problemer med vista.

hej

nu har jeg så fået købt en helt ny computer med windows vista, problemet er bare at min kammrat har købt en computer med windows xp, indholdsmæssigt har computerne det samme (ram, cpu, osv) , men min den kører utroligt ustabilt i lidt mere krævende programmer (spil). mit spørgsmål går så på om det er noget man kan ændre på i indstillingerne, eller om jeg simpelthen har fået købt noget rigtig skidt??
hvis det kan hjælpe er det en: acer aspire t180-db7z

håber på at der er nogen som kan hjælpe mig, for jeg har opgivet det.

mvh Kenneth.


 

hej nu har jeg så fået købt en helt ny computer... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Synd med alle de prolemer jeg hører hele tiden om Vista.

Det er ingen hemmelighed at Microsoft har kæmpet hårdt for at lave deres AIR-look som i bund og grund er en kopi af Mac-ens AQUA look og funktionalitet (OS X kom på Mac-en i 2001).
De nye steder man skal finde indstillinger osv er de samme steder som Mac-en har dem, så et skift fra XP til Vista er lige så let/svært som skift fra PC til Mac.

Min søn bruger en af mine 7 år "gamle" G3 Mac-er med 450 Mhz og 256 M ram.
Den kører fint OS X med alle de smarte funktioner ... Prøv at lægge en Vista på en 7 år gammel PC med samme specifikationer.

I rest my case.

Som grafiker har jeg lynende travlt hver dag med billedbehandling i Photoshop / logo-er i Illustrator og DTP i Quark.

Min computer er mit værktøj som skal virke hele tiden uden problemer - tænk hvis hver gang I skulle bruge en hammer, først skulle lede efter et skaft at sætte på hovedet - NEJ vel !
Hvorfor så sidde time efter time og slås med drivere og snørklede program-installationer på PC-en.

Det SKAL bare køre 24-7 og det gør det p mine Mac-er
(Jeg er tidligere Amiga og PC bruger og hjælper stadig PC-brugere med småproblemer, så jeg taler ikke uden erfaring)

Tjek www.apple.dk

Mange hilsner
Erik Andkjær
iMacErik: Du har sikkert lagt mærke til, at jeg i en anden tråd, var ude efter nogle oplysninger om det at bruge Mac. Og hvad fik jeg så ud af det: En lille hellig krig mellem Mac og pc-brugere. Det kom egentlig ikke bag på mig i sådan en all round komputer-gruppe som Lav-Computer.

Jeg kunne godt komme med nogle elementære spørgsmål her. Det tror jeg ikke lige jeg har lyst til.

Spørgsmålet er: Hvor kan man stille Mac-spørgsmål og få et kompetente svar uden, at der kommer hellige krigere og blander sig?

Svend Erik

Bygningssnedker

Hej Svend Erik

Du har helt ret i at det let bliver hellig krig (som mellem ryger og ikke ryger) og det ønsker jeg bestemt også at undgå, da jeg selv interesserer mig for computere og teknik bredt uden skyklapper (erfaring med Amiga, PC, Linux, Mac, Sun osv)

Hvis du f.eks. kigger på http://www.macbruger.dk som er en af de danske brugergrupper, er der forum og invitationer til kurser og åbenthus o.m.m.

Og på Apples egen hjemmeside er der også rigtig meget at hente:
http://www.apple.com/dk/support/

Mange hilsner
Erik Andkjær
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis