problemer med vista.

hej

nu har jeg så fået købt en helt ny computer med windows vista, problemet er bare at min kammrat har købt en computer med windows xp, indholdsmæssigt har computerne det samme (ram, cpu, osv) , men min den kører utroligt ustabilt i lidt mere krævende programmer (spil). mit spørgsmål går så på om det er noget man kan ændre på i indstillingerne, eller om jeg simpelthen har fået købt noget rigtig skidt??
hvis det kan hjælpe er det en: acer aspire t180-db7z

håber på at der er nogen som kan hjælpe mig, for jeg har opgivet det.

mvh Kenneth.


 

hej nu har jeg så fået købt en helt ny computer... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vælger at springe hver 2. version af windows over, f.eks. 98 til XP, jeg sprang over win2000, det vil jeg også gøre nu, og jeg vil springe over Vista.
Jeg har lige købt en ny computer som kunne klare Vista men valgte at blive i XP. Min søn (9 år) fik også en helt ny med Vista, den er fin, for jeg har let ved at administrere hans computer mht programadgang, tidbegrænser, begrænset adgang på nettet.
Du skal give dig selv fuld adgang til programmer og adgang til installation for at få messenger til at køre, du har vist givet dig selv et brugerkonto med begrænset muligheder (som man giver til børn) wink

 

jeg er kun 15 , men jeg ved godt hvad jeg gør, kontrolpanel, bruger konti, og der er der kun en bruger og det er min egen, jeg forstår det bare ikke for jeg er administrator. Altså når jeg skal installere noget kan jeg fint installere det, jeg skal bare trykke tillad i den boks som popper op, som kun administratorer kan gøre.


 

Mht. antivirusprogram så findes der et gratis som er vista certificeret. dvs beregnet til Vista. www.avast.com

Angående at Vista kører langsomt på din nye computer så vil flere ram næsten med sikkerhed løse problemet. Jeg mener at Vista kræver 1 GB. 1 Gb ram mere koster ca 1000 kr. Det er sure penge at give når man lige har fået ny maskine men det er også surt at have en computer som ikke kører særlig godt. Men vær opmærksom på at der er plads i maskinen til yderligere ram inden du køber. Du kan evt. ringe til forhandleren og få mere at vide om hvilken ram type som sidder i din nye computer.
angående avast, er den kun for 60 dage, men et andet godt antivirus program er avg antivirus. det virker også på xp.

ps. min pc har allerede 1 gb ram.

men mange tak for hjælpen alligevel


 

Mht. Avast må du nok lige læse en gang til på deres hjemmeside. Der findes to versioner. Den du omtaler er der 60 dages prøvetid på og er lidt mere avanceret. Den anden, som jeg selv bruger, hedder Avast 4 Home Edition og er ganske gratis. Den har desuden vundet flere tests desuden over AVG.

Måske havde jeg ikke forklaret mig klart nok. Jeg mente at du skulle køber yderligere 1 GB ram til din computer således at den var forsynet med 2 GB. Det er ikke for meget hvis du vil køre Vista uden problemer.
Annonce
det lyder godt, så må jeg bare få købt nogle flere ram og få downloaded avast.
tusind tak for hjælpen alle sammen


 

Min søns Vista kører fint 1 GB RAM, hvilket processor/Ghz har du? Hvis du har købt en ny computer med Vista, burde den være optimeret til Vista ellers må du kræve mere kraft uden beregning.

 

det er som jeg skrev i mere krævende programmer jeg har problemer, til alm. brug kører den næsten ok


 

OK, det overså jeg, jamen så er det bare RAM på (forhåbeligt)

 

det håber jeg også, det må jeg se på. tusind tak for hjælpen alle sammen


 

Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis