problemer med vista.

hej

nu har jeg så fået købt en helt ny computer med windows vista, problemet er bare at min kammrat har købt en computer med windows xp, indholdsmæssigt har computerne det samme (ram, cpu, osv) , men min den kører utroligt ustabilt i lidt mere krævende programmer (spil). mit spørgsmål går så på om det er noget man kan ændre på i indstillingerne, eller om jeg simpelthen har fået købt noget rigtig skidt??
hvis det kan hjælpe er det en: acer aspire t180-db7z

håber på at der er nogen som kan hjælpe mig, for jeg har opgivet det.

mvh Kenneth.


 

hej nu har jeg så fået købt en helt ny computer... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Jeg er også sprunget tilbage til XP. Jeg kunne ikke få homebanken til at fungere med mindre jeg disablede næsten alle funktioner i hhv Norton eller Kaspersky. Ikke det mest betryggende lige netop med homebanking!

Derudover kan jeg heller ikke se der er de store forbedringer i Vista. Udover looket, minder det i meget høj grad om XP, blot er funktioner og menuer flyttet rundt så man blot bliver mere forvirret.

På trods af en spækket PC føler jeg at alt går langsommere med Vista ligesom det er et bøvl at få en del programmer til at køre.
hmm windows vista

har selv vista og det køre da meget godt ja jeg er faktis lige ved at værer helt glad for det man skal bare lige finde ud af hvor de forskelige ting er smidt henne og jeg kan fortælle dig at min står og bruger 700mb ram bare her hvor jeg et par pogrammer til at kører har 2,5 gb i min spand så det kører fint men som de flste siger lad værer med at installere vista på en blærebar smile

og ja så er der self og det med at man skal ud og henet andre programmer da den ikke rigtig er så villig til arbejde sammen med ældre pprogrammer cool

men klø på for her til næste år kan man ikke købe xp mere og vi skal jo også lige lærer det nye styrersystem at kende det var vel det samme da xp kom for ellers havde de vel ikke laver en sp 1- 2 pack
Jeg har købt en bærbar HP, hvor Vista var installeret. Det fungerer OK, men ikke optimalt.
Kan man nedgradere til XP? Kommer man ikke til at opleve problemer med drivere etc.? Er der nogen, der kan hjælpe?
ja du kan da godt nedgradere til xp og jeg vil sige at xp skal nok finde de fleste af de driver du skal bruge ellers er der jo også nettet hvor man i de fleste tilfælder kan find den driver man lige står og mangler.

Du kan jo starte med at smide xp boot up cd i og se om det ikke kan lade sig gører men det vil jeg da tro du skal bare formatere dit drev når du bliver spurgt om det i installation og så er det bare derud af husk at installere dine bundkorts driver dem der var med til din bærebar men du skal installere service pack 2 før du installere dine driver til bundkortet

held og lykke med det
ellebye

som jeg skrev højere oppe har jeg nedgraderet fra Vista til XP. Det gik ganske uproblematisk. Afinstaller Vista og installer derefter XP.
Jeg kan kun forestille mig problemer hvis du har ekstern hardware, der ikke findes drivere til på nettet eller du ikke har mulighed for at maskinen kan søge efter opdatrede drivere på nettet. I det tilfælde bør du sikre dig drivere på en stick, CD el. lign før du går i gang.
Annonce
Jeg siger tak for hjælpen! Jeg vil vurdere det kraftigt.
God weekend!cool
Jeg har kørt Windows Vista siden 1. februar. I starten var der visse problemer med drivere og enkelte programmer, der ikke kørte ordentligt. Det fik jeg styr på hen ad vejen - sådan da!

Til at begynde med kørte Vista-maskinen ret godt og hurtig. Men gennem de sidste par måneder er hastigheden faldet noget. Der kommer jo en masse opdateringer hele tiden, og jeg har på fornemmelsen, at alle disse opdateringsfiler er skyld i den noget lavere ydelse? I hvert fald kører det ikke så godt som tidligere. Og så er det ikke sådan, at jeg installerer alverdens skidt og møg, for jeg er temmelig kritisk med, hvad der får lov at komme igennem til mig. Så det er ikke her, hastighedsproblemerne ligger.

Jeg er altså kommet godt over der WAW-hvor-er-det-flot. Men efter en god demo af en iMac 24 inch af én ung gut der kunne sin Mac, så går jeg og spekulerer i en Mac-komputer. Én ting er sikkert: Jeg vil ikke tilbage til Windows XP. Så er Vista i det daglige brug noget bedre.

Nu har jeg så beskrevet lidt om min oplevelse med Windows Vista. Jeg kunne derfor godt tænke mig at vide, hvilke problemer du/I har oplevet med Vista?

Svend Erik

Bygningssnedker

Jamen, egentlig er det småting, men det er lidt irriterende, når det sker så tit. F.eks. er der et musikprogram som jeg dagligt bruger, det kan jeg ikke afslutte uden at måtte ind på joblisten og afslutte programmet. Programmet svarer ikke.
Et andet musikprogram som jeg også arbejder med ugentligt, det kører en del langsommere end det gjorde med XP.
Så sker det også at jeg nogle gange når jeg starter computeren, at hurtigstart menuen ikke bliver aktiv. Det bliver den jo, når jeg så genstarter computeren.
Det eneste som rigtigt generer mig er:
Når jeg får vist mine billeder er der et COM surugate program som stopper med at virke --- formentlig noget med at vise store ikoner på filerne - det er sikkert bare en klovn af en programmør, men det som pisser allermest er, at Vista så går i gang med at lede - skriver der er en løsning, bare ikke på mit sprog - og når jeg så accepterer engelsk slutter seancen bare med, at jeg ikke har forbindelse til nettet - som jeg forstår - ja så kan lortet ikke finde sin egen netside - eller også har jeg måske ikke indbetalt for noget support - eller hvad ved jeg.
Det andet som er pisse....... er, at jeg må låne samleverens pc på XP hver gang jeg skal på min netbank.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Til Ellebye.

Der var én på et andet debatsted, der gav mig et trick til, hvordan et program med problemer kunne køre bedre i Vista.

Når man installerer programmer, er standarden den, at det lægges ind i programmappen. Tricket går ud på, at der installeres uden for mappen - og således direkte på C-drevet. Jeg har med held anvendt denne metode på en newsreader og 'Adobe Photoshop 7', som ikke virkede i programmappen. Men udenfor kører det perfekt. Det virker ikke med alle programmer. Så prøv ...

Svend Erik

Bygningssnedker

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis