At bo i en båd hele året...

Hejsa.

Vi går og rumler med tanken om at realisere en drøm - sælge huset og flytte ned i havnen. Naturligvis ikke i vores Albin, men købe en af de større motorbåde i 35-45 fods størrelse, som er isolerede, med oliefyr, brus/toilet og hele pivetøjet - 'egnet til beboelse' ifølge skibsmæglerne. I prisklassen 1 - 1½ mil. A'la vedhæftede billede. (den har næsten flere kvm. end vores rækkehus)

Vi vil gerne høre erfaringer fra nogle af jer, som bor eller har boet på jeres båd. Er det besværet værd? Ved godt at holdingtanken skal tømmes jævnligt, der skal ferskvand på, vaskemaskinen står i fælleshuset, men er der andre ting, der skal tages med i overvejelserne?

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hejsa. Vi går og rumler med tanken om at... Vis hele indlægget
121 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ktm:

Kan godt lide din slutbemærkning, om at man ikke dør af at realisere sine drømme, men måske af ikke at gøre det.

Er lige blevet sygemeldt for en måned med stress, måske længere, det vil tiden vise. Det får én til at tage sit liv op til revision - vil man gerne rækkehuset med de søde naboer og alt, hvad der følger med af pligter, sure udgifter, generalforsamlinger i grundejerforeningen...

Eller vil man vågne op op se udsigten over havnen til morgenkaffen... selvom vandet skal hentes i klubhuset og potten skal bæres 100m for at blive tømt...

Vi har besluttet os - skal bare have hældt datteren ud og solgt hytten, så får vi en længde-/breddegrad som adresse istedet for et matrikelnummer.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Citat fra albino

Lynæs:

Gerne, kan vi lige låne 1.095.000 afdragsfrit til vi får solgt hytten? (og datteren) rolleyes

Knus og glimt i øjet

Måske det ville hjælpe med nogle mål og billeder.
René
Jeg ville ønske jeg var rig, og kunne hjælpe, men det går ikke, så dør min egen drøm, nå der er både nok til salg, og pas så på drømmen ikke ændres til en mani, så slap af sælg hytten så kommer båden, og sikke alle de dejlige drømme og en masse glade forventninger i får, planlægningssamtaler i stor stil , tanker og snak om det, der skal ske, det er vel ikke at kimse af. Sådan en dejlig drøm kan man jo godt dyrke en tid.
Jeg håber det lykkes for jer.cool PS. jeg ved godt det er svært at vente.rolleyes

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Husk nu at tjekke for misfarvninger ved vinduer luger mm. Kontroller at der ikke er huller i glasfiberen fra fjernede beslag mm. Det kan medføre vandindtrængning og delaminering og tjek at der ikke er bløde felter i overbygning, dæk mm. Måske kan det sammenlignes med at tjekke sin elskedes bankbog, gør det alligevel, for kærlighed gør blind.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Tja...

Hvad med en 2-værelse som forældre køb, til afskibning af datteren og et muligt opmagsinering sted til jer.
Citat fra lynæs

til ktm.
Så køv dog skivet, får du problemer, så bare spørg forum, .


Nu skrev jeg jo, at jeg var kommet til fornuft igen!!biggrin

Jeg forestiller mig ikke, at jeg bare lige drejer startnøglen og futter til havs i sådan en fætter.
Mon den overhovedet kan og må sejle og sejles af en, som aldrig har styret så meget som en robåd i Tivoli??confused

Mine realistiske ideer går nok i retning af en en lille lejlighed (uden vedligehold, snerydning og andre vederstyggeligheder!) til vinterbrug og så camping den resterende tid. Så kan vi æde og drikke vores hårdt oparbejdede friværdi oprolleyes

mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Det var da en skam, jeg så ellers frem til mange int. indlæg fra din side i årene frem. Jeg ville nok ikke seriøst ha' anbefalet denne bådtype, som henter sin styrke fra noget særdeles kraftigt træværk, og ikke nyder fordel fra kutterens dobbeltkrumme facon.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Citat fra lil_70

Tja...

Hvad med en 2-værelse som forældre køb, til afskibning af datteren og et muligt opmagsinering sted til jer.


En toværelses herinde er dyrere end den luxus-båd, vi har kig på. Nej så hellere et kollegieværelse, hvis det kan lade sig gøre. Hun er gammel nok til at klare sig selv.

Har selv taget turen over kollegiet, kælderværelset, ulovligt fremleje, ejer-lejlighed, hus, skilsmisse-midlertidig-indkvartering til rækkehuset nu. Så det kan andre vel også.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Citat fra lynæs

Det var da en skam, jeg så ellers frem til mange int. indlæg fra din side i årene frem.


Lynæs: Hvem hentyder du til? Hvis det er os, slipper du ikke så let, der er trådløst, gratis internet på havnen, så vi fortsætter skam ufortrødent herinde, selvom vi realiserer vores drøm cool

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Der er yderligere 91 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også