive et problem i en båd.

V.h. Håndværkeren
Citat fra albino

Hun er ca. 175 cm høj og 80 kg. Blond og meget køn rolleyes
Meget køn og i god foderstand så er det svært at se at det skulle give problemer at få afsat hendebiggrin
René
Citat fra albino

Lynæs: Hvem hentyder du til? Hvis det er os, slipper du ikke så let, der er trådløst, gratis internet på havnen, så vi fortsætter skam ufortrødent herinde, selvom vi realiserer vores drøm cool


Hej Albino . Det var nu ktm jeg skrev til, det havde været rart med et nyt hyggeligt medlem, men det er da godt at høre du fortsætter trods din kommende status som skibsreder i luksusklassen.
Det er en lidt farlig tråd, som genstarter mine drømme om at flytte sydpå og så komme hjem og sejle rundt i 3-4 måneder, de var ellers pakket ned. rolleyes
Ellers er et da en hyggelig tråd at følge.cool

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Man skal vel helst have drømme, ellers vil ideer ikke kunne opstå, hvoraf nogle bliver realiseret.
Omvendt skal man også passe på ikke at spænde buen hårdere, end man kan overkomme det hele.
Vi er af og til i Havnsø og købe en iskage. Det er derfor vi har vor gamle åbne bil! Så skal vi som regel lige ud ad molen og se på skibe, og her er det som regel fiskekutterlignende ting, der altid fanger min interesse, idet jeg kan se for mig, at der er muligheder, for at indrette sig et hyggeligt skiv, med en herlig gammel duk-duk-duk glødehovedmotor. Men når jeg så begynder at se lidt kritisk på skrog osv og ikke mindst når en ligger trukket op på land, kommer min realitetssans op i mig.
Jeg har stort gammelt hus + halvstore udbygninger, flere gamle bil, MC, stationær motor(duk-duk :-) ), traktorer m.tilbehør, have og lang privatvej at holde, Campingvogne, børns biler osv osv.
Så er det nok ikke helt realistisk med en herligt krigsskiv oven i, evt. med en kanon på fordækket

Hvad kræves der egentlig af tilladelser for at sejle en kutter?
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

ingenting, hvis den vejer under 19,9 T

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Citat fra lynæs

ingenting, hvis den vejer under 19,9 T


Men det er ikke Kutterens vægt det handler om, men rummålet under dæk, altså hvad den er i stand til at laste til dækshøjde.

V.h. Håndværkeren
det er nok rigtigt, men det er en rimelig stor kutter

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Det lyder da voldsomt at en tumbe som mig må stille sig til roret og tøffe afsted med 20+ tons uden nogen form for duelighedsbevis, evt. med en lille bøhmand som passager!! :-)
Så er det jo bare at klø på!!
Indtil videre bliver det jo nok ved fantasierne.

Kan et normalt anker holde en kutter i den størrelse for svaj?
Ligesom jeg holder meget af "vildmarkscamping" forekommer det mig tiltalende at kunne ligge for anker uden for lands lov og ret.

(Et er at det er smukt at se ud over vand, men det er næsten smukkere at se ind på land ude fra vand. Har været med på et restaurationsskib, Sagafjord??, i Roskilde Fjord nogle gange.)

Har været med til noget i den retning, hvor der fulgte et kabel med op fra bunden. Det virkede ikke rart, men jeg havde heldigvis ikke noget med skibsføringen af gøre.

mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 81 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også